• Babyheart

Kan jag få min 11månaders att sova bättre?

Min dotter är 9 månader. Hon får gröt runt kl. 17. Sen är hon vaken med oss tills hon blir trött vid 19 tiden. Då går någon av oss in med henne o lägger henne i sin säng. Oftast somnar hon ganska fort i bädden. (Hon ligger i babynestet som vi öppnat upp vid fotändan då hon snurrade runt så mycket att det störde hennes sömn.) Nu ligger hon mer ombonat och trivs bättre. Vid 22 på kvällen lyfter vi upp henne i vårt mörklagda sovrum och då ger vi henne en flaska ersättning. Det står hon sig på hela natten förutom att hon ibland vaknar och vill ha nappen.

Har du testat att ge välling lite senare på kvällen? Du kanske kan låta honom ligga kvar i sin säng och ge flaskan utan att ta upp honom om du tycker det stör honom att komma upp.

Sen vi började med sista maten vid tio på kvällen sover hon hela natten. Som vi fick kämpa innan dess med att hon vaknade. Man blir helt slutkörd! En sån liten korrigering som att ge mat senare gjorde att hon plötsligt sov istället för att hålla oss uppe. Det kan ju vara värt ett försök.

Svar på tråden Kan jag få min 11månaders att sova bättre?