• Anonym (Omtänksamhet ?)

Vintern kommer!!!!!!!

Åter igen så kommer vintern utan att någon kan rå på det. Månader av kyla, snö mörkt och kallt.

Alla vi som har hem att komma till märker inget, men media tar direkt skriverier om hur "emigraterna" ska klara vintern (tiggarna) som sitter utanför affärerna!!!! Vi alla vet att dem har någonstans där det kan sova och hålla sig rena. Men och nu säger jag MEN med stora bokstäver hur många SVENSKA hemlösa, fattiga familjer har någonstans att ta vägen när iskylan kommer?

Hur många av Sveriges 9 miljoner människor bryr sig om våra hemlösa/fattigfamiljer.......?

Ja det finns platser där dem kan hämta en tjocktröja....ett par skor och kanske få ett mål mat.

MEN åter igen ett men får dem gå i förtur att få lediga lägenheter???? Byggs det nya lägenheter för att dessa hemlösa ska få en bostad?????

NEJ våra hemlösa ska frysa ihjäl dö för att inte vara till besvär......FÖR våra nyanlända är viktigare, dem ska gå först i bostadskön, i överlevnads frågan ja i ALLT

Vi svenskar anses som humant folk, men kan inte vara det på grund av politikerna eller den sittande regeringen. Bara det som håller med dagens regering känner sig nöjda över att rädda världen, MEN skiter i folket som finns i landet.

• Svar på tråden Vintern kommer!!!!!!!
  • Anonym (suck)

Men en realitycheck kanske?

Svenska hemlösa är hemlösa för att dom VILL det! Om dom vill ha bostad så behöver dom bara knalla in på närmaste socialtjänst och säga att dom behöver hjälp mot sitt missbruk (som 99% av alla hemlösa har), och efter behandlingen så hamnar dom INTE på gatan igen.

Men dom vill inte rätta sig efter dom sociala reglerna som finns i samhället.

Och JO, jag vet att det funkar så!

Anonym (suck) skrev 2016-11-04 20:58:39 följande:
    Men en realitycheck kanske?

Svenska hemlösa är hemlösa för att dom VILL det! Om dom vill ha bostad så behöver dom bara knalla in på närmaste socialtjänst och säga att dom behöver hjälp mot sitt missbruk (som 99% av alla hemlösa har), och efter behandlingen så hamnar dom INTE på gatan igen.

Men dom vill inte rätta sig efter dom sociala reglerna som finns i samhället.

Och JO, jag vet att det funkar så!
    Ursäkta har du källa på att 99% är missbrukare?

Har du varit och frågat dem om dem vill bo i en varm lägenhet?

Har du förståelse för människor som hamnat utanför hur jobbigt det är att våga ta steget att fråga om hjälp?

En fråga till !!! Alla invandrare som kommer in får allt serverat eller hur.......Varför får inte Sveriges svag det?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-04 21:02:48 följande:
    Ursäkta har du källa på att 99% är missbrukare?

Har du varit och frågat dem om dem vill bo i en varm lägenhet?

Har du förståelse för människor som hamnat utanför hur jobbigt det är att våga ta steget att fråga om hjälp?

En fråga till !!! Alla invandrare som kommer in får allt serverat eller hur.......Varför får inte Sveriges svag det?
    Ja, 99% av alla hemlösa är missbrukare. orkar inte fixa fram källan nu, men jag garanterar att det är så.

Ja, jag har frågat om om bostad. Klart dom vill ha det, men dom vill inte gå in i behandling först. Och vem vill bo granne med en missbrukare? INGEN, inte ens du.

Ja, jag har förståelse för det. Men läget är så, dom måste ta det första steget.

Invandrarna går med på alla sociala regler vi ställer på dom för att dom ska få bostad. 
    Anonym (suck) skrev 2016-11-04 21:22:11 följande:
    Ja, 99% av alla hemlösa är missbrukare. orkar inte fixa fram källan nu, men jag garanterar att det är så.

Ja, jag har frågat om om bostad. Klart dom vill ha det, men dom vill inte gå in i behandling först. Och vem vill bo granne med en missbrukare? INGEN, inte ens du.

Ja, jag har förståelse för det. Men läget är så, dom måste ta det första steget.

Invandrarna går med på alla sociala regler vi ställer på dom för att dom ska få bostad. 
    Undrar hur gammal du är och hur länge du varit med i hur vårat land är och ser ut.

Jag är gammal och har levt en lång tid i fattigdom utan att ha fått hjälp av samhället. Som tur är att jag nu har ett bra jobb och klarar mig bra. Men jag vet att det finns såå många fattiga familjer och hemlösa som aldrig får chansen att komma upp igen.

Enligt dagens regering ska svenskarna klara allt själva, medans det finns gott om pengar till alla invandrare, gott om tomma bostäder (eller byggs nya) så att dem får ett hem. MEN det finns inget till fattiga svenskar och hemlösa.
    Dixie skrev 2016-11-04 21:25:23 följande:
    Finns det ens några hemlösa familjer?!
    Googla om du inte känner till det.
  • Anonym (suck)
    Dixie skrev 2016-11-04 21:25:23 följande:
    Finns det ens några hemlösa familjer?!
    Nej, det finns det inte.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-04 21:29:38 följande:
    Undrar hur gammal du är och hur länge du varit med i hur vårat land är och ser ut.

Jag är gammal och har levt en lång tid i fattigdom utan att ha fått hjälp av samhället. Som tur är att jag nu har ett bra jobb och klarar mig bra. Men jag vet att det finns såå många fattiga familjer och hemlösa som aldrig får chansen att komma upp igen.

Enligt dagens regering ska svenskarna klara allt själva, medans det finns gott om pengar till alla invandrare, gott om tomma bostäder (eller byggs nya) så att dem får ett hem. MEN det finns inget till fattiga svenskar och hemlösa.
    Jag är 54 år. 

Ja, du kan alltid skylla dina problem på samhället, det är många som gör det. Synd att inte självinsikten finns hos alla. 
    Anonym (suck) skrev 2016-11-04 21:30:56 följande:
    Nej, det finns det inte.
    Då ställer jag dig en fråga......Vad kostar en etta idag......?

Om du får in en aktivitets stöd på 10.000 kr och ska betala en hyra på 3900-4500 kr, el 250 kr, tv licens 512 kr, försäkring för lösöre, telefon/mobil 500 kr (ungefär) Läkarbesök, mediciner, busskort, mat hygien etc, etc, etc . Du kan inte betala dessa kostnader....blir bostadslös, hamnar på gatan......Är denna person missbrukare? eller denna ensamstående mamma missbrukare?

Som sagt du kanske inte vet hur det är att vara fattig.

Du kanske inte har samma omtanke om folket som bor i landet som för det som väller in i landet.
  • Dixie

Det beror ju såklart vad du menar med hemlösa - jag tolkar det som familjer som inte har någonstans att sova - och då finns det ju inga hemlösa familjer.......

www.socialstyrelsen.se/hemloshet/omfattning

Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-04 21:30:17 följande:

Googla om du inte känner till det.

Svar på tråden Vintern kommer!!!!!!!