• klyban

Tror ni att rökare lever kortare än andra ?

Vad har detta med missbruk att göra, vore det inte bättre i nån medicintråd?
    Och frågan sen då, det är inte 1800-talet vi är ifrån.

• klyban
    Anonym (Rökning) skrev 2016-11-16 09:11:06 följande:
    Det jag menar är om rökning verkligen förkortar allas liv? . Vi säger att vi har två personer A och B . A röker inte B röker, är ni säkra på att A lever längre bara för att han inte rökte ? Och hur mycket tror ni att cigaretter förkosrtar livet med . Forskningen visar allt mellan 10-15 å. Det tror inte jag på , det finns inga bevis på att personerna skulle ha levt längre direkt.

Det är fullkomligt ointressant i att det finns ett gäng procent som inte förkortar deras liv.
    Det är väl endast om man vill leva i en svart vit värld som detta kan bli intressant.

Om man dör, så hur ska man där påvisa att man levt längre?
    Men och andra sidan dör man av lungcancer och är rökare, så är väl det inte så svårt eller?

• klyban
    Farfallos skrev 2016-11-18 08:03:17 följande:
    Samma sak med alkoholister och narkomaner. De trycker i sig för att för stunden höja livskvaliteten, och ju oftare desto bättre, eller.... 

Nu pratar du om de som överdriver, alkohol och droger i förståndig mängd har få hälsoproblem i sina spår.
    Det är väldigt svårt att säga med cigg.

• klyban
    Anonym (Liv) skrev 2016-11-18 10:07:01 följande:
    Och? Det har fortfarande ingenting med vad "forskaren" hävdar att göra om du bemödar dig att läsa.

"Forskaren" far ju inte direkt med en tydlig osanning, dock motsätter jag mig 100%, då det är uppenbart att en del inte får negativa effekter av cigg.
    Men räkna dessa få och inbilla mig sig man ska tillhöra dom, så är man rätt naiv.

• klyban
    Dementoria skrev 2016-11-18 11:46:58 följande:
    Hur är det "uppenbart"? Eftersom vi aldrig vet hur samma person levt, sett ut och mått utan cigaretter är det fullkomligt omöjligt att se något alls som "uppenbart".
    Fortsätt och inbilla dig det.
  • klyban
    Anonym (Liv) skrev 2016-11-18 12:12:02 följande:
    Jösses vad du far med osanning
    Du medveten att du sa precis ingenting där väl?
  • klyban
    Anonym (Liv) skrev 2016-11-18 12:16:53 följande:
    Bu ljuger du igen
    Att du inte sa nått där, var allt annat än en osanning.
Svar på tråden Tror ni att rökare lever kortare än andra ?