Helt SJUKT!
I en annan tråd skriver du ju att du pluggar och då kan du söka CSN. Det du skriver låter för övrigt inte troligt alls.
Kan man ens få soc bidrag när man pluggar?!
I en annan tråd skriver du ju att du pluggar och då kan du söka CSN. Det du skriver låter för övrigt inte troligt alls.
Kan man ens få soc bidrag när man pluggar?!
Nej det kan man inte.
I vissa fall kan man få det. Jag fick det när jag gick programinriktat individuellt program på gymnasiet ett år. Men när jag kom in på ett program på gymnasiet nekade dom mig men var så för ung för att få ta CSN lån så tacka nej till platsen. När man läser grundskola får man försörjningsstöd men inte gymnasie.
Jag vet inte hur det är när man pluggar på eftergymnasial nivå men kan man ta CSN lån ska man självklart göra det iförsig hand enligt soc. Sen gör dom ju en individuell bedömning i alla fall men chansen är ju inte stor att få det beviljat.
Ja det tycker jag med. Har fått gå komvux efter jag fyllde 20 för att läsa in gymnasiekompetens men är inte klar än och är 26 nu. Har dock tre ämnen kvar men har fått två barn under tiden och psykiska problem som gör att jag är sjukskriven på heltid och inte klarar studierna. Önskar så att de hade gjort undantag för mig. Då hade jag kanske haft ett jobb idag :)
Försökte senast i år med två av ämnena men halkade efter för mycket så fick hoppa av. Så har lagt det åt sidan just nu. Ska ut på aktivitet istället med hjälp av fk :)