Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Lesbisk mamma

Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:52:11 följande:

Vill inte bowla med henne. Hon skrev godnatt nyss förstår inte varför hon skriver när jag ändå inte svarar. Hon skrev väntar på svar så jag kan sova för en stund.

Är du samma TS som hade en tråd om en mamma som fick ett barn med en ny partner, och en invandrarpappa som talade illa om mamman? Och hade blandade känslor inför syskonet/graviditeten och blev skuldbelagd av pappan när mamman ville ha en relation?
  • Anonym (Undrar)
    LejoninnaBD skrev 2016-11-18 22:38:13 följande:

Hej, jag är en psykologiskforksare och har stött på sådana problem tidigare bland människor.

Jag brukar inhämta mina teorier från naturen för jag tror att naturen kan lösa många problem.

Vi kvinnor har ofta problem med svartsjuka, vi förstår inte riktigt när saker och ting är fel i livets hårdare frågor, det är oftast därför kvinnor kompletteras bra av en man. Kan det vara så att din pappa på sistone ignorerade din mamma mycket innan hon träffade sin nya kvinna? Om så är fallet kan det ha lett till att din mamma kände sig vilsen i vissa viktiga frågor och fattade därmed ett irrationellt beslut att ingå ett förhållande med någon annan. Det är nog här skor klämmer.

En lösning på problemet kan vara att du och dina syskon sitter med din mamma och pappa och talar ut om ers känslor. Om din pappa pratar ut med din mamma om att han finns där för henne så kanske din mamma kommer tillbaka till din pappa och inser att hon fsktiskt älskar honom.

Jag kan säga som så, att din mamma agerar inte annorlunda i förhållande till majoriteten av alla kvinnor. I de viktigaste livsfrågorna förstår inte vi kvinnor vad som är rätt eller fel när vi inte blir sedda/känner oss kompletterade av män. Detta förstår man om man exempelvis jämför hur blommor växer: en blomma (kvinna) vet inte hur den ska växa om den inte lever i jord (mannen). För att en blomma ska växa och veta hur den ska växa måste den ha jord.

Hoppad det löser sig för er. Kram

Rappakalja. Herre jösses.
    Låt bli att sätta griller i huvudet på TS och förminska kvinnor på detta sjuka vis, tack.
    Adjö med dig.
  • Anonym (Undrar)
    LejoninnaBD skrev 2016-11-19 19:29:34 följande:
    Det är ett fritt forum. Jag får skriva om jag vill. Vill inte vederbörande ta mina råd behöver hon inte göra det. Som sagt, fritt forum.
    Men förse oss alla nu med dessa viktiga teorier så att vi ensamma singelkvinnor inte riskerar att dö utan vår jord. Passa på att rädda livet på några vilsna och okunniga arma kvinnor som ännu inte förstått vikten av att ha en man. Hjälp oss alla ta vårt förnuft till fånga innan vi tappar våra löv och dör en långsam och plågsam singelkvinno-död.

Sitt inte bara och hävda din rätt att uttrycka dig - använd den på riktigt och gör revolution och lär oss om detta otroligt avgörande beslut att ha eller inte ha en manlig partner. Vi behöver ju bli räddade! Agera snarast! Upplys oss alla som svävar i mörker!
  • Anonym (Undrar)
    Minåsikt skrev 2016-11-21 12:10:13 följande:

Ursäkta mig. Men hur kan vissa utav er uppmana ts att sova hos mamman, tänk så skulle mamman börja ta på ts under sömnen. Nej fy detta är helt oacceptabelt. Man är rätt dum och man väljer att leva med någon man inte vill vara med, men "upptäcker" det efter flera år. Hur fan går det till? "Ojdå jag upptäckte nyss att jag aldrig gillat dig"

Ännu ett tecken på att även fullvuxna kvinnor har underutvecklade hjärnor. Nånting stannar i huvet på er när ni är i puberteten.

Är det någon som är underutvecklad och obildad så är det du.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-22 00:01:56 följande:

Skrev till mamma precis hur jag kände. Hon svarade att hon var så fruktansvärt ledsen över att vissa kunde påverka mig så mycket. Hon har aldrig tagit så illa upp som nu skrev hon. Nu började jag faktiskt grina. Har alltid varit pappas flicka, min syster mammas mamma betydde allting för henne. Hon var hennes allt. Och efter detta så lämnade hon bara henne.

