Syskonförsök med ivf höst/vinter 2016
Tack för tumhållingen! berättar om en stund om hur det fick för oss idag...
Men fy va tråkigt för dig med frys!!!
Vet du hur det kommer sig att de ändå gick på och startade på en sån ändå "relativt" hög dos? Tänker att om du blev överstimulerad sist att dom kanske skulle välja en lägre dos för dig. Nu vet jag ju iofs inte hur gammal du är.... men jag startade på 225 enhet vilket anses vara en ganska "normal" dos för min ålder (36 år). Sista behandlingen (då va jag 34) startade jag med 200, som sedan höjdes till 225 och då fick jag ut 14 ägg från 14 blåsor.
Jag är ett par år yngre än dig men var seg igång sist sprutade i 21 dagar innan äggplock , nu är vi lite pressade inför julstängning och man/ vi valde då att gå på med en hög dos för att skynda på och hinna med ett plock innan jul... jag får starka mediciner för annan sjukdom vilket gör att jag är väldigt begränsad i när jag kan köra ivfen och inte så det var värt att riskera totalfrys den här gången för att endå hinna under medicinfri period, blir de totalfrys har jag förhoppningsvis något i frysen för att köra direkt när jag har möjlighet igen!
Sist fick jag 8 ägg från 12 blåsor men då gick som sagt bara ena äggstocken att nå tyvärr ser de ut att bli samma igen..