HarmoniMalin87 skrev 2017-06-30 20:30:03 följande:
Åå, jag hatar att vänta :) hade man bara vetat att det skulle ta sig i höst så hade jag varit lugn men nu är man så otroligt ovetande hela tiden. Alltså jag gjorde gravtest ruvdag 9,10,11,15 så ringde jag dag 16 och berättade om mitt plus, som dom bett mig göra den dagen. Dagen efter kom mensen på morgonen, precis som varje månad, ingen mer värk eller så, bara vanlig blödning och vanlig magvärk.. jag är inte så pepp på att starta om sprut rundan, men måste man så måste man sen, jag har ju som sagt ett fryst kvar. Jag fick 24 blåsor sist och hade sjuka smärtor vid plocket, så jag är lite rädd för det ;(
Jag håller med dig, hade man vetat att allt går bra i höst så hade man bara kunnat njuta av sommaren och tänka positivt. Jag har jättesvårt att vara positiv och förhoppfull nu. Bara att jag blev gravid förra gången behöver ju inte betyda att det kommer gå bra nästa gång. Så tröttsamt detta :/ nu har jag varit på efterkontrollen och allt såg bra ut vilket var skönt. Du fick ju massa blåsor sist! Förstår att det måste ha gjort ont! Men det är bra med många ägg :)