Din mamma kommer givetvis inte ta på dig på ett opassande sätt nu helt plötsligt!
    Hon har med största sannolikhet vetat om att hon är homosexuell ett bra tag innan hon lämnade din pappa. Så varför skulle hennes beteende förändras mot dig för att hon kommit ut?

Att din mamma skulle ofreda dig är lika (o)sannolikt som att någon man i din släkt skulle göra det. Dina manliga bekanta/släktingar dras ju också åt kvinnor. Inte förgriper de sig på folk för det.
    Det är ett STORT steg mellan att vara attraherad av personer med ett särskilt kön, och mellan att vara en lagöverträdare som inte kan styra sina handlingar. Och märk väl: bara för att du gillar killar så betyder ju inte det att du gillar ALLA killar. Detsamma gäller för alla andra människor. Man blir inte attraherad av exakt varenda en inom det kön man dras till.

Så, TS, lyssna inte på sånt struntprat. Din mamma verkar vara en ärlig och modig kvinna med ett stort hjärta och välvilja som behövde fatta ett extremt svårt beslut i livet. Straffa henne inte dubbelt för en sexualitet hon inte kan rå för. Försök se hur mycket sorg och oro som hon måste uppleva när hon tvingas välja mellan kärleken till hennes partner och att få fortsätta ha sina barn i sitt liv. Hon BEHÖVER inte utsättas för det. Hon kan mycket väl ha båda, om ni bara kan se henne som den person hon är bakom sin sexualitet.

Snälla TS, tänk på att det hon gjort inte är något ont mot DIG. Hon älskar garanterat er, och är förtvivlad över att bli så ensam när hon följer sitt hjärta för att må bra i livet.
    Hon, och du, har bara ett liv. Slösa det inte på att ha en stor avgrund mellan er helt i onödan.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-22 10:36:55 följande:

Min mamma har alltid hållt ihop alla, hon är så stark och snäll som person. Hon förtjänar inte denna fruktansvärd tragedin. Min syster har slagit henne, skriker hur äcklig hon är. Jag har tagit avstånd trots att jag är den enda som faktiskt bryr mig av pappa och min ena syster. Hon sover inte ens på kvällarna och det jag sa igår gjorde ont i henne. Att inte ens få krama sina barn för utom den lilla är nog fruktansvärt. Jag skrev till mamma att jag älskade henne.

Jättebra TS! Fint gjort! Det är stort gjort av dig. Din mamma blev garanterat jätteglad över det.
    Jag tror att din syster behöver tid bara, innan hon lugnar sig och ändrar uppfattning.
    Hon protesterar nu i början, men om ett år eller så, så kommer hon nog ha vant sig vid och accepterat situationen.
  • Anonym (Undrar)

Varje litet steg du tar är modigt och storsint av dig.
    Jag tänker att det ofta blir konflikter och missförstånd när man inte har så stor kunskap om saker, eller inte har så god förståelse. Så kanske skulle det bli lättare för dig och din syster att förstå er mamma om ni kunde prata med någon som hade ordentlig information och möjlighet att svara på alla eta frågor och funderingar. Givetvis är er mamma den bästa att fråga eftersom hon kan svara allra bäst på just hennes egen upplevelse, men det går ju faktiskt även att ringa till Bris till exempel, eller ungdomsmottagningen.
    Om du känner att du undrar något och vill få svar från någon som är professionell så är det mitt tips. Hos bris kan du ju även vara helt anonym, och samtal till dom syns ALDRIG på telefonräkningen.

Kanske kan det hjälpa dig lite om du känner dig vilsen.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-24 11:00:49 följande:

Mamma är arg för jag inte är i skolan men fick vara hemma för pappa. Han förstår att jag mår dåligt. Sa till henne, då sa hon det är din åsikt vet inte riktigt vad jag kan göra.

Hon blir arg för att hon vill att det ska gå bra för dig i skolan och i livet. Det är inte som hon är elak, utan för att hon vill dig väl.
    Om du mår så dåligt pga situationen att du inte kan gå till skolan vill jag verkligen råda dig att prata med en kurator i skolan eller på ungdomsmottagningen.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-24 14:36:03 följande:

Ja absolut. Men tycker inte hon behöver bry sig när jag är hos pappa. Hon vill alltid vara delaktig.

Det är nog väldigt svårt som förälder att överlåta ansvaret helt på barnet eller den andra föräldern utan att veta vad som händer. Hon blir säkert orolig när hon inte kan påverka. Hon vill ju som sagt försäkra sig om att det går bra för dig.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-28 20:16:10 följande:

Gjorde det. Men slutade med att jag blev osams med min mamma för första gången pågrund av min syster.

