Snålt och köpa begagnade saker i julklapp till bonus?
Är det rätt av mig att känna att vi ska köpa begagnade saker till bonusbarnen som är 14 år i julklapp?
Sambon vill köpa nytt men jag tycker gott och väl det duger med begagnat..
Är det rätt av mig att känna att vi ska köpa begagnade saker till bonusbarnen som är 14 år i julklapp?
Förutom ovanstående vill jag tillägga, hade du velat köpa begagnat till ditt eget barn under samma förutsättningar?
Min dotter fyllde 18 i veckan, och fick komplett, begagnad mörkrumsutrustning av min pojkvän och hans familj. Dom la 1500 på det, sakerna var säkert värda 7-8000. Även ett analogkamera kom med. Har aldrig sett någon så överväldet och lycklig som henne. Att det inte var nytt från affären sket hon lugnt i.
Sportutrustning kan man ju hitta fina grejer som knappt är rörda så det kan jag inte tänka mig vore minsta konstigt.
Har ni gemensamma barn?
Har du barn?
Hade du köpt begagnat till dem?
Har ni gemensamma barn?
Har du barn?
Hade du köpt begagnat till dem?
Låter väl helt okej om barnet inte tävlar i slalom och behöver specialgrejer. Ofta är det ju smart, ekonomiskt och miljövänligt att köpa begagnat. Borde vi göra mer allihopa även gällande presenter.
Beror ju helt på känner väll att det jag kan tänka mig att köpa begagnat til mina små hade jag även kunnat köpa begagnat till mitt bonus med men lika ska det va vare sig det va känner jag
Det är ju jättevanligt att barn ärver föräldrarnas telefon så där tycker jag inte det är fel om telefonen är i bra skick.
Det är ju jättevanligt att barn ärver föräldrarnas telefon så där tycker jag inte det är fel om telefonen är i bra skick.
Ja, så gör ni men långt ifrån alla? De flesta ungdomarna i min närhet har ärvda telefoner länge, oftast får de bättre telefoner på det viset än om föräldrarna hade köpt nya som var billigare. Konstigt för mig också men verkar vara så många gör tyvärr...
Jag hade personligen inte brytt mig men med mina föräldrar hade de bestämt vad begagnatvärdet var och anpassat resten av julklapparna efter det. Men så fick jag också sånt som jag behövde ändå och att få en begagnad telefon är roligare än att få en madrass. Jag hade då inte brytt mig om en begagnad sak var inslagen men mina föräldrar hade dock frågat mig om jag ville ha just den mobilen eller en billigare innan.
Hårdvara som skidor, och stavar har vi alltid köpt begagnat till barnen. Pjäxor och skridskor har vi ibland köpt nytt, ibland begagnat. Även till oss själva. Ser inget konstigt med det. Varför skulle det vara snålt? Det är ju ekonomiskt, och ger mer pengar över till annat.
Slalomutrustning