• johjen

Någon som ska göra FET under november?

A S E skrev 2016-11-22 10:48:53 följande:

Rd4 idag. Har börjat få ömma bröst men det får jag nästan alltid innan mens så det behöver inte betyda nåt. Haft molvärk sen rd2 och igår började det 'vibrera' och pirra i livmodern. Vet att det låter helt galet men jag har aldrig varit med om det förr! Min blasto var halvvägs ur skalet när den sattes in o sköterskan sa att nu behöver den några dagar på sej att fästa. Hoppas hoppas hoppas! Tittar på bild på den varje dag och jag är sååå kär i den lille! <3

Låter ju helt klart lovande!!
  • johjen
    Sjeldan skrev 2016-11-21 21:33:49 följande:

Jag fortsätter visst att blöda... Förstår ingenting, tredje dagen nu. Förra gången började jag ju blöda på rd5, vad tror ni det här handlar om?

Hur går det för dig? Hoppas allt är bra!
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-22 13:53:36 följande:

Äsch, nu har jag riktigt ont i halsen. Ska man behöva åka på en förkylning nu också? Inte för att jag tror att det påverkar resultatet, men en sak i taget liksom ...

Hoppas inte du blir sjuk! Jag är också rädd att bli sjuk då sambon var sjuk i helgen..
  • johjen
    Sjeldan skrev 2016-11-22 18:09:26 följande:

Märker inget fett hår, däremot svettas jag konstigt!

Ringde kliniken i alla fall. Sköterskan tyckte att mina blödningar verkar märkliga och skulle rådfråga en läkare. Ska bli uppringd imorgon så bara att vänta! Tur att man är van ;)

Bra att få prata med någon expert. Hoppas allt är som det ska!
  • johjen

Inget fett hår men jag är så trött så jag skulle kunna lägga mig för kvällen nu typ. Ska gå upp kl 4:30 imorgon, köra i ca 90 min till flyget, flyga till Stockholm, möte hela dagen och sen flyga hem och samma resa hem.. Hur ska jag orka? Får stödsova på flyget!

• johjen

Jag använder inget hormon alls trots att jag är 40 och min läkare sa att jag inte skulle behöva det då jag har regelbunden mens och ägglossning innan återföring. Men det verkar olika på olika kliniker!

• johjen
    Söndag skrev 2016-11-22 20:21:19 följande:

Naturlig cykel lutinus från dagen vi återförde och till testdag. varför? Inte en aning! Tror de gör så för alla faktiskt?

Inte för mig.. Å nu får jag ångest över att jag inte tar något progesteron men har pratat med läkare på kliniken flera gånger om detta och de anser inte att jag behöver något extra hormon.. Kände till slut att jag fick lyssna på dem, de vill ju ha så bra statistik som möjligt antar jag?! Hur vet man vad som är rätt? Det var vårt enda embryo i frysen och vi kommer inte göra någon mer ivf. Usch känns som jag borde ha legat på mer..
  • johjen
    Söndag skrev 2016-11-23 04:29:38 följande:

Testade minus i natt när jag inte kunde hålla mig längre :(

Instämmer med bimbim, en hel vecka kvar till testdag - mycket kan hända! Vilket test använde du?
  • johjen
    A S E skrev 2016-11-22 21:03:15 följande:

Meh, varför får du ångest? Var glad att du slipper kladdet! Kliniken vet bäst så du kan nog känna dej lugn <3

Just pga min ålder och att detta kommer vara vårt enda FET som vi gör och ville ge det alla förutsättningar jag kan. Men som du säger, jag får lita på kliniken och tror att de gör det som är bäst för mig!
  • johjen
    Söndag skrev 2016-11-22 21:13:39 följande:

Tänkte alla på "min" klinik. Jag säger samma har också hört att så lite hormoner som möjligt är positivt!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?