• smulpaj01

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 23:06:31 följande:
    Och vad hände sen? Du menar att det rättfärdigar att exet beter sig som en bitch mot TS då? Två fel gör alltså ett rätt?
    Jag skulle inte heller vara trevlig mot älskarinnan som först förstör familjen och sedan behandlar mina barn som skit!
    Hon skulle aldrig förlåtas i min bok!
    Exet har NOLL anledning att ens vara "hövlig" mot ts med tanke på hur hon behandlat exet och framförallt barnen!
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 10:32:08 följande:

Så två fel gör alltså ett rätt.

Jag själv skulle inte vara trevlig mot _mannen_ som är den enda som "förstört" en dysfunktionell familj.

Men återigen. Innan man vet allt relevant, vilket man definitivt inte gör här, så tycker jag att man håller sig till att den utan skuld får kasta första stenen.

Du har liksom ingen aning om hur TS behandlat barnen. Du har ingen aning om hon nu önskar att hon agerat mer mamma istället för extravuxen och därför tycker att hon inte behandlat dem på bästa sätt, eller om hon misshandlat dem och utsatt dem för sexuella övergrepp.

Läser du inte vad ts skriver? Hon behandlade dom illa, därav denna tråd. Hon oroar sig för att mamman nu ska vara lika jävlig mot hennes ungar. När hon blev sur på mamman frös hon ut mannens barn ännu ner.

Hon var så pass hemsk mot barnen att dom inte vill komma till sin pappa mer och hatar ts!
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 11:55:58 följande:

Fast han är en stor del av familjen och bidrar till att allt blir dysfunktionellt.

Ingen har väl påstått att det måste vara så att exet bitchar mot barnen? Men det är vad TS är rädd för.

Ja, och ingen har påstått något annat. Bara att en 3-åring ska kunna samarbeta på sina villkor. Alltså, man kan kräva samarbete av alla barn.

Hur i h-vete (sorry) ska en 3 åring kunna samarbeta med en vuxen kvinna som fryser ut den???
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 12:44:54 följande:
    Nu är du bara grälsjuk och griper efter grässtrån.
    Ha ha ...nejdå :)

Men som jag tolkar ts så:

1- ts inleder ett förhållande med en gift man
    2- mannen och frun skiljer sig och ts flyttar ihop med mannen
    3- ts uppskattar inte mannens tidigare barn och fryser ut dom
    4- exet/mamman (som troligen inte gillar ts alls pga otrohet osv) reagerar på att ts behandlar hennes barn illa och klagar på ts (och mannen/pappan får man verkligen hoppas)
    5- ts blir sur på exet och behandlar mannens barn ännu värre
    6- mannen inser hur dåligt hans tidigare barn mår pga ts och beslutar sig för att lämna henne (detta är dock spekulation, deras förhållande kan varit dåligt pga tusen andra anledningar också)
    7- ts hittar nåt sms som bekräftar att mannen VILL inte SKA gå tillbaka till sitt ex
    8- ts oroar sig för att så ska ske och att exet då kommer behandla hennes ungar lika illa som hon behandlat exets under alla år

Missat nåt?
  • smulpaj01
    molly50 skrev 2016-11-04 14:14:50 följande:
    Jo,men en person med alkoholproblem kan väl inte riktigt jämföras med en person som varit otrogen.
    En alkoholist har en sjukdom som innebär ett beroende och den otrogne är en egoist som försöker lösa sina problem med underlivet.
    Två olika saker.

Jo,men man kan väl knappast klandra exet för att vara arg på TS.
    Även om hon borde vara mest arg på sin man.
    Han bär den största skulden.men den som medvetet ger sig in i en relation med en upptagen person är inte heller helt oskyldig.
    Att sen ta ut exets beteende på barnen är bara fel.
    Men det vet ju TS också om,och ångrar.
    Mattias och Hannah.
    Du skriver så mycket klokt du Molly50 :)
  • smulpaj01

Hur i hela h-vete kunde hon ta honom tillbaka? Han är den största idiot du någonsin kommer hitta ts!
    Testa parterapi om du känner för det men INTE för att få aset tillbaka utan för att underlätta er separation.
    Jag ser det såhär, för andra gången drog det stackars exet det kortaste strået.
    Fast just nu lider jag faktiskt med dig också....

