• bricken

Ska börja IVF efter 3 mislyckade INSEMINATIONER

chbw skrev 2016-11-14 06:47:57 följande:

Jag gjorde 9 ägglossningsstimuleringar varav 3 inseminationer. Inte en enda graviditet. Nu har jag plussat efter första IVFen. Håller tummarna för er :)

Hej! Jag hoppar in i den här tråden jag med. Väntar på mens efter tredje inseminationen (har gjort alla tre i naturlig cykel), och har kylen laddad men sprutor på recept.. Ska nämligen starta min första IVF-behandling om resultatet blir negativt även detta inseminationsförsök. BIM är imorgon så spänningen är olidig, även om jag inte har några direkta förhoppningar.

Vi har gjort insemination privat och betalat för den under tiden vi stått i kö til IVF. Läkarna sa lite olika, någon tyckte det kunde vara värt att försöka medan en annan sa att det inte ger större chanser en ett tajmat försök hemma. Vi ville ändå prova och tyckte det var skönt att det iaf hände något, men verkar generellt vara dåliga odds.

chbw, det känns så mycket mer hoppfullt att se att du lyckats på första försöket! För mig känns det lite som att jag inte fattar varför det skulle funka med IVF om det inte funkar med nåt annat. Vi har inga fel konstaterade utan alla prover har sett bra ut, ändå inte ett enda litet plus på ett år hemma och tre ins. Vad hade ni för diagnos? Hur upplevde du behandlingen?
  • bricken

För första gången i livet: två streck på Stickan! Kan inte fatta det, men i morse var de där. Verkar som tredje inseminationen lyckades! Jag trodde aaaaaaldrig att det skulle gå!

Stort lycka till ni alla som ska sätta igång med ivf! Jag kommer hålla mig borta ett tag från trådar, för att inte börja oroa mig för graviditeten nu. Men många kramar till er, ni är bäst alla som kämpar!

Svar på tråden Ska börja IVF efter 3 mislyckade INSEMINATIONER