*Långt* Hur resonerar Tingsrätten?
Nu har jag läst 12 inlägg från dig TS, och det jag läser ut ur dem är följande:
1. Du vill ditt barns bästa
2. Du är bitter för att barnets pappa inte tänkte på barnets bästa i samband med separationen
3. Du är rädd att din relation med barnet ska försämras om h*n bor hos pappan vv
4. Du letar argument för att övertyga TR om att det inte skulle vara i barnets bästa intresse att bo mer hos pappan, och du är mycket ovillig att lyssna på dem som säger att argumenten inte håller
Jag tycker att du ska byta terapeut, en som bara håller med dig är inte till någon hjälp i det här läget.
Du behöver även acceptera att så länge samarbetet inte fungerar mellan dig och pappan så kommer det inte fungera att ha flexibla byten. Barnet kommer att missa vissa saker, men så är det faktiskt för alla.
Du behöver även acceptera att det är i barnets bästa intresse att få en bättre relation till pappan även om det innebär att ni inte är lika nära varandra precis hela tiden längre.
Du behöver tagga ner och inse att det du beskriver som umgängessabotage egentligen är ingenting med några få undantag där man kan tycka att det är onödiga kommentarer från pappans sida.
Jag och mitt ex har ett fantastiskt samarbete men jag kallar honom ändå vid namn när jag pratar om honom med barnet. Alltid. Precis som han kallar mig vid namn. Det var inget problem ens när barnet var 3 år, då han alltid vetat att mamma och pappa har egna namn som han känt till.
Jag skulle börja med att försöka hitta en ny terapeut som kan hjälpa dig att få nya perspektiv.
Lycka till!