• soofa

Info om Pergotime (eller liknande) mottages!

Hej!
    Jag är just nu inne på min tredje månad med Pergotime, jag har dock inte PCO utan verkar ha ägglossning av mig själv men tydligen är det ändå en behandling man ska gå igenom. 

- Jag var liksom du väldigt rädd för biverkningar, jag har dock inte märkt av någonting - inte den minsta biverkan. Så det är nog väldigt olika från person till person och tyvärr vet man ju inte innan man har provat. 

- Jag har tagit Pergotime cd 3-7, sen varit på gyn för ultraljud runt cd 11. Förutom Pergotime tar jag också Ovitrelle, en spruta som liksom ska kicka igång ägglossningen. Den har jag tagit omkring cd 11 och efter det finns det ingen anledning för mig att ta äl-tester för de visar positivt flera dagar i rad. Vet inte hur det funkar om man bara tar Pergotime. Ca en vecka efter beräknad ägglossning har jag lämnat blodprov för att få bekräftat att ägglossning har inträffat eller inte. 

- Jag fick tre uttag utskrivna på samma gång och har inte behövt göra några uppehåll utan vi har kört på tre månader i rad.

- Min sambo är utredd till viss del, av det har läkaren sagt att hans spermier ser bra ut men om det inte tar sig efter tredje gången med Pergotime så ville hon göra en noggrannare undersökning på honom. Vi gick dit tillsammans första gången, de sa på telefon att de ville det. 

PUH! Hoppas du blivit något klokare efter mina svar. Fråga mer om det är något du undrar över. :) 

Svar på tråden Info om Pergotime (eller liknande) mottages!