Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

D Trump :( The end..

Konservativ skrev 2016-11-14 11:57:26 följande:
    Var har jag velat att kvinnor ska underkasta sig för mig?
    Du säger ju att du är emot abort, och andra än kvinnor gör inte abort, mer tydligt än så kan det inte bli, att du vill styra över kvinnors vilja/möjlighet att välja.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-14 12:28:04 följande:
    Å, nyansernas mästare i farten. Igen. Så för att jag (och Trump) vill beränsa aborträtten så vill vi att kvinnorna ska underkasta sig. Dessutom är jag vit (enligt vad du tror) så då är det extra hemskt. Och detta gör att jag (enligt dig) är farlig. 

Annars är ju en begränsning av aborten en ganska vanlig uppfattning. Men du som inte vill att kvinnor ska underkasta sig, vill du alltså att obegränsad aborträtt fram till sista graviditetsdagen ska råda? För om du inte vill det så vill du styra över kvinnors möjlighet att välja. 

Hur var det nu med populism? Förenklade lösningar? Det verkar som att det är du som kommer med förenklade resonemang.
    Ja uppenbart vill du att kvinnor ska underkasta dig dina åsikter, du säger det helt öppet själv, så det finns det inte ens minsta tvivel om.
    Och som grädde på moset så säger du att du är en vit man, vilket understryker hur rätt jag har.

Ja att angripa aborträtten är vad vita män ofta håller på med, alla dom som ligger långt till höger iaf.
    Att det är alla kvinnor som ska avgöra den frågan, det bryr du dig inte om, trots att du aldrig kommer att bli gravid, och tvingas fatta ett, ofta ensamt beslut, om att föda eller göra abort.

Så du, precis som jag och alla andra män, ska inte ens lägga oss i abortfrågan, utan helt överlämna den till kvinnorna, och låta dom skapa en abortlagstiftning som passar dom.

Visst, det är en väldigt enkel och dessutom lika självklar fråga, men det har inget med populism att göra, utan helt och hållet en fråga om mänskliga rättigheter och demokrati, och en fråga som ska avgöras av kvinnorna själva, och inte vita män, eller män ö.h.t.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-14 14:09:25 följande:
    Helt riktigt; han vill inte förbjuda abort. 

Men fascist? Vilka är det som ordnar kravaller på gatorna? Där har du de riktiga fascisterna.
    Om du följt vad Trump uttalat sig "för", så hade du noterat att det är i frågor som han med 100% säkethet vet, att republikanerna kommer att besluta om i motsatt riktning.
    Han behöver alltså inte oro sig för att det inte blir som han sagt, under valrörelsen, han kommer att få precis som han vill, trots sina kovändningar i media nu.
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-15 09:47:24 följande:
    Du vill alltså tillåta abort framm till sista graviditetsdagen. Okej, då vet jag det.
    Nu ljuger du ännu en gång, varför?

Jag säger tydligt att det är en fråga som kvinnorna ska bestämma om, och jag är helt säker på dom inte vill se abort till sista graviditetsdag.
    Dom vill garanterat få aborten utförd snarast möjligt och på ett säkert sätt, om abort är deras val.
  • Världsmedborgare

Jag hörde just att Trump kan få svårigheter med kolbrytningen, då det i många stater varit republikanerna som varit pådrivande, för att gå över till ren och/eller förnybar energi, och satsat mycket pengar på det.

Vi kanske får se arkeologer i framtiden, som förundras över dessa enorma kolbergsmonument dom hittar i USA.
    Och slutsatsen kanske blir, att det är gravmonument till ära för den store ledaren Trump den 1:e, som levde i början av 2000-talet 

• Världsmedborgare
    FrozenDream skrev 2016-11-15 10:57:42 följande:
    Så Svenska Akademin har satt fel betydelse på ordet politik. Den rätta tolkningen är den du personligen gör förstår jag. Ah och "alla andra" icke att förglömma.
    Fast lite konstigt är det om "alla andra" också förstår att SA har tolkat det fel. Hur kunde det då bli fel från början? En del av "alla andra" är ju de som fixar i ordning ordlistan? Jag får lov att filosofera lite över detta dilemma.

Åh nej! Och jag som trodde det var långt värre att han sitter med fingret på knappen för att släppa lös kärnvapen. 
    Nu kommer det dessutom att stå en alt-högermänniska och heja på. 

Det är nog inte bara palmer vi kommer förlora när bomberna kommer. Nej, vi får nog se även björk och tall försvinna är jag rädd. Så tråkigt.
    Du jag tror jag håller mig till vad folk läser in i ordet politik och tolkar det som, och som gemenman använder sig av idag.
    Precis som vi gör med demokrati, fitta och luder, ord som inte heller avänds enligt dess rätta och ursprungliga betydelse.

Jag är inte så rädd för kärnvapnen från Trump:.s håll, nog för att han är en galning, men att utrota sig först av alla, så dum är inte ens han.
    Nä han kommer att göra som Obama, Putin m.fl, han kommer att skicka fattiga och andra in i döden, och själv sitta på behörigt avstånd och beskåda mördandet, precis som dom gör nu.

• Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-15 13:23:45 följande:
    Nej, jag ljuger inte och har inte gjort det förut heller. Du vill tillåta abort till sista graviditetsdagen om "kvinnorna" vill det. 
    Tja, skriv och påstå vad du vill, det gör min sak så mycket enklare, när du utan min åsikt, själv utmålar dig som mindre vetande.

Så ge gärna mig och alla andra som läser, prov på mer av den sortens inlägg, jag uppskatter det och helt säkert många med mig.
    För vi behöver all draghjälp vi kan få, med att få folk att inse hur mycket av galna åsikter, det finns hos tokhögern.
  • Världsmedborgare
    pigelin skrev 2016-11-17 09:19:49 följande:
    Han är ju vald av folket inte som dom dragit lott. Tycker det är väldigt konstigt att det nästan aldrig kommer på tal att han inte blev vinnare i ett lotteri, utan i ett president val där folket röstat fram honom!
    Mer troligt är att han vann, för att bara lite mer än hälften av USA:s röstberättigade medborgare röstade, så i faktiska siffror har han bara dryga 25% bakom sig, om den andra hälften av de röstberättigade blir det bara gissningar.

Dessutom så fick H Clinton i antal ca 1 miljon fler röster än Trump, så dom har igen börjat fundera på att göra om hur USA eg ska välja sin president.
    Rent teoretiskt så skulle idag den som ställer upp i presidentvalet kunna få 10-tals miljoner färre röster än sin motståndare, men ändå vinna valet genom att få fåtal fler röster i dom "rätta" staterna.
Svar på tråden D Trump :( The end..