• Anonym (ÅngestOchGravid)

ABORT bokad för att andra vill. Pappan vill inte ha barn nu. Hjääälp mig!

Hej, jag är en tjej på 23år. Har sån ångest och ber om er hjälp med barn. Er som även med eller utan denna erfarenhet. Era tankar.

Det är såhär att för en vecka sedan fick jag och min sambo världens chock. Jag skulle sätta in spiral på nytt. Hade varit utan några mån då min mirena spiral hade satt sig fel. Fick nu tid men blev akut sjuk och inlagd på sjukhus så fick vänta. För en veck sedan skulle en jaydess spiral sättas. Men vid rutin kollen visa det sig att jag plussa på ett g test. Min första reaktion blev att falla ihop i stor gråt. Grät så tårarna sprutade och snyfta fram 'inte nu jag kan inte va gravid, jag kan inte nu boka abort direkt'.....

Men i kroppen säger de bara nej nej nej inte abort. Enda sen första dagen!

Men pappan vill inte ha barn. Jag anser att man är två om saken. Men hur ska jag klara av detta. Hur ska jag kunna genomgå denna abort nu? Hur ska jag klara av att överleva efter. Det är ett foster som börjar växa där inne. Ett foster som ska bli en miniatyr av han jag älskar och vill leva resten av mitt liv med och av mig våra celler fattade tycke för varandra.

Jag jobbar inte nu jag vill ha ett jobb när jag skaffar barn jag vill ha det planerat. Men inser att detta var ett "misstag" det råkade bli såhär. Å cansen är inte stor arr de råka bli såhär. Min partner är över 9år äldre. Fast jobb med bra inkomst. Stabilt liv och husägare och ett barn sen tidigare.

Jag ville helst inte ha barn förenat om några år då vi bara varit tillsammans 1år och 7mån.

Men nu är det som det är. Jag har sagt mina käbnslor till han. Jag har försökt säga att jag har ångest och mår jätte dåligt över detta då jag tidigare gått missfall och än idag sitter det gått i mig.. :/

Men han pratar inte ens om det. Jag vet inte hur jag ska klara av det. Jag vill inte göra något MIT hans vilja heller men hur ska jag kunna bli människa efter igen. Jag vill inte lämna han för att skaffa ett barn han inte vill. Visst jag tror aldrig han skulle be mig dra för vilket val jag än gjorde. Men han skulle bli besviken.

På onsdag ska jag höra vlu för att se hur långt gången jag är. Vi misstänker V6+3 idag. Så långt är jag inte.

Men idag kom illamåendet. Jag koppla de först inte till att jag var gravid då jag försöker trycka undan de så fick för mig att jag blivit magsjuk. Men kom på efter en stund du är gravid de kan vara det. Men är inte de tidigt att må illa nu?

Hur ska jag genom gå detta. Hur ska jag våga hur ska jag överleva efter?

Är det bara jag som suttit i denna situation?

Jag ber om er stöttning från båda håll. Skulle ni behållt Trotts pappan känner annorlunda. Min mamma och pappa säger att jag verkligen ska tänka över valet. Det samma med mina vänner. Men pappan då han är ju också en del??

Undanbedes hatiska kommentarer!

Mvh en deprimerad gravid för abort

• Svar på tråden ABORT bokad för att andra vill. Pappan vill inte ha barn nu. Hjääälp mig!
  • såtyckerjag
    Anonym (H) skrev 2016-11-17 14:49:50 följande:
    Buhu han måste ta ansvar för vad hans utlösning och sperma skapat..

Men du tycker tvångsabort är lätt som en plätt för kvinnan? Bara snubben inte måste ta ansvar eller mår dåligt..
    Det finns inget ansvar att ta. Med makt kommer ansvar och mannen har ingen makt i detta. De hade ju sex för dem ville ha sex inte för att skapa ett foster.

Ja, jag tycker att abort är rätt.

• Anonym (H)
    såtyckerjag skrev 2016-11-18 09:55:17 följande:

Det finns inget ansvar att ta. Med makt kommer ansvar och mannen har ingen makt i detta. De hade ju sex för dem ville ha sex inte för att skapa ett foster.

Ja, jag tycker att abort är rätt.

