• Nube

ivf 2017

Mabe skrev 2017-06-03 14:12:25 följande:

Mitt positiva test blev tillslut negativt. Dock har det inte kommit igång någon blödning efter de 4 dagarna med "konstig" blödning. Efter det blev testet starkare innan det tillslut vände och så småningom blev negativt. Nu måste jag in på koll på måndag så inget sitter kvar/sitter fel..... kommer ju aldrig att hinna med ett nytt försök innan sommarstängningen....

Jag beklagar också! Hoppas ni kan göra ett nytt försök så fort som möjligt.
  • Nube

Hej tjejer, hur går det för er? Jag skrev här tidigare när jag gjorde mitt första IVF i april, blev sedan gravid men fick tyvärr missfall nu i juni. Har aldrig haft så ont än vid missfallet, hoppas aldrig behöva gå igenom det igen. Så nu står vi på ruta ett igen och ska börja om hela processen efter sommaren eftersom vi inte fick något till frysen.

Hoppas ni alla mår bra!

• Nube
    HarmoniMalin87 skrev 2017-06-30 10:13:08 följande:

Hej! Jag fick också missfall... ruvdag 16. Var i vecka 5+2. När fick du? Hade inte så ont utan "bara" menstvärk.. typ.. ska förs ett test nästa v ändå för att vara 100%

Vad tråkigt, beklagar! Jag fick mitt konstaterat vid ultraljudet på ivf-kliniken, var då på vecka 8 men inget foster hittades. Detta var tre veckor sedan och fick själva blödningen för en vecka sedan ungefär. Tur att du inte hade ont.

Hur ser planeringen ut för er nu? Har du några kvar i frysen? Det bra är att vi ändå lyckats bli gravida!
  • Nube
    HarmoniMalin87 skrev 2017-06-30 12:22:00 följande:

Ja visst är det trist :( onej, då var din resa lite värre, när du ändå kommit till ultraljud o allt :( jag har ett till i frusen.. vill sätta in det nuuuuuuu. Men Sahlgrenska har semesterstängt, sen fullt första veckorna, så hoppas de blir en lucka då ändå, annars blir det till nästa mens slutet aug/ början sept.. men som du säger är det väl bra att det fastnade iallafall... :) Nidå??

Vad skönt att ni har ett i frysen! Vi har inga :( så ska börja om allting i augusti.. så någon gång i september förhoppningsvis kan jag få tillbaka ett embryo. Om allt går bra! Jag har ingen lust att vänta heller utan vill göra det NU! Så himla tråkigt att hela tiden behöva vänta och vänta och vänta. Usch! Tur det är sommar och snart semester, tiden går ändå rätt fort. Hur mår du annars? Jag är lite trött mentalt och eftersom jag hade så ont vid missfallet är jag även fysiskt trött. Men ska försöka samla lite energi till hösten, det kommer att behövas!
  • Nube
    Chestnut skrev 2017-07-03 12:29:52 följande:

Jag beklagar Jag fick mitt livs första plus och väntar på VUL nästa vecka. Men är så orolig att de inte ska se något, så klart att kliniken stängt så jag ska gå någonstans där jag aldrig varit så jag hoppas att är lite insatta i ivf. Försöker också tänka att om det blir ett missfall så kan jag i alla fall plussa

Tack och grattis till plusset! Jag förstår oron, men som du skrivet det bra är att du iaf har blivit gravid. Så försöker jag också tänka. För de flesta går det ju bra så försök inte oroa dig för mycket. Jag ska göra nytt försök i augusti/september, beroende lite på hur mensen kommer tillbaks efter missfallet. Lycka till nästa vecka :)
  • Nube
    HarmoniMalin87 skrev 2017-06-30 20:30:03 följande:

