Inlägg från: Anonym (Olii) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olii)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Anonym (Agnes) skrev 2016-11-08 20:54:47 följande:

Och återigen räknar du bara "barnen" från det första äktenskapet, TS barn har väl snarare "kommit in i" hennes liv än hon i deras.

Du skriver själv att du inte tror att mannens förhållande med exet kommer att fungera och ändå vidhåller du att det är en mer harmonisk uppväxt för TS barn än att deras föräldrar levt under samma tak? Du verkar nöja dig med väldigt lite för att kalla något harmoniskt.

Nu eftersom att ts har svarat att numera tror hon biomamman inte lär behandla de dåligt så behöver inte det diskuteras mer.

Däremot har jag en fråga om varför det är mer synd om ts barn än de tidigare barnen? Är inte de tidigare barnen lika värda enligt dig? Är det bara de nya som räknas?
  • Anonym (Olii)
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-09 19:45:48 följande:

Om du läser hela ordväxlingen kan du kanske se att det jag vände mig emot var "smulpaj:s" mantra om att "alla barnen skulle få det så mycket bättre" nu när mannen gått tillbaka till exet.

Naturligtvis har alla barnen lika stor rätt att må bra och jag tror säkert att de äldre barnen mår bättre av att pappa inte bor ihop med TS som inte behandlat dem bra. Men även om de äldre barnen är glada över att deras föräldrar hittat tillbaka till varandra så har jag svårt att tro att de små barnen delar glädjen över att deras föräldrar gått isär.

Jag tror inte heller att det direkt blir en harmonisk familj bara för att mannen återigen följt sin k*k istället för att tänka på vad som blir bäst för hans barn (som flera andra skriver att bo själv ett tag och ge alla barn en chans att landa i den nya situationen).

Ja okej. Jo det håller jag med om. Det lär ju inte bli ett drömscenario för de mindre barnen då de flesta vill att deras föräldrar ska bo tillsammans. Och då blir ju frågan vem av syskonkullarna som ska få det bättre och vilken som får det sämre. Tidigare har de tidigare barnen fått det mycket dåligt och nu får de gemensamma barnen det sämre.

Nog hade jag hållt med om att kanske mannen borde flytta och bo själv ett tag så att han inte hoppar in i relationen för att den ska krascha (igen) och riva upp allt. Samtidigt får man överväga att den kanske funkar och då blir de ju en kärnfamilj igen + ts barn vh.
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(