Mannen kunde ta ansvar för sin sperma INNAN graviditeten var ett faktum, det är det biologiska ansvaret och makten han har, efter de bestämmer kvinnan då resten sker I hennes kropp

Men gör abort själv då, betyder inte att du kan bestämma vad någon annan ska göra.

Att du tycker abort är rätt och lätt betyder inte att andra tycker samma sak, kom ut ur bubblan
  • såtyckerjag
    Anonym (H) skrev 2016-11-18 10:23:17 följande:
    Mannen kunde ta ansvar för sin sperma INNAN graviditeten var ett faktum, det är det biologiska ansvaret och makten han har, efter de bestämmer kvinnan då resten sker I hennes kropp

Men gör abort själv då, betyder inte att du kan bestämma vad någon annan ska göra.

Att du tycker abort är rätt och lätt betyder inte att andra tycker samma sak, kom ut ur bubblan
    Jag bestämmer inte över någon men det är just det kvinnorna som föder oönskad barn gör. Du är mot abort men det är inte jag. Punkt. Slut.
  • Anonym (H)
    såtyckerjag skrev 2016-11-18 15:30:17 följande:

Jag bestämmer inte över någon men det är just det kvinnorna som föder oönskad barn gör. Du är mot abort men det är inte jag. Punkt. Slut.

Nej kvinnor som föder "oönskade" barn väljer bara inte att genomföra ett medicinskt ingrepp mot sin kropp/vilja

Faderns vilja spelar ingen som helst roll när det gäller hennes kropp när graviditeten är ett faktum, hans ansvar och makt kommer innan, ta ansvar för vad deras utlösning kan göra!

Jag är inte emot abort, har gjort abort själv, som jag ville göra

Men jag är emot tvångsaborter mot kvinnans vilja, för aborter som kvinnan vill göra, och skiter totalt i vad mannen vill och inte vill.

Du är för tvångsaborter tydligen? Vilka andra medicinska ingrepp vill du tvinga på andra?
  • såtyckerjag
    Anonym (H) skrev 2016-11-18 16:37:27 följande:
    Nej kvinnor som föder "oönskade" barn väljer bara inte att genomföra ett medicinskt ingrepp mot sin kropp/vilja

Faderns vilja spelar ingen som helst roll när det gäller hennes kropp när graviditeten är ett faktum, hans ansvar och makt kommer innan, ta ansvar för vad deras utlösning kan göra!

Jag är inte emot abort, har gjort abort själv, som jag ville göra

Men jag är emot tvångsaborter mot kvinnans vilja, för aborter som kvinnan vill göra, och skiter totalt i vad mannen vill och inte vill.

Du är för tvångsaborter tydligen? Vilka andra medicinska ingrepp vill du tvinga på andra?
    Så du tycker att bara kvinnor är viktiga och bara dem får sin vilja genom så är det bra. Ingen empati där inte... Du tycker inte att det är två som har sex och är ansvariga för sina egna kroppar utan mannen blir ansvarig för kvinnans kropp också. Som om det bara är mannen som är ansvarig om kvinnan blir gravid. Men sperma + ägg = c 30% chans för gravititet. Sperma + inget ägg = 0%. Hoppas verkligen att du berättar för din sexpartner att om du blir gravid så är det du som bestämmer om det ska födas ett barn eller inte för du struntar i hans vilja och hans liv bara du får som du vill. Egoistiska människan.
  • Anonym (B)
    såtyckerjag skrev 2016-11-21 13:51:59 följande:
    Så du tycker att bara kvinnor är viktiga och bara dem får sin vilja genom så är det bra. Ingen empati där inte... Du tycker inte att det är två som har sex och är ansvariga för sina egna kroppar utan mannen blir ansvarig för kvinnans kropp också. Som om det bara är mannen som är ansvarig om kvinnan blir gravid. Men sperma + ägg = c 30% chans för gravititet. Sperma + inget ägg = 0%. Hoppas verkligen att du berättar för din sexpartner att om du blir gravid så är det du som bestämmer om det ska födas ett barn eller inte för du struntar i hans vilja och hans liv bara du får som du vill. Egoistiska människan.
    Men KVINNAN bestämmer väl för fan över sin egen kropp? Det är hennes kropp och hennes val. 

Mannen kan ju välja att bara dra när barnet är fött, det enda han behöver göra är att betala ett underhåll (som är en struntsumma egentligen) varje månad.

