• Anonym (Omtänksamhet ?)

Vintern kommer!!!!!!!

Åter igen så kommer vintern utan att någon kan rå på det. Månader av kyla, snö mörkt och kallt.

Alla vi som har hem att komma till märker inget, men media tar direkt skriverier om hur "emigraterna" ska klara vintern (tiggarna) som sitter utanför affärerna!!!! Vi alla vet att dem har någonstans där det kan sova och hålla sig rena. Men och nu säger jag MEN med stora bokstäver hur många SVENSKA hemlösa, fattiga familjer har någonstans att ta vägen när iskylan kommer?

Hur många av Sveriges 9 miljoner människor bryr sig om våra hemlösa/fattigfamiljer.......?

Ja det finns platser där dem kan hämta en tjocktröja....ett par skor och kanske få ett mål mat.

MEN åter igen ett men får dem gå i förtur att få lediga lägenheter???? Byggs det nya lägenheter för att dessa hemlösa ska få en bostad?????

NEJ våra hemlösa ska frysa ihjäl dö för att inte vara till besvär......FÖR våra nyanlända är viktigare, dem ska gå först i bostadskön, i överlevnads frågan ja i ALLT

Vi svenskar anses som humant folk, men kan inte vara det på grund av politikerna eller den sittande regeringen. Bara det som håller med dagens regering känner sig nöjda över att rädda världen, MEN skiter i folket som finns i landet.

• Svar på tråden Vintern kommer!!!!!!!
  • Anonym (D'archangel)
    Anonym (hemlös) skrev 2016-11-04 21:51:06 följande:

Jag kanske tillhör de där 1% undantagen, men jag har aldrig, under 5 år som hemlös, fått någon hjälp av soc for att få en bostad. Jag har hoppat runt hos kompisar, vilket jag inte har många kvar, jag har bott på härbärgen, jag har sovit under broar, i rivningshus, i olåsta byggnader av olika slag. När jag har haft lite extra pengar har jag bott på vandrarhem. Jag har gått till soc och bett om hjälp, men deras besked har länge varit att så länge jag inte är just missbrukare eller har barn så hjälper de inte till. Jag får klara mig själv just för att jag kan klara mig själv, även om jag inte har någon bostad. Barn och de som behöver mycket hjälp är prio. Krass sanning, men så är det.

Nu har jag bott på det här stället i två veckor, och pengarna är nästan slut igen. vart jag ska ta vägen vet jag inte.

Isf hade det ju varit enkelt för dig att ljuga och säga att du är missbrukare. Har väldigt svårt att tro på ditt svar.

Min kompis var hemlös och hon hade varken tid eller ork att skriva på FL. (antar att du kommer säga att du är på ett bibliotek eller ens kompis nätverk, så funkar det inte för hemlösa i verkligheten dock)
    Anonym (S) skrev 2016-11-05 22:08:20 följande:
    Vill jobba: JA! Det är väl därför romerna kommit hit? De vill tjäna pengar och de latar inte sig hemma i sängen direkt? Och vad jag vet vill även asylsökanden vara delaktiga. Förutsatt att deras psykiska hälsa (ptsd osv) inte står ivägen för ett jobb. Och de GÅR TILL SOC OCH GÖR VAD SOC BER DEM OM, om inte annat, för att få hjälp och bostad. Så ja - jag påstår absolut att de anstränger sig.
    Har du bott i ett invandrartät område någonsin? Eller säger du bara det du vill att alla ska tro att allt är frid och fröjd....Ja ja du får tänka som du vill och jag får göra som jag vill.
  • Tyrfing
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 22:04:36 följande:
    Så du påstår att alla EU-Emigranter och asylsökande jobbar....Vill jobba!!!!!!? Och alla dem sköter sig exemplariskt
    och därför får bostad omgående.
    sen när får EU-migranter bostad (omgående)? Drömmer
  • Anonym (Ironi)

Winter is coming.

- Eddard Stark

• Anonym (S)
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 22:11:53 följande:
    Har du bott i ett invandrartät område någonsin? Eller säger du bara det du vill att alla ska tro att allt är frid och fröjd....Ja ja du får tänka som du vill och jag får göra som jag vill.
    Eh.. ja, jag bor i Malmö, ett stenkast från Rosengård i ärlighetens namn. Och har så gjort i 2 år snart. Nåt annat du vill fråga?
    Det är inte invandrarnas fel! De vill inget annat än ha ett bra liv, precis som alla andra. Problemet är att de blir misstrodda och beskyllda. Och då blir de utestängda och tvingas ta till andra metoder. PRECIS som de utestängda svenskarna. Det är ingen skillnad. Alla är varken mer eller mindre än människor.
  • Anonym (D'archangel)
    Anonym (S) skrev 2016-11-05 22:55:56 följande:

Eh.. ja, jag bor i Malmö, ett stenkast från Rosengård i ärlighetens namn. Och har så gjort i 2 år snart. Nåt annat du vill fråga?

