• ttcmommy

Ska börja IVF efter 3 mislyckade INSEMINATIONER

Hej!
    Nu är jag flyttar forum från Insemination Forum.

Nu är vi ska börja med IVF. Hade 3 misslyckade inseminationer.
    Kommer att ha läkare samråd om IVF behandlingen på onsdag.
    Min sista insemination var precist 3 veckor sedan idag.

Lite av våra bakgrund,
    Remiss skickat : January 2015
    Började med Insemination : February 2016 och tredje insemination var i oktober.

• Svar på tråden Ska börja IVF efter 3 mislyckade INSEMINATIONER
  • HJohannesson

Inseminationen brukar misslyckas. Jag fick inte ens testa då det är så dåliga resultat.

Det är stor chans att du blir gravid via ivf!! stort lycka till :)
    Jag har mitt lilla provrörsbarn i mitt knä just nu!

• ttcmommy
    HJohannesson skrev 2016-11-12 21:54:26 följande:

Inseminationen brukar misslyckas. Jag fick inte ens testa då det är så dåliga resultat.

Det är stor chans att du blir gravid via ivf!! stort lycka till :)
    Jag har mitt lilla provrörsbarn i mitt knä just nu!

oh wow!! Stort grattis! Fick du lyckas med den första gången med ivf? Hur gammal är din lilla angel nu?
    Tack! Jag hoppas att jag blir gravid med IVF.
    Jag fick mens en vecka efter insemination med alla 3. Det var så jobbiga..
  • HJohannesson

Hon är 3 månader :)

Det tog sig på första försöket, otroligt nog. Jag har aldrig varit gravid innan ivf.

Det är bara ca 30% chans att det tar sig på första försöket så bli inte nedslagen om det inte lyckas med en gång för er!

• soofa

Hej!
    Jag hoppar in här! Jag och min sambo kör just nu på tredje månaden med Pergotime och Ovitrelle (trots att jag har egen ägglossning). Vad jag har förstått är tre månader max för denna behandling och funkar det inte nu på tredje försöket så antar jag att det blir insemination eller direkt på IVF. Jag skulle vilja prova insemination och undrar lite mer hur det går till? Någon med erfarenhet av det som vill berätta? 

• ttcmommy
    HJohannesson skrev 2016-11-13 13:14:14 följande:

Hon är 3 månader :)

Det tog sig på första försöket, otroligt nog. Jag har aldrig varit gravid innan ivf.

Det är bara ca 30% chans att det tar sig på första försöket så bli inte nedslagen om det inte lyckas med en gång för er!

Wow! så lycklig! Jag har aldrig varit gravid innan heller.. vi har varit tillsammans i lite över 8 år. Inte ett har vi använt någon preventivmedel.
    Jag kommer att hålla min uppdatering om IVF när jag började med behandlingen.
  • ttcmommy
    soofa skrev 2016-11-13 20:46:40 följande:

Hej!
    Jag hoppar in här! Jag och min sambo kör just nu på tredje månaden med Pergotime och Ovitrelle (trots att jag har egen ägglossning). Vad jag har förstått är tre månader max för denna behandling och funkar det inte nu på tredje försöket så antar jag att det blir insemination eller direkt på IVF. Jag skulle vilja prova insemination och undrar lite mer hur det går till? Någon med erfarenhet av det som vill berätta? 

för mig, har jag tagit pergotime följt av GONAL f. Ovidrel tog jag dagen före IUI.
    Efter GONAL f, fanns ett ultraljud för att övervaka ägg folliklar. Då läkaren kommer att avgöra när du kan ta din Ovidrel skott.
  • chbw

Jag gjorde 9 ägglossningsstimuleringar varav 3 inseminationer. Inte en enda graviditet. Nu har jag plussat efter första IVFen. Håller tummarna för er :)

• ttcmommy
    chbw skrev 2016-11-14 06:47:57 följande:

Jag gjorde 9 ägglossningsstimuleringar varav 3 inseminationer. Inte en enda graviditet. Nu har jag plussat efter första IVFen. Håller tummarna för er :)

grattis! Jag längtar att börja min ivf. Jag hoppas att det kommer en stor fet plus for mig också med första försök! 
    J
    ag tror inte att jag kommer att starta det snart eftersom helgdagar i december ( RMC är stäng sista veckor och första vecka ). Men , vi får se vad läkaren säger onsdag ... Jag är också en diet för att se till att min bmi ligger under 30 .. eftersom min bmi är på 28 .Det är inte så svårt för mig att skaffa det extra 2 om jag är inte är försiktig.
  • chbw
    ttcmommy skrev 2016-11-14 09:42:52 följande:

grattis! Jag längtar att börja min ivf. Jag hoppas att det kommer en stor fet plus for mig också med första försök! 

Jag tror inte att jag kommer att starta det snart eftersom helgdagar i december ( RMC är stäng sista veckor och första vecka ). Men , vi får se vad läkaren säger på onsdag ... Jag är också på en diet för att se till att min bmi ligger under 30 .. eftersom min bmi är på 28 .Det är inte så svårt för mig att skaffa det extra 2 om jag är inte är försiktig.

Tack! Jag håller tummarna :)
  • ttcmommy

Nu har vi hos läkare på IVF samtal. Tog blodprov och nu vänta vi på resultatet. Vet inte vad ska hända efter (jag hoppas att vi ska få datum att börja med behandlingen).
    Men vi vet att det ska bli efter Nytt År.

