ammela skrev 2017-02-04 10:20:50 följande:
Har sprayat i två och en halv vecka nu. Indikationerna enligt dem är att jag ansåg att mensen var lite mindre denna gången. Misstankar finns då att jag kan ha en cysta som producerar hormoner som gör i så fall att jag inte får fortsätta nästa steg med sprutor.
Läste dock i mina papper att mensen kan bli lite försenad och vara mer sparsam. Så jag gissar att jag ville att det skulle vara mindre och därför tyckte det under tiden. Jag har ändå haft mina 3 dagar som jag brukar men med minimalt mindre mängd. Men förstår att de vill kolla upp det, har de minsta oro kring något är det ju alltid bra att de faktiskt kollar, är ju för min skull i slutändan!
Jag skulle alltså inte ha gjort något blodprov egentligen men fick ett extra för att mensen var mindre är normalt.
Okej tack för svaret! Jag får hoppas att allt är bra helt enkelt, det är så många frågor och funderingar på resans gång. Och man vill ju inte att nåt ska gå fel med behandlingen. Tog nyss min fjärde menopur sprutan och fy vad den svider och gör ont efteråt. Gillar verkligen inte sen men vad ska man göra. Lycka till :)