• Pimpinellan

Äggdonation utomlands-vilka undersökningar på mig som mottagare görs?

Inga alls. Vi fyllde i ett papper med lite bakgrundinfo. om fysiska sjukdomar, graviditeter, infertilitetsutredning, behandlingar, tidigare IVF.er.

• Pimpinellan
    Sorbet skrev 2016-10-28 22:55:07 följande:
    Tack Pimpinellan för ditt svar :) Har ätit SSRI men mår nu bra och äter det inte längre. Blev lite fundersam om tidigare SSRI-medicinering kunde innebära hinder för äggdonation. Men det var alltså inget man frågade om? Var gjorde ni äggdonation? Hur gick det? :) KRAM!!
    De frågade absolut inget om nåt psykiskt utan bara relevanta frågor ang. själva äggdonationen. Missfall också förstås. Vi gjorde vår i Tjeckien och jag väntar barn nästan när som helst. Solig  Lycka till!
  • Pimpinellan
    Sorbet skrev 2016-10-31 11:03:16 följande:
    GRATTIS Pimpinellan och Sessan2016 och tack för info om era erfarenheter!! Vad var det som fick er att välja de kliniker ni valde? :) Kramar från mig! :)
    Vi kollade på tillgänglighet, erbjudanden, avstånd, priser, kö och valde den vi valde utifrån det. Resultatmässigt skiljer nog inte mycket, men pris och vad som erbjuds skiljer.
  • Pimpinellan
    Sorbet skrev 2016-11-06 12:47:27 följande:
    Tack för er info! :) Jag kom på att jag nog menade RH-faktor, som jag läst ska vara av betydelse vid donation; att donator och mottagare har samma RH-faktor, så embryot inte stöts bort :) Stämmer det? Är det något ni hört något om? KRAM!!
    Spelar ingen stor roll vid första barnet-andra gången kan det bli problem.
Svar på tråden Äggdonation utomlands-vilka undersökningar på mig som mottagare görs?