Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Min pojkvän skriver med sitt ex

Du måste givetvis ta upp detta med honom. Förklara hur du känner. Han måste lyssna på dig.

Personligen hade jag känt samma som du. Jag hade inte alls varit okej med det. Oavsett om de endast är vänner eller inte så hade det känts väldigt obekvämt att ha kontakt med en person man inte längre är tillsammans med. För den nya kan det lätt uppfattas som att mer är pågång än bara vänskap, oavsett om det är så eller nej. Sedan har jag ganska svårt att förstå varför man vill ha fortsatt kontakt med sitt ex när man har ny partner, speciellt när exet varit otrogen. Det ger mig bara en känsla av att han ännu inte har släppt henne. Lämna det gamla och gå vidare med det nya..

Det är nog få som är okej med att ens partner har kontakt med sitt ex. Oavsett hur mycket man litar på sin partner så kommer det generellt alltid att finnas en "inte okej" känsla där. Att ha kontakt med någon man har ett avslutat förhållande med, när man dessutom har en ny partner, ger vibbar som pekar på att man inte är över det gamla.

Men som sagt, prata med honom. Du kan inte vara rädd för att du ska uppfattas som gnällig eller bitchig i detta läge. Vill du hellre gå runt och stänga inne dina känslor? Då kommer det bara gå utför ändå. Jag hade börjat med att fråga varför han har kontakt med sitt ex och hur han inte kan förstå att det är extremt olämpligt. Jag hade förklarat hur jag känner och att det får mig att må dåligt. Det är hans val om han vill ta till sig eller ej, men hade han inte gjort det så hade jag varit tvungen att lämna.

Kan inte dela mitt liv med någon som inte lyssnar när jag säger att jag mår dåligt av nånting.

Lycka till och uppdatera oss!!

Svar på tråden Min pojkvän skriver med sitt ex