• Sorbet

Äggdonation utomlands-vilka undersökningar på mig som mottagare görs?

Hej alla ni med erfarenhet av äggdonation utomlands!! :)

Vi funderar på att göra äggdonation utomlands. Har försökt bli gravida i 4 år och gjort 6 IVF:er och ej lyckats :( Har fyllt 41. Jag undrar vilka undersökningar som görs på mig som mottagare vid en äggdonation utomlands? Undersöks t ex om jag haft psykiska diagnoser/tagit SSRI? Jättetacksam för all information ni vill dela med er!! :) KRAM från mig!!

• Svar på tråden Äggdonation utomlands-vilka undersökningar på mig som mottagare görs?
  • Sorbet

Tack Pimpinellan för ditt svar :) Har ätit SSRI men mår nu bra och äter det inte längre. Blev lite fundersam om tidigare SSRI-medicinering kunde innebära hinder för äggdonation. Men det var alltså inget man frågade om? Var gjorde ni äggdonation? Hur gick det? :) KRAM!!

• Sorbet

GRATTIS Pimpinellan och Sessan2016 och tack för info om era erfarenheter!! Vad var det som fick er att välja de kliniker ni valde? :)

Kramar från mig! :)

• Sorbet

Hej UndrandeSökare! Du nämnde att man kan få ersättning från Försäkringskassan. Vad behöver man uppfylla för att få sådan ersättning? :) KRAM!

• Sorbet

Tack för all info :)

Någon mer som gjort äggdonation? Vilka undersökningar gjordes och var kliniken bra? Kramar!

• Sorbet

Hej Sessan!

Tack för ditt svar :) Vet du om donatorerna, där ni var, donerade äggen altruistiskt? Var det krångligt med visum etc? Kram :)

• Sorbet

Hej Sessan!
    Jo, vi funderar på äggdonation. St Petersburg kan vara ett alternativ eftersom du tycker de var bra :)
    -Var kliniken modern? Stor?
    -Hade ni någon gynekolog här hemma som utförde gynkontroller etc?
    -Tittade de på blodgrupp o liknande vid matchningen eller valdes den donator ut som ni önskade utifrån bilder/brev?
    Tack för att du vill dela med dig av dina erfarenheter :)
    KRAM!

• Sorbet

Tack för er info! :) Jag kom på att jag nog menade RH-faktor, som jag läst ska vara av betydelse vid donation; att donator och mottagare har samma RH-faktor, så embryot inte stöts bort :) Stämmer det? Är det något ni hört något om? KRAM!!

• Sorbet

Tack för all bra info :)

Någon mer som gjort äggdonation och vill berätta vilka undersökningar ni fick göra inför att ta emot ägg? :) Tyckte ni kliniken var bra? Tacksam för allt ni vill berätta :)

KRAM! /Sorbet

Svar på tråden Äggdonation utomlands-vilka undersökningar på mig som mottagare görs?