Gian80 skrev 2016-12-02 18:54:34 följande:
Hur gick det på VUL:ET idag? Bra hoppas jag!
Vi fick redan på idag att vi har tio embryon
Hej!
Ledsen att jag svarar så sent. Har försökt att svara via appen tidigare i veckan, men den bara stängdes ner när jag tryckte på svara. Så nu sitter jag vid en gammal hederlig dator :)
Vilken bra skörd du fick!!! Grattis!!! Mår du bra? Har du fått någon hint om hur många som klarat sig än? Ni kommer säkert få massar till frysen också. Har du bestämt dig om hur du vill göra? Om läkarna säger att du får välja själv, så kan det ju inte vara så "farligt" tänker jag.Men det är ju lätt värt en liten överstimulering om du blir gravid.
Jag har inte riktigt haft lika tur som dig. Var ju på vul i fredags. Jag har inte kännt av så mycket, så jag var lite orolig att det inte hänt så mycket. Jag hade delvis rätt. Det var två stora äggblåser på ena och ca fyra stora på andra. Sen var det flera mindre blåsor på båda äggstockarna. Så det kommer nog tyärr inte bli lika bra antal som sist. Så jag blev lite besviken. Men de verkar vara lite försiktiga med mig eftersom jag blev överstimulerad sist. De sa att det är bättre att det blir några färre än sist och att jag mår bra, än fler och att jag inte mår bra. Håller inte riktigt med dom. Jag mådde ju rba sist också. Jag fick bara en lätt överstimulering efter insättning, troligtvis pga jag blev gravid. Det står jag lätt ut med den här gången också. Men men, det är ju tyvärr inte jag som bestämmer. De tyckte att jag skulle fortsätta med samma dos på 125 enheter. Nytt vul på måndag och troligtvis äggplock på torsdag eller fredag sa de.
Lycka till på tisdag nu och trevlig helg!