Känner du att du måste välja sida?
    Blir det jobbigt att säga att du inte vill hamna mellan dem?
    De borde förstå att det är orättvist att du hamnar i kläm när de är osams.

Du behöver inte hålla med bara en av dem om du inte känner för det. Om du klarar av det så kanske det hade varit bra att berätta för dem att det är jobbigt när det uppstår konflikter och att du inte vill tvingas välja sida med en av dem. (Precis som din mamma inte heller vill mellan sina barn och sin partner.)

Hoppas det blir lättare snart med era relationer, TS. Jag tycker du är klok som verkar kunna sätta dig in i bådas situation. Hemskt bara om de båda drar i dig från var sitt håll och vill att du ska hålla med dem.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-29 11:40:43 följande:

Jag försvarade min syster! Vilket hon tyckte inte var ett beteende man kunde försvara. Äcklig lebb sa min syster till henne och att hon inte tänker fira jul hemma hos mamma. Jag vet inte hur jag ska göra eftrrsom jag antar att hennes flickvän ska fira jul med henne. Mamma säger också att jag är klok och att hon är stolt. Hon höll på att krama pappa när hon skulle lämna min syster och grät. Slutade med att pappa knuffade bort henne.

Det är svårt för er alla, nu när det är nytt.
    Din mamma tycker säkert om din pappa, fast inte som kärlekskänslor. Och er barn älskar hon såklart lika mycket alltid.

Det behöver nog gå lite tid för att ni alla ska hinna tänka och känna och bli lite lugnare.
    Alla måste få ha sin åsikt, men ibland kanske det är bäst att inte säga vad man tycker, om det sårar någon annan i onödan.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-06 00:16:56 följande:

Hon skrev idag att jag vilk veta om jag personligen har sårat dig. Och att hon inte vill leva utan mig att jag har det största hjärtat och är den finaste personen hon vet om.

Så då älskar hon dig. Det är ju självklart att hon saknar och älskar er båda. Vad vore det för vits med kärleken om den tog slut så fort det blev tufft. Givetvis älskar hon er lika mycket nu som alltid.
    Men hon har nog svårt att veta om NI älskar henne lika mycket som alltid...
    Hon förtjänar inte att bli illa behandlad. Hon har inte gjort något för att skada er.

Ta varje chans du kan till att visa henne din kärlek, TS. Det finns inget finare eller modigare än att kunna behålla sin kärlek och uttrycka den även när det är jobbigt.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-16 11:34:58 följande:

Ska fika med mamma och hennes flickvän en dag mamma frågade mig och min syster för hon saknar syrran men hon vägrar, hon fick bara skit tillbaka så jag fick trösta henne. Men jag ska iväg skiter i min syster just nu faktiskt. Du är så snäll skrev mamma och att hon älskade mig mest på jorden. Det brukar hon aldrig skriva. Ska dit på julafton med har köpt en present åt mamma med.

Blir jätteglad och stolt över att höra detta TS.
    Det är riktigt stort av dig att våga stå för vad DU tycker är rätt fastän de andra i din närhet inte håller med. Du är ett jättegott exempel när du följer dina egna sunda värderingar även när det är svårt.

Hoppas ni får en bra jul!
  • Anonym (Undrar)

Jag tycker du har varit modig och klok igenom detta, TS. (Till skillnad från din syster och pappa.)

Just nu tror jag att det är viktigt att inte pressa din mamma. Visa att du finns där och älskar henne, men tjata/uppmana/tvinga inte henne att svara eller höra av sig.
    Det måste hon få vänta med tills hon orkar.
    Om jag hade varit du hade jag EN gång dagligen skickat ett kort kravlöst sms, typ "jag tänker på dig" eller "jag hoppas du mår bättre" utan att be om svar eller på nåt sätt pressa henne. Så vet hon att hon inte är bortglömd och inte ovälkommen, utan kan höra av sig när hon känner att hon klarar det.

Detta betyder INTE att din mamma gillar dig mindre. Hon är nog mest besviken på sig själv, och vet inte vad hon ska säga till dig. Hon har nog svårt att förlåta sig själv, och tror säkert att du kommer ha ännu svårare att förlåta henne, därför drar hon sig undan.

Svar på tråden Lesbisk mamma