Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

D Trump :( The end..

sumot skrev 2016-11-19 17:14:59 följande:
    Att jämföra skällsordet h*ra med rasism blir fel. Gör om, gör rätt.

Att det inom medier i Sverige och utomlands förekommer mörkande och vinkling räknar jag som allmänbildning. Om du nu skulle missat det kan du googla fram det. Om du fortfarande efter det hävdar att det inte förekommer så varsågod att ta fram en källa som styrker det påståendet, dvs att det utan undantag inte förekommer mörkande och vinkling i media.
    Så du menar att det inte är kränkande med båda sakerna?
    Nu tror jag du missat nåt väldigt väsentligt och knappast får många som håller med dig.
    Så jag tror nog det är du som för tänka om och göra rätt.

Så du kan alltså inte ens svara på en enkel fråga, utan glider undan med ett uruselt och dåligt genomtänkt svar.
    Det tolkar jag som att du inte vågar ange dina "sanningsägare" vilket är helt förstligt, för dom finns inte bland de media som är acceterade som bra informationskällor och i de flesta fall är tillförlitliga.

Och till skillnad från dig så ska du få ett svar av mig.

Vi som lägger mycket tid på nyhetsbevakning, och har gjort så under lång tid, vi har lärt oss var och hur vi ska finna det som ligger närmast sanningen, och tvärtemot vad du påstår, så brukar man oftast hamna hos de större och erkända nyhetsförmedlarna.
    Och av dom så är Public Service företagen de mest tillförlitliga, som BBC, SVT, France24 o.s.v.
    Och hör och häpna, faktiskt även Al Jazeera, en kanal som med lätthet skulle kunna pumpa ut propaganda och desinformation i massor, men som oftast håller sig mer objektiv än många andra.

Använder man sig av dessa nyhetsförmedlare, och samtidigt mindre kanaler och personliga åsikter som är relevanta, t.ex ögonvittnen, och sen jmf allt detta med "nyheten" själv hos nyhetsförmedlarna, ja då kan du komma rätt nära sanningen.

Vissa nyheter behöver man inte ens göra så med, då de för de seriösa medier saknar saknar värde av att vinkla eller desinformera om.
    Men ändå kan du finna dessa nyheter användas i propaganda syfte, hos de mindre seriösa, ja dom nyheterna kan t.o.m bytt geografisk plats, och påstås vara nåt helt annat, och då med utbytt speaker, nåt som ofta återfinns på t.ex Youtube.

Och såklart vet jag att det vinklas mer eller mindre ibland, konstigt vore det annars då många medier och nyhetsförmedlare har en politiska agenda, men hos Public Service är det relativt fritt från det.
    Vilket kan förklaras med att dom inte kan göra så, utan att bli anmälda och t.o.m riskera åtal.
    För till skillnad från annan media har dom ett uppdrag med att vara opartiska och "breda", och står under ständig granskning från annan media, politiker och från oss privata, med risk att bli anmälda.
    Dom möjligheterna finns inte med/hos annan media, åtminstone inte i långt när samma utsträckning, och nån insyn finns heller inte hos dom.

Så efter snart ett halvt sekel med nyhetsbevakning och informationssökande, så anser jag mig veta rätt bra, var jag kan finna och hur jag ska gå tillväga, för att finna ett någorlunda rättvist och sanningsenligt svar.
    Men det blir allt svårare, mest för att tekniken att manipulera bilden, numer är mycket svår att avslöja.

Så idag gäller inte längre det gamla, en bild ljuger aldrig, utan nu är det, lita aldrig på en bild, som gäller.
    Undantagen på det, är om du använder de direktsända bilder som länkas upp via feeder, men det är ett heltidsjobb att följa dom, och nåt jag numer bara gör om det händer nåt verkligt stort.
    Bara att hitta rätt sat-position och söka upp rätt frekvenser kan ta tid, då dom inte alltid finns tillgängliga på feedhunters sidorna...

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-19 19:05:54 följande:
    För övrigt; för en person som ägnar stor del här till att lyfta fram hur dåliga andra människor är, så kunde man ju tro att du var bättre själv. Tvärtemot det så klarar du inte av att diskutera utan att själv komma med trångsynta generaliseringar och dessutom ha en nedsättande attityd. Vart jag står politiskt har du inte att göra med och om du undrar det så går det bra att fråga. Annars lämna det utanför diskussionen.

Du kanske skulle komma tillbaka och prata om andras svagheter först när du klarar av att leva efter de reglerna själv. Annars riskerar du att framstå som en person som bara pratar illa om andra för att du ska verka bättre själv.
    Precis som du, skriver jag vad jag vill, men var klar över en sak, jag skriver inte ett enda ord för dig, eller nån annan motståndare, utan jag skriver till alla de som läser.