Åå, jag hatar att vänta :) hade man bara vetat att det skulle ta sig i höst så hade jag varit lugn men nu är man så otroligt ovetande hela tiden. Alltså jag gjorde gravtest ruvdag 9,10,11,15 så ringde jag dag 16 och berättade om mitt plus, som dom bett mig göra den dagen. Dagen efter kom mensen på morgonen, precis som varje månad, ingen mer värk eller så, bara vanlig blödning och vanlig magvärk.. jag är inte så pepp på att starta om sprut rundan, men måste man så måste man sen, jag har ju som sagt ett fryst kvar. Jag fick 24 blåsor sist och hade sjuka smärtor vid plocket, så jag är lite rädd för det ;(

Jag håller med dig, hade man vetat att allt går bra i höst så hade man bara kunnat njuta av sommaren och tänka positivt. Jag har jättesvårt att vara positiv och förhoppfull nu. Bara att jag blev gravid förra gången behöver ju inte betyda att det kommer gå bra nästa gång. Så tröttsamt detta :/ nu har jag varit på efterkontrollen och allt såg bra ut vilket var skönt. Du fick ju massa blåsor sist! Förstår att det måste ha gjort ont! Men det är bra med många ägg :)
  • Nube
    honeybunch skrev 2017-05-31 07:01:05 följande:

Gjorde frysåterföring med blastocyst igår. I dag vaknar jag med mensvärk och bruna flytningar liknande de jag brukar få innan mens. Vad händer? Ska ringa kliniken så fort de öppnar, men jag fattar inte. Det kan väl inte stötas bort redan?

U Bet I Am skrev 2017-06-01 22:01:15 följande:

Fick tillbaka ett FET 6dgr i måndags. Hur fort fäster det?

Och när som tidigast kan man testa?

Är det för tidigt att testa med testlagrets redan imorgon?

Hur har det gått för er??
  • Nube
    Lundin87 skrev 2017-05-22 15:15:04 följande:

Hej igen!

Vi ska köra korta protokollet :) och börjar när jag har mens i början på juni. Sen var det inte säkert det fanns tid för Äggutplockning v.24 men hon skulle dubbelkolla och kolla efter en avbokningstid isåfall annars måste vi vänta tills v33 ???? Så hoppas hoppas, tiden fanns som hon hitta på datorn. Hon skulle dubbelkolla och höra av sig!

Hej, hur har det gått för dig? Gjort äggplocket nu? Hoppas allt har gått bra!
  • Nube
    pimpim78 skrev 2017-05-21 22:41:19 följande:

Jag kanske tänker fel, men blödningen jag har nu ses ju som "mens" om än provocerad sådan. Sen kommer jag ju ha ägglossning om 2-3 veckor, i alla fall har det varit så vid tidigare missfall, och sen kommer ju en mens om ca 1 månad, menar du att du fått vänta ytterligare en cykel eller fått köra på nästa mens som kommer, alltså att sätta igång då om ca 1 månad ?

Hej, beklagar ditt missfall! Jag fick också missfall och undrar nu precis som du gjorde när kommer nästa mens etc. Hur har det gått för dig? Jag hoppas att vi kan göra ett nytt försök i augusti/september men är orolig att mensen kommer sent nu. Hur mår du annars? Jag har varit ganska ledsen men försöker vara positiv inför nästa försök...
  • Nube
    honeybunch skrev 2017-07-08 13:54:42 följande:

Mina bruna flytningar/små blödningar tog slut först i vecka 7. I vecka 8+1 fick vi se vår lilla dinosaurie på ultraljud och höra hjärtslaget. Den mår jättebra! Är så lycklig, kan inte tro att vi har sån "tur". Ja, det känns verkligen som att vi har tur att det lyckades på andra försöket.

Nu är jag i vecka 8+5 och jag och min sambo har precis gått på semester. Vi ska göra ultraljud igen i vecka 12 så det är bara att hoppas på att den trivs och vill stanna kvar där inne nu i sommar.

(Dinosaurie pga hur huvudet såg ut på ultraljudet. ????)

