• Söndag

Syskonförsök med ivf höst/vinter 2016

Gian80 skrev 2016-12-06 18:51:16 följande:

Tack för tumhållingen! berättar om en stund om hur det fick för oss idag...

Men fy va tråkigt för dig med frys!!!

Vet du hur det kommer sig att de ändå gick på och startade på en sån ändå "relativt" hög dos? Tänker att om du blev överstimulerad sist att dom kanske skulle välja en lägre dos för dig. Nu vet jag ju iofs inte hur gammal du är.... men jag startade på 225 enhet vilket anses vara en ganska "normal" dos för min ålder (36 år). Sista behandlingen (då va jag 34) startade jag med 200, som sedan höjdes till 225 och då fick jag ut 14 ägg från 14 blåsor.

Vilket toppen resultat du fått!!! Grattis!!

Jag är ett par år yngre än dig men var seg igång sist sprutade i 21 dagar innan äggplock , nu är vi lite pressade inför julstängning och man/ vi valde då att gå på med en hög dos för att skynda på och hinna med ett plock innan jul... jag får starka mediciner för annan sjukdom vilket gör att jag är väldigt begränsad i när jag kan köra ivfen och inte så det var värt att riskera totalfrys den här gången för att endå hinna under medicinfri period, blir de totalfrys har jag förhoppningsvis något i frysen för att köra direkt när jag har möjlighet igen!

Sist fick jag 8 ägg från 12 blåsor men då gick som sagt bara ena äggstocken att nå tyvärr ser de ut att bli samma igen..
  • Söndag
    MAD86 skrev 2016-12-07 18:25:03 följande:

Villket fantastiskt resultat!!! Jättegrattis! Jag är så glad för er skull. I en så bra skörd måste det ju finnas minst ett syskon :)

Här har det tyvärr inte gått så bra :( Vi valde att avbryta idag. Äggblåsorna hade nästan inte vuxit någonting sen varken i fredags eller i måndags. I måndags var den största 10 mm. I dag var den största 11 mm (sprutdag 11). Så det verkar nästan inte ha hänt någonting trots höjd dos. Så läkaren gav oss två alternativ, att avbryta eller fortsätta till fredag och se då. Men enligt henne så var det inte bra att spruta för många dagar. Hon var dessutom rädd att om vi fortsatte så var det inte säkert att resultat skulle bli så bra. Hon sa att vi själva fick välja hur vi ville göra, men att hon nog rekommenderade att avbryta. Så vi gjorde det. S¨är lite deppig nu. Det här försöket skulle i alla fall inte räknas som ett försök om vi avbröt. Så nu får jag vänta in en blödning och sen nästa mens i mitten på Januari så får jag börja om med ny högre dos från början. Hoppas verkligen det går bättre då.

Lycka till med ruvningen nu!

Men vilket oflyt precis så hade ju vi sist därav många dagar sprutande.. återbesöket idag visar att det var lite segt än så ska på ett besök till på fredag och antagligen plock måndag...
  • Söndag
    Gian80 skrev 2016-12-08 22:47:11 följande:

Okej, ja då är er ju logiskt att de går ut med lite högre dos! Håller tummarna för att det ska bli fina ägg iaf och att ni får några bra embryon till frysen som ni kan sätta in så snart som möjligt då!

Hur mår du? Känner du av att det är mycket aktivitet där inne?

Jag mår bra! Tycker just inte jag känner så mycket alls... vi får väll se i morgon, ska in på äggplock! Jätte nervös, fick för mig att jag tog ägglossningssprutan på fel dag, fel tid ja ni vet! :-/

Hur är de med dig?
  • Söndag
    Gian80 skrev 2016-12-12 14:43:00 följande:

Det verkar ha fäst!!!

Tog ett testlagrets test imorse och det visade ett svagt, men väldigt tydligt, streck! Första gången ett färskt embryo har fäst för oss och vi är just nu sååååååå glada!!!

Har ju haft ett tidigt missfall tidigare, så är mer än medveten om att mycket kan hända. Men det har iaf fäst och bättre än så här kan det inte vara just nu iaf

Men åå!! Va glad jag blir!! Vilken julklapp grattis!!!
  • Söndag
    Gian80 skrev 2016-12-12 14:40:13 följande:

Hur har det gått för dig idag Söndag?

Bra hoppas jag!!!

De gick bra!! Dock vätska i äggstockar och buk så definitivt ingen återföring... dock fick vi ut 11 ägg så nu håller vi tummarna!! Sist fick vi 8 som blev 2 efter 5 dagar så vi hoppas på minst desamma nu :)
  • Söndag
    MAD86 skrev 2016-12-12 21:47:43 följande:

Hej!