• smulpaj01
    Ess skrev 2016-11-05 09:22:26 följande:
    Min gissning är att hon kommer att dumpa honom ganska snabbt. Hon fick chansen till hämnd, och tog den. Dessutom som grädde på moset så slår det mot båda samtidigt!!
    Exakt vad jag tror! Brukar sällan hålla med dig Ess :)
  • smulpaj01
    Anonym (--) skrev 2016-11-04 21:59:56 följande:
    Varför är du så förvånad för? Du har ju själv tagit tillbaks en man efter att han ratat dig för någon annan. Det är ju därför du sitter och är hatisk i varje styvföräldertråd.
    Mitt barn har aldrig haft nån styvförälder, däremot är jag styvförälder och behandlar mina bonusar väl - dom älskar mig!
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-11-06 16:19:58 följande:
    Jag får inte ihop detta riktigt.
    Om du är styvförälder åt hans barn, vad är han till ditt?
    Eller har ditt barn flyttat hemifrån?
    Ha ha... Ändrar på detta. Mitt barn har aldrig haft en styvmor, men min sambo är barnets enda "pappa", bonuspappa!
  • smulpaj01
    Anonym (aw) skrev 2016-11-08 17:13:45 följande:
    Vad jag menade var att: Mannen i denna story var först tsm med en kvinna de fick 2 barn ihop. Sen skiljde de sig och denna man träffade en ny kvinna (ts) å dom fick 1 barn tsm. Denna kvinna (ts) gillade inte/kom ej överens mannens barn och nu ska dom göra slut. Denna man har nu planer på att gå tillbaka till den första kvinnan som han har dessa 2 barn med. Vad jag nu försökte säga är att det inte är en bra idé!! 

Han har redan låtit sina 2 barn behöva gå igenom en skilsmässa och att pappa träffade en ny. Nu ska pappa göra slut med den nya och gå tillbaka till mamma, Det är det där jag anser är problematiskt! Varför ska han göra det? Det är helt enkelt igen bra idé! Varför skapa denna karusell? FOKUSERA PÅ DIN FÖRÄLDRAROLL OCH DIN RELATION TILL DINA BARN OCH INTE PÅ KVINNOR OCH X-FRUAR!
    Fast just i denna situation är ju barnen överlyckliga över att familjen är samlad igen. De slipper fara illa hos ts mer och får leva med mamma och pappa under samma tak.
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-08 18:33:34 följande:
    Ja, två av mannens barn kanske är lyckliga. De andra sörjer nog att inte få leva med mamma och pappa under samma tak så som de äldre kanske gjorde förut.

Varför räknas inte TS och mannens barn i dina ögon?
    De får i alla fall växa upp med sina syskon i ett harmoniskt hem varannan helg och resterande tid med sin mamma.
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-08 19:13:13 följande:
    Låter ju jätteharmoniskt med en pappa som gång på gång offrar sina barn för sitt sexliv och en styvmamma och styvsyskon som hatar barnens mor -ja, de kommer säkert känna sig väldigt trygga och älskade!
    Att ts är hatad är helt och hållet självförvållat!! Då är det ts som gör sina egna barn illa!
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-08 19:37:02 följande:
    Så du skulle alltså skylla på TS om mannens ex/nya och styvsyskonen behandlade de yngre barnen illa? Ja, för huvudsaken är ju att den gamla frun och barnen från det äktenskapet är lyckliga, de nya små bastarderna skall få straffas för sin mammas dåliga beteende i början av sitt förhållande med mannen.
    Finns inget skäl att tro att någon skulle behandla de små så illa som ts gjorde mot sina "bonus"barn! Inte ens ts tror det- bara Du!
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-11-08 19:54:51 följande:
    Du är inne på samma linje som jag, att hon kommer att dumpa honom.
    Nu tror jag iofs att de första barnen är rätt stora, skulle de fortfarande bo hemma så kommer de att va de allra största förlorarna. Hämnden slår mot mannen, ts och deras gemensamma barn. Men det slår dubbelt mot hennes egna barn som OM de bor hemma tror att familjen blir samlad igen, bara för att få spark nr 2 i röven.