Sen följer du upp det misstaget med att påstå att jag säger att andra människor är dålig, då jag enbart angriper vad dom står för politiskt, och vilka deras åsikter är och vad det leder till.
    Det gör dom inte till dåliga människor, utan det handlar enbart om vilka konskvenser det leder till, och det vill jag försöka ändra på.

Men visst, det finns människor som i sin enfald trummar på med åsikter som vi historiskt vet är förkastliga, och som leder till mycket obehagligt, och ja, dom kan med fog kallas dåliga.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

Förre Ku Klux Klan ledaren David Duke hyllar Trump över valet av Bannon, och det valet verkar ha skapat ett ursinne hos de flesta amerikaner, ja utom hos de närmaste anhängarna hos Trump.

Så nu publiseras uttalanden och kommentarer som Steve Bannon gjort i media, och dom är alla nedsättande om allt och alla, utom vita kristna män på yttersta högerkanten.

• Världsmedborgare

Över hela Världen firar Nazisterna Trump:.s valseger och val av sina medarbetare, så även vårt svenska SD.

• Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-11-21 21:55:25 följande:
    Många verkar uppriktigt rädda för vad Trump hittar på nu när han blir president, nu kanske ni förstår varför staten inte ska ha så mycket makt.
    Klart som fan många är rädda, vi vet ju vad han och hans nu utvalda har sagt i valrörelsen, så den rädsla har Trump o co själva byggt upp, och därför börjar nu många länder att förbereda sig på vad som ev kommer.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-22 12:43:26 följande:
    DET beror ju på okunskap.

Rädslan för det okända.

Rädsla för förändring.

Klart det blir jobbigt då. Då måste man kanske finna tröst att sitta i grupp och grina.
    www.dailywire.com/news/10676/watch-cornell-un...

Detta är alltså myndigt folk som föväntas kunna ta till ny kunskap och studera vid ett av USA:s elit-universitet.

Ja, det blir förändring. Särskilt på en del områden. Nu är det de vuxna som kommer att styra Vita Huset och regeringen:
    insider.foxnews.com/2016/11/19/sebastian-gork...

"'The Adults Are Back in the White House"

Okunskap? Jag tror alla som hört Trump tala i klartext vad han vill, inte behöver besitta värst mycket klokskap, han hamrade in sina budskap, så dom går inte att misstolka.
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-11-22 16:00:07 följande:
    Numera är det väl bara de mest imbecilla Arnstadianerna som tror att brunsmetandet de hållt på med de sista 10 åren ska fungera.
    Tyvärr är SD m.fl högerextrema partier och organisationer Världen över, bra på att lura och ljuga för folket.
    Och när det nu gått dom 3 generationerna som behövs för att folk ska ha "glömt", så växer dom igen.
    Och vi gör om samma misstag som på 1920-30-talet, vi tar dom inte på allvar, men förhoppningsvis så kommer det inte att vara för sent den här gången, innan världsopinionen vaknar.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-22 17:12:13 följande:
    Du kanske är en av dem som till exempel tror att han har planerat att utvisa 11 miljoner illegala invandrare?

Jo, det är många som gått på myterna, lögnerna och vinklingarna i MSM om vad han sagt och inte sagt.

Då förstår jag att man kan bli skrämd. Då förstår jag att det behövs "Cry-ins" för vuxet folk som läser på elit-universitet.

Men det är, som skrivet, baserat på okunskap.

Bättre att gå direkt till källan istället och sedan utöva lite källkritik och använda sunt förnuft. Då slipper man bli skrämd bara för att man inte förstått vad det handlar om.
    Jag vet vad han och hans anhängare har sagt, det räcker för mig att bilda mig en uppfattning.
    Sen får vi vänta och se vad som händer, men som sagt, det ser långt ifrån bra ut.

Exakt, jag har gått direkt till källan, och bättre källa än att ha lyssnat till vad Trump och hans anhägare själva har sagt, det finns inte.
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-23 00:38:35 följande:
    Vart får du det ifrån, att jag inte skulle tycka det var kränkande? Läs om läs rätt. Visa gärna en källa också på att inte någon håller med mig, om inte är det annars bara dina åsikter som jag inte är intresserad av.

....och där gav jag upp. Klarar du inte av att ens producera det första stycket utan påhopp och antaganden så lämnar det inte särskilt mycket hopp till resten av texten.

Trump vann!
    Källor finns i massor på Nätet, så du får göra som jag, söka upp dom själv, jag har ingen lust att göra jobbet åt dig.

Och du kan inte heller svara på en enda fråga denna gång, fatta hur du förminskar och förlöjligar dig själv.., men det är förstås inte nåt jag har att göra med.
Svar på tråden D Trump :( The end..