Grattis till äggplocket! Synd att det inte blev någon återföring, men det var ni ju inställda på. Hur länge får du vänta innan ni kan göra insättning?

Ja, vilket himla oflyt man har :( Ingen rolig julklapp. Men men, sånt är livet ibland. Så ni hade samma sist. Tror dom att det blev så för att de startade på för låg dos?

Får starta en ny behandling i Januari i alla fall. Får hoppas på bättre tur då :) Imorgon åker jag till Spanien. SKa bli skönt att komam bort lite.

Ursäkta mina sena svar. Min familjelivsapp fungerar inte som den ska, så jag kan bara svara från datorn hemma.

Ha det nu så bra :)

Prova och ta bort den och installera igen då började den funka för mig!!

Blir nog återföring i april OM någon av äggen tar sig så långt iofs...

Jag startade på mycket högre dos den här gången för att de var så segt sist man blir ju att fundera och hoppas på att resultatet med andelen befruktade kanske kan bli högre nu om de är bättre kvalité om spruttiden är kortare!

Va skönt med Spanien!!! Nju!! Och vilket utmärkt tidsfördriv i väntan på januari'!
  • Söndag
    Gian80 skrev 2016-12-14 09:06:22 följande:

Grattis till lyckat plock!!!

11 ägg är ju fantastiskt, speciellt om du bara kunde plocka från en sida!

Har du hört något om hur det gått för äggen?

Tack för grattiset! plusset verkar bli starkare här! Känns helt ofattbart!

Igår var de 3 som levde än...

Endel omogna så kanske behöver längre tid med sprutor?
  • Söndag
    Gian80 skrev 2016-12-14 19:49:34 följande:

Nej va tråkigt att det va en del omogna!

Har också råkat ut för det ett antal gånger!

Men nu håller vi tummarna att dom tre embryon ni fått blir super bra! Är det bestämt att dom ska odlas till blastocyster?

De har valt åt oss att de kommer bli 5-6 dagar..
  • Söndag
    Gian80 skrev 2016-12-20 09:23:06 följande:

Hur går det Söndag?

Har du hört något om hur det gått för embryona?

En till frysen :( så inge vidare för oss alls!! Hur är de själv?
  • Söndag
    Gian80 skrev 2016-12-26 16:31:18 följande:

Va tråkigt att du känner dig besviken!

Och förstår såklart att du hoppats på mer! Men att en av tre blir blastocyst som går att frysa är nog ett ganska bra eller iaf normalt resultat. Calanderska har som regel att man måste ha minst fem embryon för att de ens ska odla dom 5-6 dagar, just pga att så många oftast faller bort på vägen. Men förstår ju såklart att ni hoppats på fler... men vi får hoppas att det är en riktigt bra blastocyst som blir en bebis!

Här är det bra! Bortsett från en förkylning från helvetet just nu.. åkte på överstimulering och va inne på kliniken några dagar innan testdagen för kontroll. Hade kraftigt förstorade äggstockar samt en del vätska i buken. Mår okej, mest ont när jag ska vända mig i sängen eller ska ta mig ur sängen. Men vad gör det? Jag är gravid, så ska absolut inte klaga! Tar gärna en liten överstimulering på köpet

Testerna blir bara starkare och starkare, men känner mig inte det minsta gravid och är väldigt otrolig för missfall. Två långa veckor kvar tills vi får veta om det finns något där inne...

Ja som sagt sist blev 8 -2 denna gång 11-1 och de känns rättså hopplöst! Fick en liten förhoppning att jag skulle kunna återföra redan på nästa äl men tydligen måste jag vänta en cykel till :( moment 22!!

Ja fy överstimulering är verkligen inte kul! Äggstockarna var sen knytnävar sist på mig!! Fy vilken smärta då var jag endå avbruten vågar onte ens fundera på hur de blivit om jag blev gravid!

Förstår att du längtat så mysigt första gången man får se de små de går nog bra!!
  • Söndag

Jag är också kvar här och igång och sprutar igen! Bytt klinik den här gången 3de dagen med gonal idag. Lycka till och vilken spännande period ni år i, om än väldigt jobbig!!

• Söndag

Hur går det för er?

Tre ägg på äggplock igår- ett befruktat än så länge har grinat hela morgonen :( kan ju gå vägen men känns inte så hoppfullt

• Söndag
    vinterbebis12 skrev 2017-09-14 22:25:05 följande:

Förstår dig men det räcker med ett guldägg. En vän till mig hade exakt samma som du och har en liten bebis idag. Det kan gå vägen. Håller tummarna för dig!

Jag är i v 6.

Tack! Vi får hålla tummarna för det! De har inte ringt än så verkar vara okej än så länge!

Spännande!! ????
Svar på tråden Syskonförsök med ivf höst/vinter 2016