Skulle hon mot förmodan ha ett seriöst intresse av honom, så tror jag inte att förhållandet överlever alla uppdämda känslor och allt tjaffs som kommer att bli. Att få ihop en styvfamilj är inte lätt och här finns definitivt inte grundförutsättningarna för att det ska fungera. Familjen kommer aldrig att bli som tidigare, för de är en styvfamilj numera med allt som hör där till.
    Tror inte heller det kommer fungera och detta pga att han lämnade exet för ts efter otrohet och hur ts behandlat hennes barn! Det kommer med största sannolikhet komma upp i eventuella diskussioner/bråk/tjafs.
    Personligen hade jag nog aldrig kommit över en sån sak.
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-08 20:06:39 följande:
    Och det kallar du ett harmoniskt hem som barnen skall glädjas över att växa upp i?

...ja, alla har ju sina preferenser.
    Nej skulle det bli mycket tjafs som går ut över barnen är det inte harmoniskt!
    Men det är inget någon vet än, det verkar ju ha fungerat bra en tid redan.
    Men nu har barnen i alla fall en chans att kunna ha ett harmoniskt hem med deras pappa, något de aldrig haft sen ts kom in i deras liv!
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-08 20:54:47 följande:
    Och återigen räknar du bara "barnen" från det första äktenskapet, TS barn har väl snarare "kommit in i" hennes liv än hon i deras.

Du skriver själv att du inte tror att mannens förhållande med exet kommer att fungera och ändå vidhåller du att det är en mer harmonisk uppväxt för TS barn än att deras föräldrar levt under samma tak? Du verkar nöja dig med väldigt lite för att kalla något harmoniskt.
    Du verkar inte förstå.
    Ts och mannen är separerade alldeles oavsett exet, hans kärlek för ts finns inte kvar. Således KOMMER de små barnens föräldrar inte leva ihop mer! Skillnaden är att de små kommer inte fara "mer" illa av att mannen flyttar hem till exet eftersom ingen kommer behandla dem illa!
    Att de större får det bättre är en bonus eftersom dom inte haft det bra under tiden med ts! Denna behandling slipper de små så dom kommer också få det bra!
    Många separerade familjer fungerar jättebra och är kärleken slut är det ofta bättre med separation och två lyckliga familjer.
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-08 22:01:37 följande:
    Det är du som inte verkat förstå. Alldeles uppenbarligen kommer inte de små barnens föräldrar att bo tillsammans längre, det tror jag inte någon tänker sig är ett alternativ nu.

Det jag ifrågasatt är ditt påstående att "barnen" (dvs inte bara barnen från det första äktenskapet) skulle tjäna på att mannen nu går tillbaka till det ex han en gång dumpade för TS skull.

Hur vet du så säkert att ingen kommer att behandla de små illa?

De har en far som inte verkar bry sig särskilt mycket om något av sina barns väl och troligen inte skulle beskydda dem om de blev illa behandlade (det har ju uppenbarligen hänt förr att han offrat sina barn för ett förhållande). De får en styvmamma som klagat konstant på de små barnens mamma och styvsyskon som hatar småbarnens mor. Oddsen för att de små barnen kommer att tas emot med jubel och öppna armar är nog inte så höga.

Dessutom säger du själv att du inte tror att mannens och exets förhållande kommer att fungera eftersom han var otrogen och inte heller stod upp för deras gemensamma barn under tiden han var tillsammans med TS.

Så, exakt vad är det som skulle bli så harmoniskt i pappans hem för de små barnen?
    Inte ens ts tror att barnen kommer fara illa! Det är BARA DU som envist tjatar om det. Tvärtom är ts övertygad om att exet till skillnad mot ts kommer välkomna de mindre barnen eftersom hon har sagt det till sin vän! Det tror även jag för det är inte normalt eller friskt att göra som ts gjort i alla år mot oskyldiga barn. Troligen på grund av svartsjuka, vad vet jag?
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(