Info om Pergotime (eller liknande) mottages!
Hej!
Jag ska på utredning i december då jag har PCO och vi försökt i ett år utan att lyckas med en bebis. Jag antar att jag kommer att få Pergotime eller något liknande utskrivet (bor i Finland, kanske inte samma här men antar att innehållet i läkemedlen är ungefär samma).
Läste att 10-20% får biverkningar. Har ni fått det? Och vilka? Och hur hemska har dom isf varit?
Är det bättre att köpa dubbel indikator ägglossningstest för detta? Eller spelar det ingen roll? För det fungerar väl att testa med ägglossningstest nu fast det inte gör det annars när jag har pco?
Har ni fått läkemedel utskrivet för en cykel och sen gått och kollat upp er eller har ni fått mer på samma gång?
Läste någonstans på nätet att man måste hålla upp en månad med Pergotime mellan varje gång, är det så?
Har er man blivit utredd också? Jag fick tid till gyn till nästa månad men han har inte fått något alls...
Jag kommer antagligen att få mens ett par dagar efter att jag ska dit (hoppas jag, vill inte ringa och avboka för att mensen känner för att komma några dagar före...). Tror ni läkaren har något att säga om jag säger att jag vill börja använda läkemedel först i januari? Har nämligen räknat ut att ägglossningen kommer precis vid julafton med min familj boendes här och allt annat som händer, har ingen lust att "tvingas" ha sex då...
Jösses, va många frågor det blev! Tar emot alla tips och råd med stor tacksamhet!