Någon som ska göra FET under november?
Bara ruvardag 4 med 5 dagars så det är väldigt tidigt!
Bara ruvardag 4 med 5 dagars så det är väldigt tidigt!
Allt gick bra! Återföringen gjordes av samma läkare som satte in vår son så jag hoppas att hon för tur med sig!
Så nu är man en ruvare och den olidliga väntan är här! Är det ruvdag 1 idag då eller? Jag fick officiell testdag 4 december men med sonen testade jag på ruvdag 10 så får se om jag gör så nu..
Hm redan lite flytningar och lite lätt brunt nu när jag torkade mig efter toabesöket.. Känns som magen har svullnat upp och lite ilningar i "mensmagen". Med min förra ivf blödde jag inget men visst hade jag flytningar i början men det berodde ju mycket på progesteronet jag tog då. Känns inte bra att det var lite brunt när jag torkade mig.. Kan det vara nidblödning eller lilla ärtan redan på väg ut?!
Rd4 idag. Har börjat få ömma bröst men det får jag nästan alltid innan mens så det behöver inte betyda nåt. Haft molvärk sen rd2 och igår började det 'vibrera' och pirra i livmodern. Vet att det låter helt galet men jag har aldrig varit med om det förr! Min blasto var halvvägs ur skalet när den sattes in o sköterskan sa att nu behöver den några dagar på sej att fästa. Hoppas hoppas hoppas! Tittar på bild på den varje dag och jag är sååå kär i den lille! <3
Rd4 idag. Har börjat få ömma bröst men det får jag nästan alltid innan mens så det behöver inte betyda nåt. Haft molvärk sen rd2 och igår började det 'vibrera' och pirra i livmodern. Vet att det låter helt galet men jag har aldrig varit med om det förr! Min blasto var halvvägs ur skalet när den sattes in o sköterskan sa att nu behöver den några dagar på sej att fästa. Hoppas hoppas hoppas! Tittar på bild på den varje dag och jag är sååå kär i den lille! <3
Åh, försök sova på flyget! Har också gjort ett par sådana resor, man är ju trött utan att vara ruvare!
Vilka av er tar någon typ av hormoner nu och varför?
Själv är jag helt ostimulerad!
Inte för mig.. Å nu får jag ångest över att jag inte tar något progesteron men har pratat med läkare på kliniken flera gånger om detta och de anser inte att jag behöver något extra hormon.. Kände till slut att jag fick lyssna på dem, de vill ju ha så bra statistik som möjligt antar jag?! Hur vet man vad som är rätt? Det var vårt enda embryo i frysen och vi kommer inte göra någon mer ivf. Usch känns som jag borde ha legat på mer..
Jag höll på tjyvtesta igår på rd4. Hejdade mej precis! Kollat bilder på instragram på folk som börjat testa. Dom flesta får inte svagt utslag förrän runt dag 7-8..
Söndag: jag hoppas verkligen du har testat för tidigt! Du har ju en hel vecka kvar till officiell testdag!
Muffins: har du ingen bild på test du kan visa?
Ruvardag 7, sorry för allt damm..
Vet inte om jag ska testa på fredag eller vänta tills söndag. Tror svärisarna kommer fredag och åker lördag eftermiddag. Mens borde komma söndag om det inte har funkat men kan börja blöda lite på lördag. Vill helst inte att de ska vara där när jag inser att det inte har funkat. Men vill helst inte testa alltför tidigt den här gången för det är så knäckande.
Fredag är 6 dagar efter FET (11 dagar efter ÄL) och söndag 8 dagar efter.
Hur hade ni gjort?
Härligt Sops!
Igår hade jag en riktig skitdag. Ni vet när det känns som att det skitit sej. I förrgår kände jag mej verkligen gravid. Snacka om att det svänger!!
Försöker att inte tänka så mycket på det. Har fortsatt ömma bröst, molvärk till o från o lite illamående ibland. