Inlägg från: Anonym (Agnes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Agnes)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

smulpaj01 skrev 2016-11-02 15:39:43 följande:

Han har väl insett sitt misstag och längtar hem?!

Det är klart barnen mår bra med lyckliga föräldrar?!

Den enda förloraren är ts!

TS barn lär väl, med det synsättet, inte må bra med en olycklig mamma, så de bör väl också räknas till förlorarna.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 16:07:48 följande:

Dom får må bra vv med sina äldre syskon och en lycklig pappa + bonusmamma!

Ts får väl hitta nån annan.

Min bonusdotters mamma, min mans ex har varit barnvakt till mitt barn ofta. Ser inga problem med det!

Så ditt bonusbarn är olycklig varje vecka eftersom hennes föräldrar inte hittat tillbaka till varandra? Eller menar du att så länge TS och hennes man var lyckliga så kunde bonusbarnen glädjas åt sina bonussyskons, pappas och pappas frus lycka by proxy så som din bonus får göra?

TS mans äldsta barn levde ju i den situation som TS barn nu kanske får uppleva.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 16:23:13 följande:

Min bonus har inget minne av sina föräldrar ihop. Hennes mamma är gift och har 2 barn. Hennes pappa har mig och mitt barn som hon kallar lillebror. Mammans familj var hemma hos oss förra julen.

Jag och dottern älskar varandra, hon är verkligen en BONUS!

Men nog måste du kunna inse att det är skillnad mellan din bonus och TS barn, som fram tills nu levt med båda sina föräldrar.

Klart de kommer att sörja det familjeliv som de inte längre har och, i alla fall inte direkt vara lyckliga varannan vecka om pappan och hans ex hittar tillbaka till varandra.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 16:59:42 följande:

Ja men barnen får växa upp med sina äldre syskon i en harmonisk miljö!

Låter inte som om förutsättningarna för en harmonisk miljö är särskilt stor om en läser i tråden.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 17:16:59 följande:

De äldre barnen slipper bli utfrysta i sitt eget hem och mamman och pappan kan bli lyckliga igen?!

De små barnen får leva i en trygg hemmiljö med sina äldre syskon!

Med tanke på att de äldre barnen inte velat komma till sin pappas hem låter det ju inte som om de små haft möjligheten att bygga relationer med dem vilket gör att deras enda "trygghet" i det hemmet är mannen som inte klarar småbarnsår så bra. Ingen vidare trygghet i mina ögon, så jag fortsätter att räkna in dem på förlorarsidan.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 17:57:32 följande:

Fast just i denna situation är ju barnen överlyckliga över att familjen är samlad igen. De slipper fara illa hos ts mer och får leva med mamma och pappa under samma tak.

Ja, två av mannens barn kanske är lyckliga. De andra sörjer nog att inte få leva med mamma och pappa under samma tak så som de äldre kanske gjorde förut.

Varför räknas inte TS och mannens barn i dina ögon?
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 18:47:41 följande:

De får i alla fall växa upp med sina syskon i ett harmoniskt hem varannan helg och resterande tid med sin mamma.

Låter ju jätteharmoniskt med en pappa som gång på gång offrar sina barn för sitt sexliv och en styvmamma och styvsyskon som hatar barnens mor -ja, de kommer säkert känna sig väldigt trygga och älskade!
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 19:16:34 följande:

Att ts är hatad är helt och hållet självförvållat!! Då är det ts som gör sina egna barn illa!

Så du skulle alltså skylla på TS om mannens ex/nya och styvsyskonen behandlade de yngre barnen illa? Ja, för huvudsaken är ju att den gamla frun och barnen från det äktenskapet är lyckliga, de nya små bastarderna skall få straffas för sin mammas dåliga beteende i början av sitt förhållande med mannen.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 20:04:32 följande:

Tror inte heller det kommer fungera och detta pga att han lämnade exet för ts efter otrohet och hur ts behandlat hennes barn! Det kommer med största sannolikhet komma upp i eventuella diskussioner/bråk/tjafs.

