Helt SJUKT!
Hej! Jag sökte om socialbidrag i juni detta året och har enda sedan dess blivit nekad mitt bidrag. Det är sju månader nu jag inte fått en krona och anledningen är väldigt krångligt/Oväntat? Det är nämligen så att jag i maj (månaden innan jag sökte om bidrag) fick överfört en summa pengar av mamma eftersom hennes konto hade utsatts för bedrägeri. Så jag visste då inte att detta kommer att påverka mig i framtiden så jag tog emot mammas pengar så bedrägarna inte tog de. Så under tiden använde mamma mitt kort helt enkelt tills hennes fixat sig osv. Så hon drog ut ett par tusen här och där och handlade vissa tillfällen med kortet själv och betalde hyran en gång t.om. Så när jag sökte om bidrag så sa dem att du inte kan få ngt eftersom vi räknar med att du har så mycket osv. Detta har skett i nu 7 månader och de tror fortfarande att jag har kvar en summa av pengarna idag så jag kommer inte få något de kommade månaderna heller som det ser ut nu. Vad kan jag göra liksom? JAg har överklagat i 7 månader nu och det är samma svar varje gång! Så det kommer inte ändra sig de kommande heller? SNälla hjälp vart ska jag vända mig?