Inlägg från: johannapannkaka |Visa alla inlägg
  • johannapannkaka

Varför vägrar han plötsligt flaska?

Min son som är 8 mån har för ca 1 mån börja vägra ta flaska med ersättning (han äter gröt och annan mat med) sen han började äta hela mål mat och gröt för ca 1 mån sen har flaskan inte vart lika rolig. ibland skrattar han bara och leker med flaskan, ibland biter han i nappen och skakar den, kanske smakar lite ibland men han dricker aldrig upp.. händer kanske 1-2 ggr i veckan. vanlig mat och gröt äter han glädjeligen. tror ni att det kan vara tänder pågång? fas? han började med dethär innan han kom in i en fas.. bitar ofta på fingrarna när han får gröt med. svårt att ge han vätska då han bara vill bita på nappen eller bara trycker bort flaskan.. /:

• Svar på tråden Varför vägrar han plötsligt flaska?
  • johannapannkaka

han får gröt på morgonen vid 8, sen ersättning vid 11 men han vägrar så då bruka jag ge mat istället efter att jag testat ett tag och han äter upp all mat så nog är han hungrig. välling har han aldrig tyckt om.. hade gärna gett välling om han gillade det /: han måste inte äta ersättning och ta flaska.. börjar inse att jag nog måste sluta med det nu.

Svar på tråden Varför vägrar han plötsligt flaska?