Inlägg från: Anonym (Liv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liv)

Tror ni att rökare lever kortare än andra ?

Anonym (Forskare) skrev 2016-11-17 12:09:58 följande:

Jag är forskare (doktor) och har själv sammanställt data på rökare. 100 % är det så att rökning förkortar livet.

Dessutom inte bara förkortar det livet på vanliga människor. Det även förkortar livet på undergrupper av människor.

Även de som fått lungcancer, och fortsätter röka dör snabbare än lungcancerdrabbade icke-rökare.

Tänk vad lätt det är att kalla sig forskare och doktor bakom ett anonymt nick :)
  • Anonym (Liv)
    Anonym (fuck) skrev 2016-11-18 10:02:15 följande:
    Här kommer en källa. Bara wikipedia men ändå.

- 6 000 000 miljoner människor dör pga tobaksrökning

- rökning förkortar livet med i snitt uppåt 15 år

- hälften av rökarna dör pga sin rökning (rökningsorsakad sjukdom)

- 1/5 av rökarna får och dör av lungcancer (andra får aldrig lungcancer)
    Och? Det har fortfarande ingenting med vad "forskaren" hävdar att göra om du bemödar dig att läsa.
  • Anonym (Liv)
    klyban skrev 2016-11-18 10:28:06 följande:

"Forskaren" far ju inte direkt med en tydlig osanning, dock motsätter jag mig 100%, då det är uppenbart att en del inte får negativa effekter av cigg.
    Men räkna dessa få och inbilla mig sig man ska tillhöra dom, så är man rätt naiv.

Jösses vad du far med osanning
  • Anonym (Liv)
    klyban skrev 2016-11-18 12:13:20 följande:
    Du medveten att du sa precis ingenting där väl?
    Bu ljuger du igen
  • Anonym (Liv)
    Ankissen skrev 2016-11-18 12:15:45 följande:

Alla i min familj och släkt som rökt har antingen dött i förtid, som min pappa som fick lungcancer och dog när han var 53 och jag var 20. Eller så har de fått kraftigt försämrad livskvalitet, som min moster som ff lever men har KOL och kan inte t.ex. klippa gräset eller gå upp för en trappa. Kanske handlar det inte bara om livslängd utan även om kvalitén på livet man får? Ser dock ingen annan anledning till att pappa dog än att han rökt sen han var 16 år. 

Chansen är ju rätt stor, dock kan man ju om man skall komplicera allt säga att man både kan få KOL och lungcancer utan att röka också. Risken ökar dock vid rökning, rätt mycket
Svar på tråden Tror ni att rökare lever kortare än andra ?