Inlägg från: Anonym (Men?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men?)

Gemensam vårdnad. Kan jag förhindra barnen att åka till pappan?

Du ska omedelbart göra en orosanmälan.
    Pappans nya flickvän mår uppenbart dåligt och behöver hjälp. Att hon inte tillåter syskonen att leka med varandra är lika illa för hennes barn som för era barn.
    Pappan tänker uppenbarligen inte be flickvännen flytta, och det du ber honom göra är att välja mellan sina barn! Inte OK.
    Anmäl till soc så att de får hjälp att reda ut sina problem!

• Anonym (Men?)
    Anonym (Modern) skrev 2016-11-12 15:19:19 följande:
    På vilket sätt ber jag honom välja mellan sina barn?

Är det de faktum att jag sagt att om inget görs kommer jag anmäla så att barnen och hon kan gå och lära sig umgås?

Eller det att jag sagt åt honom att inga av hans barn mår bra av detta?

När har jag bett honom välja bland sina barn?
    Du kräver att flickvännen ska flytta. Från övrig information utläser jag att hon kommer ta deras gemensamma barn med sig och förmodligen vägra pappan att träffa barnet, och det vet han.
    Du kräver på det sättet att han ska välja mellan era barn och det yngre barnet.
  • Anonym (Men?)
    Anonym (Modern) skrev 2016-11-12 18:50:35 följande:
    Nu har detta gått så långt så om hon inte flyttar kommer jag anmäla. För barnens skull, dvs även för hans barn som han har tillsammans med henne. Då hon knappast heller kan må bra av sprickorna.
    Exakt! Och du ska anmäla nu! Han har sagt att han ska lösa problemet, men inte gjort det, så nu är det dags att se till så att han får hjälp på traven.
Svar på tråden Gemensam vårdnad. Kan jag förhindra barnen att åka till pappan?