Han får väl göra vad hon vill också gör kvinnan vad hon vill om de inte kan enas om ett beslut tillsammans.
  • Anonym (Y)

www.telegraph.co.uk/women/womens-life/11858723/China-Forced-abortion-late-term-to-avoid-one-child-policy.html

Du kan alltid flytta till Kina. I Sverige gör man inte abort utan kvinnans medgivande oavsett du gillar detta eller ej.

Du själv bryr dig bara om männen , så sluta hyckla.
  • Anonym (H)

En fungerande kvinnas kropp får ägglossning, hon har ingen skyldighet att med onaturliga medel förhindra ägglossningen, och då kommer den ske oavsett vad hon vill och inte vill

Mannen däremot kan mycket väl välja när, om och vart han väljer att få sin utlösning!

Det kräver inga hormoner eller konstigheter att inte få utlösning eller få utlösning utanför kvinnans kropp, kondomer är dessutom utan hormoner och väldigt enkla

OM han väljer att få utlösning i kvinnans kropp så är det inte upp till henne att medvetet bestämma om hon har ägglossning (om inte hon väljer preventivmedel, men de är aldrig 100% säkert och inget krav) ägget blir befruktat eller om det ska etableras

Och blir graviditet ett faktum så har kvinnan ansvaret och makten att avgöra om hon väljer att göra abort eller inte göra något alls, för resten sker i hennes kropp.

Ja, jag är verkligen egoistisk som vägrar tvingas till att genomgå ett medicinskt ingrepp i min kropp mot min vilja bara för att mannen inte kan ta ansvar för sin sperma innan han väljer att spruta den i min kropp..

Det enda mannen riskerar är att få betala en struntsumma i 18år, kvinnan riskerar sin fysiska och psykiska hälsa, inkomst, umgänge, stigma m.m

Så bu f*cking hu för mannen som tvingas tänka före sex

Tror förresten inte du vet vad ordet empati betyder!
  • Anonym (Y)
    Anonym (H) skrev 2016-11-21 14:50:12 följande:

En fungerande kvinnas kropp får ägglossning, hon har ingen skyldighet att med onaturliga medel förhindra ägglossningen, och då kommer den ske oavsett vad hon vill och inte vill

Mannen däremot kan mycket väl välja när, om och vart han väljer att få sin utlösning!

Det kräver inga hormoner eller konstigheter att inte få utlösning eller få utlösning utanför kvinnans kropp, kondomer är dessutom utan hormoner och väldigt enkla

OM han väljer att få utlösning i kvinnans kropp så är det inte upp till henne att medvetet bestämma om hon har ägglossning (om inte hon väljer preventivmedel, men de är aldrig 100% säkert och inget krav) ägget blir befruktat eller om det ska etableras

Och blir graviditet ett faktum så har kvinnan ansvaret och makten att avgöra om hon väljer att göra abort eller inte göra något alls, för resten sker i hennes kropp.

Ja, jag är verkligen egoistisk som vägrar tvingas till att genomgå ett medicinskt ingrepp i min kropp mot min vilja bara för att mannen inte kan ta ansvar för sin sperma innan han väljer att spruta den i min kropp..

Det enda mannen riskerar är att få betala en struntsumma i 18år, kvinnan riskerar sin fysiska och psykiska hälsa, inkomst, umgänge, stigma m.m

Så bu f*cking hu för mannen som tvingas tänka före sex

Tror förresten inte du vet vad ordet empati betyder!

Hen vet tydligen inte vad fri aborträtt betyder heller.

Visserligen har man rätt till åsikten att kvinnor är mäns egodelar som har ingen rätt att bestämma över sin kropp , men det är bara smaklöst att tjata om att folk är mot abort i sammanhanget...
  • Anonym (Y)

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/abortlag-1974595_sfs-1974-595

"1 § Begär en kvinna att hennes havandeskap skall avbrytas, får abort utföras om åtgärden vidtas före utgången av artonde havandeskapsveckan och den inte på grund av sjukdom hos kvinnan kan antas medföra allvarlig fara för hennes liv eller hälsa. Lag (1995:660)."

Det är väl rätt svårt att missförstå...

Det står inte " begär en man att kvinnans havandeskap ska avbrytas" ...

Svar på tråden ABORT bokad för att andra vill. Pappan vill inte ha barn nu. Hjääälp mig!