Inlägg från: Lilla Gs mamma |Visa alla inlägg
  • Lilla Gs mamma

Långt hår på medelålders?

Ska till frisören i morgon och vill gärna höra er åsikt:

Jag har under många år sparat ut mitt hår så det är ganska långt (ungefär 20 cm nedanför skulderbladen). Jag har trivts med det, det är självlockigt och ganska tjockt. Men jag har fyllt 38 år och har förstått att när man är så "gammal" ska man inte ha långt hår utan klippa sig i en kortare frisyr.

Vad tycker ni? Är jag för gammal och ska be frisören klippa av rubbet i morgon? Eller ska jag trotsa de osynliga åldersreglerna? Vad tycker ni om långt hår på mogna damer?

• Svar på tråden Långt hår på medelålders?
  • Lilla Gs mamma

Tack för svaret! Nej, jag känner mig inte alls som någon mogen dam. Det är bara det att alla jag känner i min ålder har page eller kortare, och när jag hörde en väninnas barn reflektera över att "alla tanter klipper av sig håret när de blir gamla (läs: över 30)" så tänkte jag att jag kanske ger ett löjligt intryck...

• Lilla Gs mamma

Vad skönt att jag inte är ensam! Har ni, långhåriga medsystrar, något tips på vad man kan göra med håret så det inte alltid åker upp i en slarvig knut eller faller tungt så de blir platt uppe på huvudet?

• Lilla Gs mamma
    Aniiee skrev 2016-10-31 23:46:49 följande:

Det var väl bland det fånigaste jag har hört på väldigt länge......

Vad bra! Då är du ganska lyckligt lottad! Har du tips på bra frisyrer?
  • Lilla Gs mamma

Tack för responsen! Jag skakade av mig den trista gamla konvenansen och behöll håret långt - klippte bara upp det lite för mer volym och fräschare upp färgen.

Svar på tråden Långt hår på medelålders?