Inlägg från: Birgitta02 |Visa alla inlägg
  • Birgitta02

Varför vägrar han plötsligt flaska?

Han kanske inte är hungrig? Varför har du inte börjat med välling? Men du har säkert ett bra skäl till det. Själv slutade jag med ersättning och började med välling som är mer mättande. Testa med det kanske?

• Birgitta02
    johannapannkaka skrev 2016-11-01 11:41:06 följande:
    han får gröt på morgonen vid 8, sen ersättning vid 11 men han vägrar så då bruka jag ge mat istället efter att jag testat ett tag och han äter upp all mat så nog är han hungrig. välling har han aldrig tyckt om.. hade gärna gett välling om han gillade det /: han måste inte äta ersättning och ta flaska.. börjar inse att jag nog måste sluta med det nu.
    Det är nog lika bra att sluta ge flaska om han nu inte gillar det. Men liiiite konstigt att han så ung bara gillar mat. Men barn är ju olika. Det kan också vara så att ersättningen inte ger den mättnad han behöver, och det vet han om och därför vägrar ersättning. Och den kanske inte heller faller honom i smaken överhuvudtaget nu när han fått fart på smaklökarna :).
  • Birgitta02
    Magdalena03 skrev 2016-11-01 11:55:33 följande:
    Varför ge välling?
    Jag har aldrig gett mina barn välling.
    JAG gjorde det, och många med mig. Du gjorde inte det. Det funkar ju individuellt.
Svar på tråden Varför vägrar han plötsligt flaska?