Vad härligt att det gått bra trots blödningar. Lycka till nu :)
  • Nube
    Mabe skrev 2017-08-25 14:18:26 följande:

Då var jag tillbaka igen då.... igår frysåterdöring av blastocyst. Var en ganska bökig återföring men gick tillslut bra. Nu efter lunch lite ont och lite blödning. Vet inte vad detta står för.... nåja inget annat att göra än att vänta och se.

Hoppaa det går bra för dig! Jag väntar på mens för att börja om med sprutorna. Lycka till :)
  • Nube
    Mjbo skrev 2017-08-26 09:39:43 följande:

När förväntar du att mensen kommer? :)

Själv väntar jag fortfarande på att äl testet ska visa glad gubbe.. fortfarande inte slagit om imorse heller.. Men men bara att vänta.. :)

Jag fick positiv äl test för 15 dagar sen och mensen börjar alltid 14 dagar efter äl. Men eftersom jag använder synarela nu så blir mensen lite försenad.. men vilken dag som helst nu bör den komma. Vill inte vänta längre haha ;)

Du har också haft en lång väntan, hoppas glad gubbe kommer snart på besök :)
  • Nube
    Mabe skrev 2017-08-27 07:25:53 följande:

Hallå igen!

Känner väl inte direkt ngt så här på ruvardag 3. Däremot blivit tvärförkyld!

Hur går det? När får du testa? Det är lite mer aktivitet i trådet som heter "vi som börjar med ivf hösten 2017" som vill hänga med där :)
  • Nube
    Mabe skrev 2017-08-29 17:47:31 följande:

Nja går väl inget vidare. Ruvardag 5 och har småblödningar..... suck.

Usch då, har blödningarna slutat nu? När ska du testa?
  • Nube
    Mabe skrev 2017-08-31 19:36:29 följande:

Fortsätter blöda. Testade igår på rd 6 och det var helt blankt.

Vad tråkigt.. men det kanske är för tidigt att testa?
  • Nube
    babybella skrev 2017-09-06 17:09:01 följande:

Hejsan, har aldrig kommenterat en tråd förut.

Är inne på våran andra IVF omgång med äggplock på fredag. 

Första IVF fick vi ut 7 ägg varav 2 blasto in io frysen och ett färsk att återföra. 

Inget gick vägen.

Hoppas på denna omgång! Är inne på sista dagen för sprutan Ovitrelle, var på ultraljud igår och  har tagit gonalf + olgalutran sista igår. En fråga till er,

hade en pytteliten brunrödaktig slemklump i trosan idag, + en massa sekret som jag brukar få vid ägglossning, vad tror ni det brunaktiga kan stå för? Något att behöva oroa sig för tro? Någon som upplevt samma? Jag är så ledsen över denna situation och att allt ska kännas så svårt och hopplöst emellanåt :(

Jag tror inte att det är nåt farligt, kanske lite gammalt blod eller nåt. Så var inte orolig för det!

Ja, det känns verkligen hopplöst ibland men försök tänka positivt, många lyckas med IVF!
  • Nube
    Kv89 skrev 2017-09-10 11:36:59 följande:

Hej!

Var aktiv i denna tråd i maj/juni, gjorde då vår först ivf med det långa protokollet. Det misslyckades, nu 5 sept gjorde vi FET i ostimulerad cykel. Har efter det haft känningar i magen på ett annat sätt än tidigare samt så har brösten börjat kännas av igår. Kunde inte hålla mug från att testa i morse på ruvardag 5. Övertygad om att det skulle vara neg, dels för att det är jättetydligt samt som så många gånger förr. Döm om min förvåning då jag under tiden jag borstade tänderna ser ett svagt svagt pos test. Supersmart men ändå tydligt att där finns ett svagt svagt rosa streck, aldrig hänt förrut, alltid varit helt blankt. Jag grät...av lycka!

Ska det äntligen bli vår tur? efter 2 års försök.

Bifogar en bild på mitt test för att säkerställa att jag inte inbillar mig, vad tycker ni? Visst finns där 2 streck? Om änmycket svagt.

Ja, det finns två streck där. Grattis!
Svar på tråden ivf 2017