Det är inte invandrarnas fel! De vill inget annat än ha ett bra liv, precis som alla andra. Problemet är att de blir misstrodda och beskyllda. Och då blir de utestängda och tvingas ta till andra metoder. PRECIS som de utestängda svenskarna. Det är ingen skillnad. Alla är varken mer eller mindre än människor.

Bra skrivet
    Tyrfing skrev 2016-11-05 22:46:10 följande:
    sen när får EU-migranter bostad (omgående)? Drömmer
    Förra vintern så fick dem natt bostad för att inte frysa ihjäl. Det var nog på det flesta orter där tiggarna finns.

Nej jag påstår inte att EU-emigranter får direkt bostad, men dem får tillfälliga bostäder under vintern.
    Däremot får inte Sveriges egna hemlösa ens tillfälliga bostäder över vintern.
  • Anonym (Läs FAKTA inte propaganda)
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 21:23:03 följande:
    Jag och många med mig anser att man ser till landets folk i första hand. Har alla det bra tak över huvudet mat i magen, kläder på kroppen, råd att gå till tandläkare, läkare. ta ut mediciner då kan vi börja hjälpa människor från andra länder......

Men som många på FL menar och tror att ALLA svenskar har det bra ställt och alla måste hjälpa till för människorna som kommer in.

Varför strunta i landets egna människor????? . Jag tror inte någon vill sova under broar och trappuppgångar när iskylan kommer, eller när det regnar och stormar.

Alla som bor i STHML borde väl se detta med egna ögon, gå ner i Tunnelbanan en hel dag.....samma i Malmö, Göteborg, Norrköping, Uppsala, ........ja alla städer.

Det största problemet att Sveriges egna folk inte får hjälp är regeringen för dem blundrar för sanningen.
    Jag bor i Stockholm och ser dagligen dessa svenska hemlösa. De flesta är så stenade eller fulla att de inte ens kan prata när de går omkring och tigger pengar som de säger ska användas till härbärge.
    JA man kan hamna på gatan även utan missbruk, men i 9 fall av 10 handlar det i så fall om att man överkonsumerat sig in i en skuldfälla, och den 10:e stackaren har inte förstått eller inte brytt sig om att ta reda på regelverket för att söka hjälp I TID.

Vi ska absolut ge våra egna medborgare samma hjälp som de nyanlända, men vet du, det gör vi också! Problemet är som sagt att de svenskar som hamnar på gatan inte brytt sig om eller orkat eller kunnat följa regelverket för att få hjälp.
    Det går säkert att hitta et undantag eller två, men knappast fler än så.
  • Anonym (Läs FAKTA inte propaganda)
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 22:11:53 följande:
    Har DU bott i ett invandrartätt område någon gång? Och umgåtts med grannarna?
    Jag är uppvuxen i Gottsunda i Uppsala. Visst finns det problem där, men de flesta skapas av alla svenska missbrukare och psykfall som bor där. Visst finns det integrationsproblem med, framförallt tonårskillar som är traumatiserade efter att ha vuxit upp i krigszoner, men det flesta av dem har familj som tar hand om dem och hjälper dem att växa upp till att bli bra medborgare. Det är jätteviktigt att ensamkommande flyktingbarn får hjälp och stöd, annars kan de absolut bli ett problem. Våra grannar, de flesta palestinier, var varma, trevliga, omsorgsfulla människor som ställde många frågor om det svenska samhället och hur de enklast skulle kunna passa in utan att tappa sin egen kultur.
    Inte fan levde de på socbidrag. De jobbade dygnet runt för att försörja sig!
  • Tyrfing
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 23:07:45 följande:
    Förra vintern så fick dem natt bostad för att inte frysa ihjäl. Det var nog på det flesta orter där tiggarna finns. Nej jag påstår inte att EU-emigranter får direkt bostad, men dem får tillfälliga bostäder under vintern. Däremot får inte Sveriges egna hemlösa ens tillfälliga bostäder över vintern.

Inte alla EU-migranter och inte överallt. Extra insatser vid kylan görs även för svenska hemlösa. Det är främst frivilligorganisationer och kyrkor bakom de insatserna, inte soc.
Svar på tråden Vintern kommer!!!!!!!