• Mirelllle

Sova ihop

Det är en knepig situation givetvis. Jag förstår honom på ett sätt, det skapar avundsjuka och sådant om du "knuffar" bort dottern genom att hon inte får sova i sängen. Men kan du verkligen inte stanna kvar? Måste du just du flytta på dig? Kan inte bara din sambo få leva med sämre sömn i dotters säng hellre än att du jämt ska behöva nattvandra mellan sovrum?

Om jag hade vart du, hade jag med ett överdrivet brett leende (för att inte kunna tolkas som negativ) visst bilder på en bredare säng till mannen oxh föreslå att han kunnat köpa en sådan till sin dotter så att han kan sova bekvämare bredvid henne. Eller så hade jag när vi tittat på sängar tillsammans inför lägenheten sagt att han kan väl betala den eftersom att det ändå blir hans säng.

• Mirelllle

Men alltså, fine att många barn inte gillar förändring och heller inte nödvändigtvis behöver utsättas för det "för att föräldern träffat ny partner". Sådant brukar jag faktiskt störa mig på.

Men jag tycker faktiskt inte att du ska behöva flytta dig. Hon kan fortsätta sova i den sängen så det inte blir förändring, men då måste hon och pappan acceptera att set helt enkelt blir lite trångt med dig och eventuellt din dotter med. Eller så får pappan maka på sig för att offra sig för sin dotter så hon inte "utsätts för förändring".

I tillägg så tycker jag du ska köpa en större säng ändå till din egen dotter och "flytta in där" så att du kan sova Ella nätter.

Jag tycker inte detta låter som en hållbar lösning i längden att varenda natt behöva flytta sig, utan ställ utlimstum till din man. Han får sluta tjura.

Alternativ

1. Han och dotter accepterar att det kan bli trångt i sängen.

2. Du sover i hans dotters säng så får hon lägga sig direkt i eran gemensamma säng.

3. Du köper en lite större säng till din dotter där ni sover två varje natt.

4. Ni flyttar inte ihop förrän barnen kan sova själva och undrar han varför du vill förbli sörbo påpekar du att det inte är ett alternativ att bli väckt varenda natt för att flytta sig.

• Mirelllle
    Påven Johanna II skrev 2016-11-10 11:39:07 följande:

Varför skulle du välja att göra så? Att ha en kommuniktion som bygger på pikar är väl ändå inget att stå efter? Är det inte viktigare att på allvar och med respekt för varandra försöka reda ut sådant som kan komma att stå i vägen för ett harmoniskt förhållande där båda känner sig förstådda, sedda och tillgodosedda?

Jo det är absolut sant det du säger. Skrev ett tredje inlägg med lite alternativ.
Svar på tråden Sova ihop