Flash Gordon skrev 2017-04-08 11:32:00 följande:
Det var alltså du som inte förstått vad texten handlade om och inte jag som ljög (vilket du påstod).
Här skulle man kunna tänka sig att det vore på sin plats med en liten ursäkt från dig. Just för att du påstod att jag ljög.
"det är inte orimligt att tro att Trump kommer att få möjligheten att byta ut ..." syftar förstås till att två av de liberala domarna är så pass gala att det är fullt naturligt om de avlider under Trumps styre.
En finare omskrivning för att vi kan förvänta oss att två av dem kolar vippen ganska snart, alltså.
Så inte det heller är en lögn från min sida utan den biten kommer från dina egna tankar.
Det vore trevligt om du kunde sluta slänga ordet "lögn" omkring dig så vårdslöst.
Detta är alltså tredje gången i tre inlägg som du påstår att jag ljuger. I detta fall är det du skriver dock omöjligt att tolka överhuvudtaget så var du fått "lögn" ifrån får vi låta vara osagt.
Därför att han blev tvungen. I praktiken. Och av Obama dessutom.
Obama skulle ha gjort detta redan 2013 när han drog sin "röda linje" där han hotade med att bomba om det användes stridsgas, men han vek sig inför Assad och Ryssland vilket fick till resultat att USA:s ställning försvagades avsevärt. Med tydligt resultat vad gäller konflikten.
USA hade helt enkelt inte råd att göra samma misstag en gång till.
Så man bombar ett enskilt, noga utvalt, militärt mål med stor symbolik för fallet. Det var från denna flygplats planen som bombade i gasanfallet lyfte.
Man ser dessutom till att minimera riskerna för en eskalerande konflikt genom att i tid varna de ryssar som befinner sig på plats så att de kan sätta sig i säkerhet.
En varning till Assad. En försäkran om att han vågar använda vapen. Och, inte minst, även en signal till andra skurk-stater som Iran och Nordkorea.
Eftersom USA och Ryssland inte har rykt ihop om saken så har världen helt plötsligt blivit en lite fredligare plats med större möjligheter till fred då små-tyranner som Assad och hans gelikar nu vet att det kan komma en missil mot dem om de exempelvis bombar civila med gas.
Right track siffran var helt fel, annars säger jag inget om de andra siffrorna.
Enda är väl att du tog en låg siffra på Obama, när det var klart högre det sista.
Man säger inte byta ut, vilket betyder en aktiv handling till bytet.
Jag bara antar att D gör samma som D, och vägrar godkänna de föreslagna domarna.
Vilket är helt rätt, så kanske de fattar att politik går inte utöva utan samarbete.
Du kanske inte medveten om detta, men sättet du sa det på, så lät det som Trump skulle byta ut dom och det kan han inte.
Han kan bara ersätta och inget annat.
Så det kan har inte, så det var en lögn.
Men nu verkar du välja andra ord, men frågan man ställer sig varför man inte fick se detta första svängen.
Just för det får en stor betydelse skillnad.
Samma situation då som nu, Trump var emot, men nu fanns det ingen tvekan.
Vilket betyder han ljugit en av dessa två tillfällen.