Gian80 skrev 2016-12-06 10:34:54 följande:
Hej hej!
Jag mår helt okej faktiskt, bara lite öm i magen fortfarande. Men kanske inte så konstigt när dom punkterade 24 blåsor... dom har ringt varje dag för att kolla hur jag mår och vi kom fram till att köra
dock har jag inte fått någon info om hur våra embryon utvecklats. Och just nu är jag allt annat än säker på att det blir någon insättning idag. Så jäkla jobbigt att sitta och vänta på att telefonen INTE ska ringa!!!
En massa till frysen vågar vi inte ens hoppas på! Vi hade 10 befruktade sist också och då fick vi en blastocyst dag 5 och sen en som utvecklades till blastocyst dag 6 och som frystes (som sen blev vår son). Så vi har ingen historia med en massa blastocyster direkt... så vi får nog vara mer än nöjda om det blir en ens! Jag hade nog förträngt hur jäkla jobbig väntan är!!!
Jag mår som sagt helt okej, men om det mot förmodan skulle fästa och jag blir gravid, så är nog risken för överstimulering ganska stor! Men precis som du säger, det är det ju lätt värd om man skulle bli gravid! :)
Va tråkigt att det inte händer så mycket i magen på dig!
och va konstigt att de ska vänta tills måndag isf!!! Jag trodde dom plockade på lördagarna också. Calanderska plockar, sätter in och gör undersökningar alla dagar i veckan! Konstigt att dom valt att inte göra det på Nordic!!!
Håller tummarna för att det händer grejer nu med den höjda dosen och att du får plocka redan på fredag!
Håll gärna tummarna för mig idag! För att det ska finnas någon fin blastocyst att sätta in...
Usch för denna väntan alltså!!!
Hej!
Hur gick det idag? Är så nyfiken :) Fick du någon blastocyst och vet du om det blev någon/några till frysen? Skönt att du mår helt okej i alla fall. Hade nog också valt insättning idag om jag hade varit du. Man är ju som sagt inställd på det.
Men det här är väl eran bästa skörd hittills? Om man ser till antal alltså. Ni kan ju ha tur och få några fler av bra kvalité den här gången. Hoppas! Men med ivf kan man ju aldrig veta. Kan ju gå väldigt olika från gång till gång. Men jag håller tummarna för er :)
Ja det är så segt att det inte hänt så mycket här :( Så trist. Tycker också att det låter jättekonstigt att vänta till måndag. Det är ju tre dagar mellan plock fredag och måndag. När vi var där första gången sa de att de plockar även lördagar, men att de försöker undvika plock på söndagar. Ska fråga imån om de säger plock på måndag. Nu lär ju min resa skita sig också :( Blir så trött på sköterskan som inte lät mig börja med sprutor på mensdag två heller. Hade jag fått göra det så hade jag ju inte behövt vänta till måndag med plock i alla fall. Ledsen att jag är så negativ. Är så trött på hela situationen bara. Känns som jag inte kommer någon vart. Men får hoppas på att den höjda dosen gjort susen tills imorgon :)