Min pojkvän skriver med sitt ex
Hej! Jag heter Linnea och är 26 år.
Jag har varit tillsammans med min pojkvän i över ett år och vi har det jätte bra. Vi har distans men det fungerar!
En sak jag stör mig på i vårt förhållande är att han har kontakt med sitt ex. Dom kallar varandra för "bror och syster", säger att hon vill att dom ska ses och festa, jämt ska gilla alla statusat. Det med statusarna är kanske inte något, men det blir känsligt eftersom jag verkligen inte gillar henne. Hon hade skrivit på sin Facebook i maj 2016 "gilla om du vill träffa mig i sommar" och då hade min pojkvän gillat. Och hon frågar hur han mår och vad han gör och sånt.
Själv har jag aldrig kontakt med ex, tycker det är onödigt eftersom man gjorde slut för en anledning. Och denna tjejen var otrogen mot honom, ÄNDÅ har dom kontakt med varandra och är jätte bra vänner.
Ett tillexempel var när min pojkvän fyllde år, jag satt uppe till 00:00 för att vara den första som skrev grattis, bara för en kul grej liksom att vara först. Sen skrev jag "skrev jag grattis först?" Då svarade han "nej, det var "Kajsa" som var först". Nu heter hon inte Kajsa men ni förstår.
Tycker det är skitjobbigt för man får liksom den tanken "räcker inte jag..?"
Hur hade ni gjort? Behöver verkligen all hjälp jag kan få!! :(