MAD86 skrev 2016-12-06 20:33:35 följande:
Hej!
Hur gick det idag? Är så nyfiken :) Fick du någon blastocyst och vet du om det blev någon/några till frysen? Skönt att du mår helt okej i alla fall. Hade nog också valt insättning idag om jag hade varit du. Man är ju som sagt inställd på det.
Men det här är väl eran bästa skörd hittills? Om man ser till antal alltså. Ni kan ju ha tur och få några fler av bra kvalité den här gången. Hoppas! Men med ivf kan man ju aldrig veta. Kan ju gå väldigt olika från gång till gång. Men jag håller tummarna för er :)
Ja det är så segt att det inte hänt så mycket här :( Så trist. Tycker också att det låter jättekonstigt att vänta till måndag. Det är ju tre dagar mellan plock fredag och måndag. När vi var där första gången sa de att de plockar även lördagar, men att de försöker undvika plock på söndagar. Ska fråga imån om de säger plock på måndag. Nu lär ju min resa skita sig också :( Blir så trött på sköterskan som inte lät mig börja med sprutor på mensdag två heller. Hade jag fått göra det så hade jag ju inte behövt vänta till måndag med plock i alla fall. Ledsen att jag är så negativ. Är så trött på hela situationen bara. Känns som jag inte kommer någon vart. Men får hoppas på att den höjda dosen gjort susen tills imorgon :)
Hej hej!
Här kommer lite uppgradering...
Förstår att det känns frustrerande! Och som sagt väldigt märkligt att de isf låter dig gå hela tre dagar extra tills på måndag! Och va tråkigt om det ska behöva skita sig med eran resa också
va det den 13:onde ni tänkt åka va? Hoppas att den ökade dosen gör susen och att det tar fart ordentligt nu! Hör gärna än dig efter VUL imorgon och meddela hur det gått :) håller tummarna här!
Ja, i antal ägg så va det den bästa skörden! Men vi hade precis samma antal befruktade ägg som förra gången, så egentligen typ samma förutsättningar.
Har varit väldigt nervös idag och vågade inte tro på att det skulle finnas en blastocyst till oss, gick verkligen som på nålar.
När jag kom dit och skulle anmäla mig i receptionen så va det en av de sköterskor jag haft en del kontakt med (som är super gullig också) och hon log ordentligt när hon kollade i datorn och sa "det ser väldigt bra ut". Så förstod ju såklart att det fanns något till mig och att jag, om jag hade riktigt tur kanske skulle få en till frysen. (Sist fick vi ju en till frysen, men det va först dag 6).
Läkaren gick sedan igenom resultat i form av antal ägg och antal befruktade, vi hade betydligt lägre befruktningsgrad denna gången. Men sen sa hon "att resultatet efter befruktning har ju varit minst sagt bra". Det fanns en riktig topp blastocyst som skulle återföras och enligt embryologen sa kunde en blastocyst typ inte se bättre ut än så!
Och sen meddelade läkaren att de även hade kunnat frysa FYRA blastocyster redan. Vi hade alltså lyckats att få fem blastocyster dag fem, varav då fyra redan låg i frysen samt att vi fick in en riktigt fin en. Det är helt sjukt!
Och tydligen så fanns det fortfarande några embryon som va med i matchen och hon hade hopp om att det tom kanske skulle kunna gå att frysa någon under morgondagen också.
Så denna behandlingen, som varit så långdragen med cyster, uteblivna blödningar osv och som kändes som den aldrig skulle ta slut har alltså resulterat i minst fem blastocyster. Helt sjukt och vi är mer än överlyckliga här nu!
Och nu hoppas vi att den fina blastocysten har det riktigt bra där inne och blir en liten bebis om drygt åtta månader
Lycka till imorgon nu!