synthetical skrev 2016-11-02 12:48:10 följande:
Ja det känns spännande men samtidigt jobbig väntan nu. Vi går på nordic. Känns som att dom inte kommer ringa med bra besked om det andra ägget. Men vem vet. Vi fick höra att vi ska testa TIDIGAST 20 dagar efter äp vilket blir 16/11. Så långt kvar dit. Men många verkar testa tidigare tycker jag. Jag vet inte ens hur jag ska räkna ut hur många dagar det som jag fick återförta är. Äp i fredags och återförande i måndags. Blir det tre eller 4 dagar då? Den hade iaf 10 celler.
Ja, väntan efter återföring kan verkligen vara hemsk! Usch så sakta tiden kan gå alltså..
Jag har aldrig kunnat hålla mig till testdag, utan har tillhört dom som alltid testar tidigare. Vid alla misslyckanden har jag alltid även fått min blödning innan testdag, men det varierar väldigt, inte alla som får det heller. De gånger jag har fått plus har jag fått det en vecka efter återförande med blastocyst, Dvs motsvarande 12 dagar efter plocket eller BIM -2 om det hade skett naturligt.
Om du hade återföring i måndags och plock i fredags, så är det en tredagars (vilket är det vanligaste). Och tio celler låter ju toppen!!! :) då har den ju delat sig bra!!!
Vad gäller att få blastocyster till frysen så är det, för många, väldigt svårt. Är oftast väldigt många som inte tar sig dit. Men såklart finns ju chansen, kan ju vara ett super embryo som blir ett blasto, det vet man aldrig.
Men jag tror inte du kommer höra något idag, för de kommer troligtvis låta det utvecklas i sex dagar och har således tills imorgon på sig att bli en blastocyst.
Vår sista behandling som vi gjorde satte läkaren mitt i prick så att säga och vi fick hela 10 befruktade ägg (innan hade vi som mest haft sex befruktade och den gången fick vi en blasto till frysen, annars har vi legat mellan 3-5 befruktade). Av de tio vi hade sist såg hela sju bra ut dag två. Och dag fem hade vi fått en blastocyst som sattes in (misslyckades) och dag sex blev en av de resterade embryona en blastocyst (vår son). Så som sagt, även sexdagars blastocyster använts.
Då hoppas vi ni får höra från nordic imorgon och att de har positiva besked!!!
Och hoppas tiden rullar på någorlunda och att det inte går allt för segt! Kommer du kunna hålla dig till testdag tror du eller kommer du frestas att testa tidigare tror du?