• Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-04 19:30:39 följande:

Hej på er!

Jag hoppar gärna in här om det går bra:)

Hur mår ni? Hur långt har ni alla kommit?:)

Är själv inne på ruvardag 7 idag:)

Hej,

Jag hoppar också gärna in här!

Jag är också på ruvardag 7 idag. Hur mår du? Känner du något? När ska du testa?
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-05 10:14:13 följande:

Åh vad kul då ligger vi lika :)

Jag mår rätt bra tror jag. Idag har jag vart lite illamående men tror att d e för lutinus alt att jag drack lite kaffe imorse hehe. Igår var jag dock på riktigt dåligt humör typ pms så har vart rätt nojjig över att mensen ska komma igång närsomhelst men inget rött i sikte än så än så länge e jag lättad :) jag har td 13/5.

Hur mår du? Känns d ngt? Testdag?:)

Jag mår bra också, men har ganska ont i brösten och lite molande värk ibland.. men det beror nog på lutinus. Tyckte att jag var lite illamående igår på jobbet men jag hittar nog bara på ;) Vet inte vad jag ska tro men tycker att jag borde känna någonting mer om jag var gravid. Svårt. Jag har testdag den 15 maj men tänkte kanske testa redan den 13 eller 14.. så en vecka kvar! Lycka till :)
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-05 18:17:56 följande:

Ja det är jätte svårt. Har du ngr barn sen innan?

Lång väntan till testdagen..

Nej, inga barn. Du då? Är det första gången du gör IVF? Jag fick avbryta min första behandling i februari pga en cysta och nu var det första gången jag fick ägg tillbaka. Fick dock inget till frysen så om jag inte bli gravid nu måste jag göra om hela behandlingen..
  • Nube
    honeybunch skrev 2017-05-06 08:44:26 följande:

Om man får en blödning väldigt likt mens (plus mensvärk och migrän, allt i vanlig ordning), ska man sluta med Lutinus då? Kan inte ringa till kliniken på helgen. Har testdag först 11/5.

Jag tror inte man ska sluta med lutinus innan man har testat negativt.. vänta iaf tills du har pratat med kliniken på måndag. Tråkigt om mensen kom :(
  • Nube
    honeybunch skrev 2017-05-09 15:00:10 följande:

Tack. Jag känner mig lite lättare om hjärtat nu när jag pratat med kliniken och fått höra att vi gör en ny insättning så fort jag får ägglossning. Ska börja testa med äl-stickor på söndag, så snart nog ruvar jag igen. Vi har en 2dagars i frysen och tre blastocyster. "Vi ska nog få dig gravid innan sommarn ska du se" sa sjuksköterskan på telefon. Det finns förstås inga garantier men det tröstade bra i alla fall.

Tungt när man inte med säkerhet vet hur det ska bli. Jag hoppas dina blödningar avtar och att du får behålla ditt plus!

Vad bra att du kan göra insättningen direkt! Ni har ju flera möjligheter i frysen så det kommer säkert bli bra :) Håller tummarna!
  • Nube
    Mabe skrev 2017-05-09 11:53:31 följande:

Usch vad tråkigt! Ledsen för din skull. Har fortsatt plus men samma styrka. Blöder ganska mycket....

Grattis till plusset! Det är nog ganska vanligt att blöda trots graviditet. Har du möjlighet att ta ett blodprov för att se hcg nivån? Hoppas allt går bra :) Har eller hade du några symptom?
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-05 18:17:56 följande:

Ja det är jätte svårt. Har du ngr barn sen innan?

Lång väntan till testdagen..

Hej Tösen88, hur går det för dig? Några nya känningar? När tänkte du testa?
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-10 15:56:05 följande:

Hej där!

Jo jag känpar på.. Rd 13 idag. Fått lite ljusbeiga flytningar idag...ucsh är så nojig att det är m på gång..

Har egentligen td 13/5 men funderar på ifall man skulle testa lite tidigare...iomed flytningarna..åh jag vet inte :( detta himla väntande och oro och nojja . Blä. Hur skulle ni gjort?

Hur mår du och hur går det för dig?

Åh vad tråkigt att höra! Men det är ju vanligt med lite blödningar i början av graviditet så det behöver inte vara nåt negativt! Men jag förstår att du är orolig.

Angående testa eller inte.. det är ju inte många dagar kvar men ev. graviditet ska ju synas redan nu på rv13. Så det beror lite på hur du känner och om du mår bättre av att testa och veta eller vänta.. svårt! Du har testdag två dagar tidigare än jag men jag tänkte testa på söndag.

Jag mår bra, inga blödningar men mensliknande kännsla finns där så jag vet inte. Det gör inte ont men det känns i magen. Annars ingenting speciellt, lite illamående ibland men vet inte om det är på riktigt eller inte. Kan vara Lutinus också.

Har du några symptom?
  • Nube
    Mabe skrev 2017-05-11 17:58:39 följande:

Provar igen och ser om det går bättre..... ursäkta alla inlägg :)

Det finns absolut ett strek där! Vilken dag är du på nu? Har du provat testa med en annan test för att se om det blir starkare? Hoppas det går bra!
Svar på tråden ivf 2017