• chbw
    Mila skrev 2016-11-16 15:11:35 följande:

Jag undrar också lite över inseminationer. Hur går det till? Kommer det längre in än vid vanligt sex?

Lycka till ts! :)

Vid insemination förs spermier in direkt i livmodern via en plastkateter. Spermieprovet prepareras innan det insemineras :)
  • bricken
    chbw skrev 2016-11-14 06:47:57 följande:

Hej! Jag hoppar in i den här tråden jag med. Väntar på mens efter tredje inseminationen (har gjort alla tre i naturlig cykel), och har kylen laddad men sprutor på recept.. Ska nämligen starta min första IVF-behandling om resultatet blir negativt även detta inseminationsförsök. BIM är imorgon så spänningen är olidig, även om jag inte har några direkta förhoppningar.

Vi har gjort insemination privat och betalat för den under tiden vi stått i kö til IVF. Läkarna sa lite olika, någon tyckte det kunde vara värt att försöka medan en annan sa att det inte ger större chanser en ett tajmat försök hemma. Vi ville ändå prova och tyckte det var skönt att det iaf hände något, men verkar generellt vara dåliga odds.

chbw, det känns så mycket mer hoppfullt att se att du lyckats på första försöket! För mig känns det lite som att jag inte fattar varför det skulle funka med IVF om det inte funkar med nåt annat. Vi har inga fel konstaterade utan alla prover har sett bra ut, ändå inte ett enda litet plus på ett år hemma och tre ins. Vad hade ni för diagnos? Hur upplevde du behandlingen?
  • chbw
    bricken skrev 2016-11-16 21:02:00 följande:

Hej! Jag hoppar in i den här tråden jag med. Väntar på mens efter tredje inseminationen (har gjort alla tre i naturlig cykel), och har kylen laddad men sprutor på recept.. Ska nämligen starta min första IVF-behandling om resultatet blir negativt även detta inseminationsförsök. BIM är imorgon så spänningen är olidig, även om jag inte har några direkta förhoppningar.

Vi har gjort insemination privat och betalat för den under tiden vi stått i kö til IVF. Läkarna sa lite olika, någon tyckte det kunde vara värt att försöka medan en annan sa att det inte ger större chanser en ett tajmat försök hemma. Vi ville ändå prova och tyckte det var skönt att det iaf hände något, men verkar generellt vara dåliga odds.

chbw, det känns så mycket mer hoppfullt att se att du lyckats på första försöket! För mig känns det lite som att jag inte fattar varför det skulle funka med IVF om det inte funkar med nåt annat. Vi har inga fel konstaterade utan alla prover har sett bra ut, ändå inte ett enda litet plus på ett år hemma och tre ins. Vad hade ni för diagnos? Hur upplevde du behandlingen?

Vi gjorde också insemination privat. Dock stimulerad cykel. Kände likadant. "Varför skulle detta funka när inget annat gjort det?" Men sp funkade det :) o jag hoopas verkligen allt ser bra ut nösta vecka, då vi har tid för ultraljud!

Okej.. vi fick inte heller ett enda plus innan ivfen, så lite mer än 2 år, 9 stimuleringar varav 3 inseminationer och 1 ivf senare... :) men det gick!

Hos oss finns problemet troligen hos mig. Jag hr pcos, hypotyreos och endometrios. Dock ubdrar jag om det är något knas med mina äggledare. Inget stop för har spolat. Men typ minskad rörlighet. För vid ivfen fick jag ut 11 ägg, 9 befruktadea. Ett fint 3dagara i magen, fyra 3dagars o ett 5dagars till frysen. Och gravid på första försöket...

För mig var ivfen rött frustrerande för pga min pcos var äggblåsorna slöa på att växa och på grund av endometriosen och det faktum att det är svårt att smärtstilla/bedöva mig gjorde äggplocket till en mardröm. Dock har typ alla jag pratat med blivit smärtlindrade och inte upplevt plocket som jobbigt :) jag fick full dos (totslt 4 doser) intravenöst men det lindrade inget alls. Men ja. Det är extremt svårt att bedöva/smärtlindrs mig :) i övrigt var det bra. Nöjd med kliniken osv. Håller tummarna för er!
  • bricken

För första gången i livet: två streck på Stickan! Kan inte fatta det, men i morse var de där. Verkar som tredje inseminationen lyckades! Jag trodde aaaaaaldrig att det skulle gå!

Stort lycka till ni alla som ska sätta igång med ivf! Jag kommer hålla mig borta ett tag från trådar, för att inte börja oroa mig för graviditeten nu. Men många kramar till er, ni är bäst alla som kämpar!

• soofa
    bricken skrev 2016-11-19 11:39:07 följande:

För första gången i livet: två streck på Stickan! Kan inte fatta det, men i morse var de där. Verkar som tredje inseminationen lyckades! Jag trodde aaaaaaldrig att det skulle gå!

Stort lycka till ni alla som ska sätta igång med ivf! Jag kommer hålla mig borta ett tag från trådar, för att inte börja oroa mig för graviditeten nu. Men många kramar till er, ni är bäst alla som kämpar!

Grattis! :) 
Svar på tråden Ska börja IVF efter 3 mislyckade INSEMINATIONER