• Konservativ

Grattis! Clinton blir president!

Grattis vänstermänniskor Clinton blir ny president. Åtta år av

Aborter intill sista graviditetsdagen. Barnens skalle krossas och likdelarna tas sedan ut.
    Krig genom ombud mellan Ryssland och USA i asiatiska och afrikanska länder. Precis som i Syrien.
    Förföljelse av oliktänkande i USA ökar. IRS visar vägen.
    Avsättning av misshagliga presidenter i andra länder med påföljande kaos. Som i Libyen.
    De länder och företag som betalat "föreläsningsarvoden" till Clinton ska förstås få valuta för pengarna.
    Apropå valuta så kommer dollarn att inflateras genom mer luft.
    Ännu sämre förhållande mellan svarta och poliser. Obama är den stora förebilden med sämsta förhållandet på 60 år.

Grattis än en gång vänstermänniskor. Precis som ni ville.
  • Svar på tråden Grattis! Clinton blir president!
  • nihka
    Kent I skrev 2016-11-09 11:52:59 följande:
    HA HA HA, vi kan nu se hur rättvisan segrade i USA.
    Rätt person blev president!
    Beror på hur man ser det. Det var fler personer som röstade på Clinton än på Trump.

Nä, det tycker jag inte.
  • Konservativ
    Progressiv skrev 2016-11-09 06:37:20 följande:

Riktigt underhållande att TS spådomar sköt sämre än en berusad älg-jägare på ett öppet fält.

Jag ska returnera spåkulan som jag köpte.
  • Konservativ
    Aniiee skrev 2016-11-08 19:25:54 följande:
    Hörrö, din mupp, abortlagstiftningarna är på stat-nivå, inte federal. För övrigt är mexikanare inte primitivare än spanjorer.....
    Nä det vet vi nog. Men du har kanske missat att presidenten tillsätter federala domare inklusive dem i högsta domstolen? Minst en kommer president Trump att tillsätta. Abortfrågan har säkert spelat en viss roll särskilt för de väljare som känt till Clintons extrema inställning i frågan.
  • Progressiv
    Fjäril kär skrev 2016-11-09 07:59:23 följande:

Hade helst sett Sanders . Är dock nöjd att det inte blev Clinton. Trump däremot.... Nej.

Jag instämmer. En fajt mellan Sanders och Trump hade varit mycket mer nervkittlande. Då hade den förstnämnda troligen gått segrande ur striden. Tråkigt dock att ej ta chansen att till den första kvinnliga presidenten, men Demokraterna tog ju åtminstone fram den första svarta presidenten.
  • Progressiv
    Kent I skrev 2016-11-09 11:52:59 följande:

HA HA HA, vi kan nu se hur rättvisan segrade i USA.

Rätt person blev president!

Att den som fick flest personröster inte vann kallar i alla fall inte jag för rättvisa.
  • Progressiv
    Konservativ skrev 2016-11-10 08:29:16 följande:

Jag ska returnera spåkulan som jag köpte.

Ja, du borde nästan stämma tillverkaren också.
  • Konservativ

Så jag hade fel om presidentvalet 2016. Men det jag skrev om Clinton som president blev sen verklighet med den senildemente korrupta dåre som nu finns i Vita Huset. 

• Mentat

Nu när Biden hoppat av är det dags för demokraterna att använda sig av åldersargumentet. Om Harris är bästa kandidaten är iofs en annan sak men hon borde vara betydligt bättre än Biden i det här läget

• Rataxes
    Mentat skrev 2024-07-21 20:51:02 följande:

Nu när Biden hoppat av är det dags för demokraterna att använda sig av åldersargumentet. Om Harris är bästa kandidaten är iofs en annan sak men hon borde vara betydligt bättre än Biden i det här läget

USA's svar på Annika Strandhäll är knappast ett bättre val än Bidén, synd att Anthony Blinken inte är intresserad.
    Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Tow2Mater

Vem vill vi se konfrontera Putin och Jinping; Trump eller en fnittrande Harris?
  • Anonym (Eh)
    Tow2Mater skrev 2024-07-21 21:49:07 följande:
    Ptja. Båda är ju ren katastrof. En är för svag och en för provokativ. Båda är en rak väg till stora problem, men på olika vis.
  • Anonym (Pfft)
    Tow2Mater skrev 2024-07-21 21:49:07 följande:
    Konfrontera...? Han är för sjutton kompis med dem! Han är en svag knähund gentemot dem och kommer aldrig sätta ner foten.
  • Anonym (Eh)

Problemet är väl att hon är ännu mindre omtyckt än Biden är bland demokraterna, så vem ska skapa buzz kring henne för att få igång en kampanj som kan slå Trump? Det krävs ju att det kommer någon folk mer genuint vill sluta upp bakom.
  • Tow2Mater
    Anonym (Pfft) skrev 2024-07-21 21:55:30 följande:
    Konfrontera...? Han är för sjutton kompis med dem! Han är en svag knähund gentemot dem och kommer aldrig sätta ner foten.
    Det finns ett talesätt Håll dina vänner nära men dina fiender ännu närmare.
  • Anonym (Eh)
    Tow2Mater skrev 2024-07-21 22:03:47 följande:
    Det finns ett talesätt Håll dina vänner nära men dina fiender ännu närmare.
    Jovars. Fast Trump är inte så skicklig politiker att han spelar i den ligan. Han är mer av en klassisk snackpåse. Mycket snack, lite verkstad. Och det kan bli riktigt katastrof i ett skarpt läge.
  • Dr Nail

Oavsett vem som vinner är USAs 100 år nästan över så passa på och njut av underhållningen. Det här kan mycket väl vara sista gången det är spännande att se vem som blir deras president.

Svar på tråden Grattis! Clinton blir president!