Trump som president :( vad händer nu?
Ganska långt ifrån de fake news här i tråden som låtsas som om att det skulle handla om någon slags "åsiktskontroll" i det som kallas "Trumps USA".
Du hävdar att det sprids fake news i samband med nyheten att det amerikanska justitiedepartementet har bett att få ut uppgifter om miljoner 1,3 abonnenter på Dreamhost. Vad är det för fake news som jag har spridit / på vilket sätt sprider jag fake news?
Så personliga uppfattningar om sakläget kan enligt dig betraktas som fake news ..
Bara för man har en annan åsikt och hittat galna saker, är inte samma som fake news.
Det är du som bör sluta upp att sprida lögner om jag sprider fake news.
Jag har kommenterat det faktum att det amerikanska justitiedepartementet har begärt ut uppgifter om ca 1,3 miljoner abonnenter hos företaget Dreamhost. Jag har hänvisat till mina källor SR och DN. Uppgifterna om 1,3 miljoner abonnenter kommer från företaget Dreamhost och det är företaget Dreamhost som anser att begäran från det amerikanska justitiedepartementet bryter mot USA:s konstitution genom att slå mot yttrandefriheten.
Att det finns amerikaner som anser att utredningen handlar om jaga Trumpkritiker stämmer också:
"When the government attempts to seize personal information, including email and physical addresses, for more than a million Americans who visited a website, it shows that the president is willing to use his Justice Department and the machinery of government to go after his political opponents"
thehill.com/policy/cybersecurity/346825-doj-w...
Det är en allvarlig anklagelse du kommer med (att jag skulle sprida fake news) och den är felaktig. Det skulle vara klädsamt om du bad mig om ursäkt.
Jag har postat några inlägg om en nyhet och gett utryck för vad jag (som privatperson) tycker om saken. Jag har länkat till tidningsartiklar både i Svenska och amerikanska tidningar så att den som är intresserad kan ta del av mer information och ta del av den fakta som jag bygger min uppfattning på.
Ursäkta uttrycket men hur i helvete får du detta till fake news? Om det är någon som helst stake i dig så ber du om ursäkt för dina lögnaktiga anklagelser.
Du vet inte vad fake news är och borde sluta använda ordet.
Läs den här artikeln och har du någon anständighet så ber du mig därefter om ursäkt: www.breakit.se/artikel/8006/du-vet-inte-vad-f...
Negative campaigning betald av utländska sponsorer och som sprids på välvilligt inställda kabel-TV-kanaler är ok men sprids det i riktade online-annonser är det istället "fake news".
Eller om man så vill:
"U.S. economy records fastest growth in 2 years"
Arbetslösheten är den lägsta på 16 år.
Och det är alltså CNN som säger detta
money.cnn.com/2017/08/30/news/economy/gdp-second-quarter-economy-3-percent/index.html
Mer detaljerade siffror här:
www.washingtontimes.com/news/2017/sep/1/us-job-growth-slows-156k-unemployment-44-percent/
Att välja ut en specifik siffra ur en specifik kategori och sedan använda denna för att sprida bilden av ekonomisk nedgång och problem - Fake News.
Det går alltså, över lag, tokbra för amerikansk ekonomi just nu.
Sedan kan inte USA, eller någon annan göra ett skit åt situationen.
De har krigat mot varandra i tusentals år och kommer att fortsätta att kriga mot vrandra i tusentals år.
Tills de själva tröttnar på det.
Krig är alltid tråkigt men det är svårt att se detta som något svart/vitt när det är samma kurder som nu attackeras av Turkiet som i sin tur i åratal har bedrivit folkmord på, och tvångsförflyttningar av, araber och andra etniciteter i norra Syrien för att skapa ett etniskt rent "Kurdistan" för sig själva.
De får säga till när de känner sig klara så kan resten av världen komma till deras hjälp med återuppbyggnaden.