• Frallan11

Polisen var här nyss, vad händer nu?

Men har du ingen susning om varför de kom?

De måste väl ha frågat saker?

• Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 22:25:18 följande:

Jo, dom fårgae hur det var. Dom tyckte att jag hade en blåtira, vilket jag faktiskt inte hade. Hade en jättelugn kväll, gjorde inget, min kille är ute. Inga högljudda gräl, ingen aning om varför dom var här, blev extremt förvånad.

Har jag rätt att se vad dom skrev?

Har du hört nåt från din kille ikväll? Kan han ha gjort något ute som fått dem att åka dit?

Jag är inte helt säker, men om de tog dina uppgifter så får du nog ta del av deras anteckningar vid besöket. Men som sagt var, inte helt hundra..
  • Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 22:32:48 följande:

Nej, jag frågade om det det första jag gjordem trodde det hänt nått. Dom sa att dom inte ens visste att han var ute.

Om dom gör en anmälan så får man ett brev hemskickat, annars så vet jag inte :(

Men har du pratat med din kille ang detta?

Jag blev polisanmäld av en psykiskt störd granne för en herrans massa år sedan. Den fick jag hemskickad av polisen, fastän de hade lagt ner ärendet direkt. Vet inte hur det funkar nu. Tycker bara att det är väldigt konstigt att de inte sa varför de var där.. "Typ vi har fått ett larm ang bråk.."
  • Frallan11

Du har fortfarande inte svarat på frågan ang din kille. Har du pratat med honom ang detta?

• Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 23:12:07 följande:

Nej, han är ute på krogen. Jag kommer nog inte våga berätta för han. Prata med han nyss, hoppas innerligt att han blir lobbad.Kommer ju inte hände dock

Okej. Jag misstänker ju att polisen var hos dig pga din kille. Att det inte har med dig att göra över huvudtaget och att det var därför de var så fåordiga...
  • Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 23:27:25 följande:

Du menar att han skulle ha gjort nått som inte har med mig att göra?

Japp. Exakt så. Han bor ju på samma adress som dig och efter din korta beskrivning av din man, så verkar han ju inte vara Guds bästa barn precis...
  • Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 23:34:07 följande:

Men dom sa att han inte hade gjort nått, att dom inte ens visste att han var ute. Det enda dom sa var att någon gjort en orosanmälan. 

Dom sa att han inte ens skulle få reda på att dom varit där

Men då kanske det är just så. Att nån har gjort en orosanmälan, att nån är orolig över att du far illa i ditt äktenskap. De kanske visst visste om att han var ute och åkte därför hem till dig för att kolla av läget.
  • Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-11 23:41:40 följande:

OCh inget mer kommer hända? Inget brev som skickas hem eller så?

Jag har inte en susning. Ring dem imorgon och kolla hur det funkar.

Men varför är du så stressad över detta? Varför vågar du inte prata med din man ang detta? Varför frågade du poliserna ifall din man kommer att få reda på nåt?

Nu vet ju inte jag något om er. Men du verkar vara rädd för din man, vilket är förståeligt ifall han misshandlar dig. Känns väl inte direkt märkligt att nån gör en orosanmälan då?

Stor kram!
  • Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-12 06:49:47 följande:

Jag är orolig då jag inte vill att socialtjänsten ska bli inkopplad, men jag antar att dom bara skulle bli det ifall dom skulle göra en anmälan(vilket de inte gjorde). 

Var det dumt att jag fråga poliserna ifall min man skulle få reda på nått? Är det en konstig fråga?

Vi har aldrig högljudda gräl så har ingen aning om varför någon anmält, känns olustigt.

Eftersom du är rädd att socialen ska bli inblandade, antar jag attt du även har barn med den här karln?

Ja, det är en konstig fråga, då man i alla "normala" relationer skulle ha låtit sin partner veta detta på stört. Jag hade ringt min kille medan poliserna var kvar.

Det spelar ingen roll ifall ni har högljudda bråk eller ej. Han misshandlar dig. Finns det barn inblandade, så mår de fruktansvärt dåligt över detta, även ifall de aldrig bevittnat något slag. Nån/några har uppmärksammat detta, att du och barnen mår dåligt, så det görs en orosanmälan. Polisen tyckte sig se en blåklocka på dig, så de lär nog rapportera det vidare, vilket är bra.

Vill du inte skriva öppet här, kan du DM:a mig.
  • Frallan11
    Anonym (456) skrev 2016-11-12 07:32:20 följande:

Jag hade ingen blåtira, inget som helst märke. Vi har barn, ja mne det har som sagt inte varit något bråk eller misshandel. Absolut ingenting. Alltså är det Väldigt konstigt att någon ringt polisen. Dom sa inte att dom skulle kontakta soc bara att ett pm skulle skrivas. 

Har dom skyldighet att åka direkt när någon ringt eller kan anmälan varit gammal?

Jag misstänker att polisen har skyldighet att kontakta soc ifall de misstänker att nåt inte står rätt till, när det är barn involverade. Vore konstigt om det inte är så.

Om polisen får en orosanmälan, så beror det nog från fall till fall hur fort de agerar. Eftersom du har en misshandelshistoria bakom dig och fortfarande lever ihop med misshandlaren, så tror jag att de agerar relativt snabbt gällande dig. Vilket är bra!
  • Frallan11

Men fina du TS,

Du är ju rädd för honom, du ville ju inte ens att han skulle få reda på att polisen varit där! Varför? Antagligen för att han skulle bli förbannad och anklaga dig för något.

Sen när jag skrev igår att han misshandlar dig, dementerade du det inte. Därför tar jag det som att misshandeln fortsatt, även efter att han blivit dömd.

Sen att du hoppades på att han skulle bli lobbad, visar ju än en gång att du är rädd för honom och att uppenbart inte kan hantera spriten.

Om ni har en liten bebis där hemma och din "man" beter sig som ett arsle, så är det inte konstigt att det kommit in en orosanmälan. Nån kan ju ha sett honom packad på stan igår och kontaktat polisen. Oavsett anledning, så hoppas jag att den här orosanmälan leder nån vart, för ditt barns skull. Barn ska inte behöva växa upp i en miljö där pappan super och misshandlar mamman, oavsett ifall det är fysiskt eller psykiskt.

Lycka till nu.

Svar på tråden Polisen var här nyss, vad händer nu?