Vintern kommer!!!!!!!
Jag kanske tillhör de där 1% undantagen, men jag har aldrig, under 5 år som hemlös, fått någon hjälp av soc for att få en bostad. Jag har hoppat runt hos kompisar, vilket jag inte har många kvar, jag har bott på härbärgen, jag har sovit under broar, i rivningshus, i olåsta byggnader av olika slag. När jag har haft lite extra pengar har jag bott på vandrarhem. Jag har gått till soc och bett om hjälp, men deras besked har länge varit att så länge jag inte är just missbrukare eller har barn så hjälper de inte till. Jag får klara mig själv just för att jag kan klara mig själv, även om jag inte har någon bostad. Barn och de som behöver mycket hjälp är prio. Krass sanning, men så är det.
Nu har jag bott på det här stället i två veckor, och pengarna är nästan slut igen. vart jag ska ta vägen vet jag inte.
Min kompis var hemlös och hon hade varken tid eller ork att skriva på FL. (antar att du kommer säga att du är på ett bibliotek eller ens kompis nätverk, så funkar det inte för hemlösa i verkligheten dock)