• Anonym (jullängtan)

Snålt och köpa begagnade saker i julklapp till bonus?

Är det rätt av mig att känna att vi ska köpa begagnade saker till bonusbarnen som är 14 år i julklapp? 
    Sambon vill köpa nytt men jag tycker gott och väl det duger med begagnat..

• Svar på tråden Snålt och köpa begagnade saker i julklapp till bonus?
  • Anonym (???)

Vad för saker? Är ju skillnad på beg kläder och en beg moped liksom.

• Anonym (jullängtan)

Slalomutrustning 

• taquine
    Anonym (jullängtan) skrev 2016-11-11 23:06:43 följande:

Slalomutrustning 

Tycker jag är helt ok att köpa begagnat om det är bra grejer.
    Goodness me
  • Lethe

Det beror på era ekonomiska förutsättningar och vad barnen är vana vid tycker jag. Skulle också vara intressant att veta förälderns anledning till att vilja köpa nytt och inte begagnat.

• Ess

Det jag tycker spelar roll i frågan är om det kommer att användas EN gång, eller om det handlar om typ varje dag och/eller tävlingsåkande?
    Det ställer ju helt olika krav på utrustningen.

• Fru Ve

Låter väl helt okej om barnet inte tävlar i slalom och behöver specialgrejer. Ofta är det ju smart, ekonomiskt och miljövänligt att köpa begagnat. Borde vi göra mer allihopa även gällande presenter.

• sextiotalist

Vi har köpt begagnat till vår son (ett elpiano). Slalomutrustning, man lär få rm betydligt bättre utrustning för samma slant om man köper begagnat än nytt

• MsM84

Förutom ovanstående vill jag tillägga, hade du velat köpa begagnat till ditt eget barn under samma förutsättningar?

• pimpim78

Alltså det viktiga i den här diskussionen kan jag tycka är att inte göra skillnad på era barn och bonus barn.
    Får era barn begagnat så kan bonus barn också få det men att alla barnen känner sig lika behandlade är väl essensen av det här.

Nu kanske jag missförstod och ni kanske inte har några barn tillsammans ?

Hoppas ni får en fin jul !!

Svar på tråden Snålt och köpa begagnade saker i julklapp till bonus?