Personligen hade jag nog aldrig kommit över en sån sak.

Och det kallar du ett harmoniskt hem som barnen skall glädjas över att växa upp i?

...ja, alla har ju sina preferenser.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 20:29:25 följande:

Nej skulle det bli mycket tjafs som går ut över barnen är det inte harmoniskt!

Men det är inget någon vet än, det verkar ju ha fungerat bra en tid redan.

Men nu har barnen i alla fall en chans att kunna ha ett harmoniskt hem med deras pappa, något de aldrig haft sen ts kom in i deras liv!

Och återigen räknar du bara "barnen" från det första äktenskapet, TS barn har väl snarare "kommit in i" hennes liv än hon i deras.

Du skriver själv att du inte tror att mannens förhållande med exet kommer att fungera och ändå vidhåller du att det är en mer harmonisk uppväxt för TS barn än att deras föräldrar levt under samma tak? Du verkar nöja dig med väldigt lite för att kalla något harmoniskt.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 21:08:27 följande:

Du verkar inte förstå.

Ts och mannen är separerade alldeles oavsett exet, hans kärlek för ts finns inte kvar. Således KOMMER de små barnens föräldrar inte leva ihop mer! Skillnaden är att de små kommer inte fara "mer" illa av att mannen flyttar hem till exet eftersom ingen kommer behandla dem illa!

Att de större får det bättre är en bonus eftersom dom inte haft det bra under tiden med ts! Denna behandling slipper de små så dom kommer också få det bra!

Många separerade familjer fungerar jättebra och är kärleken slut är det ofta bättre med separation och två lyckliga familjer.

Det är du som inte verkat förstå. Alldeles uppenbarligen kommer inte de små barnens föräldrar att bo tillsammans längre, det tror jag inte någon tänker sig är ett alternativ nu.

Det jag ifrågasatt är ditt påstående att "barnen" (dvs inte bara barnen från det första äktenskapet) skulle tjäna på att mannen nu går tillbaka till det ex han en gång dumpade för TS skull.

Hur vet du så säkert att ingen kommer att behandla de små illa?

De har en far som inte verkar bry sig särskilt mycket om något av sina barns väl och troligen inte skulle beskydda dem om de blev illa behandlade (det har ju uppenbarligen hänt förr att han offrat sina barn för ett förhållande). De får en styvmamma som klagat konstant på de små barnens mamma och styvsyskon som hatar småbarnens mor. Oddsen för att de små barnen kommer att tas emot med jubel och öppna armar är nog inte så höga.

Dessutom säger du själv att du inte tror att mannens och exets förhållande kommer att fungera eftersom han var otrogen och inte heller stod upp för deras gemensamma barn under tiden han var tillsammans med TS.

Så, exakt vad är det som skulle bli så harmoniskt i pappans hem för de små barnen?
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Olii) skrev 2016-11-09 19:11:51 följande:

Nu eftersom att ts har svarat att numera tror hon biomamman inte lär behandla de dåligt så behöver inte det diskuteras mer.

Däremot har jag en fråga om varför det är mer synd om ts barn än de tidigare barnen? Är inte de tidigare barnen lika värda enligt dig? Är det bara de nya som räknas?

Om du läser hela ordväxlingen kan du kanske se att det jag vände mig emot var "smulpaj:s" mantra om att "alla barnen skulle få det så mycket bättre" nu när mannen gått tillbaka till exet.

Naturligtvis har alla barnen lika stor rätt att må bra och jag tror säkert att de äldre barnen mår bättre av att pappa inte bor ihop med TS som inte behandlat dem bra. Men även om de äldre barnen är glada över att deras föräldrar hittat tillbaka till varandra så har jag svårt att tro att de små barnen delar glädjen över att deras föräldrar gått isär.

Jag tror inte heller att det direkt blir en harmonisk familj bara för att mannen återigen följt sin k*k istället för att tänka på vad som blir bäst för hans barn (som flera andra skriver att bo själv ett tag och ge alla barn en chans att landa i den nya situationen).
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(