Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

D Trump :( The end..

Konservativ skrev 2016-11-11 07:57:31 följande:
    Fullständigt horribelt uttalande. Med Obama/Clinton har det inte varit fred precis.
    Och inte kommer det att bli fred med Trump heller.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

Om ni vill känna er riktigt konspiratoriska, så läs Whasingtondekretet av Jussi Adler Olsen.
    En bok som ligger exakt rätt i tiden nu, nästan kusligt hur han lyckats skriva en sån bok, när vi nu sett Trump bli president.
    Om inte annat så läs den enbart för att den är väldigt bra skriven, som allt av denne danske man.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-11 08:29:33 följande:
    Det är en beskrivning av läget.
    Fundera på det här.
    Valdeltagandet var låga 53%, så Trump har inte mer än dryga 25% stöd av folket, han sitter alltså inte där med nåt som helst stöda av en majoritet, vilket inte heller H Clinton hade gjort.

Så vad vi ser, är protester från ett urval av 75% av det amerikanska folket, och dom tror du är citat: "Stenkastarvänstern fortsätter sina kommunistiska, fascistiska antidemokratiska aktiviteter".

Då frågar jag, sen när blev USA en hemvist för de du räknar upp?

• Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-11 08:30:51 följande:
    Var säger han det? Han säger att han ska ta pengarna som skulle satsas på det vidskepliga klimathotet och använda dem
    Han har uttryckligen sagt det, och hade du bara följt t.ex CNN, så hade du fått höra det upprepas ett flertal ggr.
    Hela tiden så upprepas Trump:s uttalanden, om och om igen, för det är knappt nåt annat som avhandlas där nu.
    Allt handlar om Trump och vad han sagt och vad han kan tänkas göra.

Så CNN får gå på en skärm hela tiden hos mig, men använder mig givetvis av många andra nyhetskanaler/källor för att skapa mig en helhetsbild.
    Allt handlar långt ifrån bara om USA, utan långt mer om USA-valets konsekvenser för övriga Världen.

• Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-11 08:32:01 följande:
    Det blir färre krig. Nu slipper vi krigshetsaren Obama.
    Inte en chans, inte med det populistiska klimat som nu råder, det måste först bli stopp på det, innan det går att tro på en fredligare Jord.
  • Världsmedborgare
    adina01 skrev 2016-11-11 09:42:40 följande:
    Den är jag halvvägs igenom och den är nästan som om den skulle kunna vara sann i dagsläget.
    Precis, svårt att inte börja bli konspiratorisk efter det här USA-valet, när man läst den boken.

Och för de som inte vet, så är boken skriven med hjälp av de som vet hur det politska systemet fungerar i USA, vilka lagar som finns, och vilka möjligheter en president har.
    Så det boken handlar om, det skulle faktisk kunna hända i en eller annan form, och det gör boken så "skrämmande" just nu.
  • Världsmedborgare
    Dr Nail skrev 2016-11-11 12:32:37 följande:
    Det är vad cnn säger. Alltså: kommer inte att hända...det kan jag satsa 10 000 kr på
    Nej det kommer från Trump själv, så dom bara återger vad han sagt, men han har även nämt en annan man, jag inte minns namnet på just nu.
    Du kan själv googla så får du se att det stämmer.

Så här twittrade den högerextreme rasisten Richard Spencer i extas över valresultatet: "The Alt Right had been declared the winner. Trump is winnig Wisconsin! German Americans' DNA has been activated!"

• Världsmedborgare
    Dr Nail skrev 2016-11-11 12:48:00 följande:
    Fast det sa han aldrig. Citatet är taget ur sitt sammanhang, exakt som det brukar bli med sådana medier. De ljuger.

Hur som helst: ursäkta tautologin, men det kommer inte att hända. Vänta och se.
    Men börja inte du åxå med "medierna ljuger", för då blir du bara ännu en Trump-kramare och ännu en som löst biljett på populisttåget.

Förslagen finns där, så varför inte bara acceptera det, inte ens nån från Trumps sida förnekar det, vilket du hade kunnat höra om du lyssnat på dom, när republiknarna själva fick uttala sig hos CNN.., eller ljuger dom åxå?
  • Världsmedborgare
    Dr Nail skrev 2016-11-11 15:36:54 följande:
    Nä. Ingen Trump-kramare här inte....inte för att jag har något emot honom. Bryr mig helt enkelt bara marginellt. Inte min president - inte mina problem.
    Bra, tyvärr så lär vi alla dras med i de problem som Trump kommer att ställa till med, då USA:s inflytande på omvärlden ännu är stort.
Svar på tråden D Trump :( The end..