JTA skrev 2017-02-19 16:56:53 följande:
Herregud världen är verkligen galen. I valet mellan tolkningen att Trump refererade ett tv-program som sänts kvällen innan, vilket vore logiskt eftersom bevisligen sänts och med det relevanta innehållet, och att han talade om en terrorattack kvällen innan, vilket vore helt hysteriskt galet om det inte verkligen skett och därför helt osannolikt, väljer man det sistnämnda. Man maximerar verkligen möjligheten att missförstå. Det är oroväckande. Jag blir alltmer orolig att vi faktiskt går mot en kris. Och den har i mycket stor utsträckning skapats av dem som nu protesterar mest mot dess uppkomst.
Inte "världen". Bara vissa grupper. De som tidigare satt på det sk problemformuleringsinitiativet", dvs "de som hade alla rätta svar" och som nu håller på att förlora den positionen.
Den kris du talar om är deras kris när de känner att de förlorar den makt de tagit för självklar. De har ingen som helst plan på att förlora den med stil och värdighet.
Det kommer att vara stökigt ett tag tilli övergången från det gamla, men förr eller senare kommer det att lugna ned sig. När alla vant sig vid den nya situationen.
Det går för övrigt bra med "hans" när du refererar till mig då jag är en "han".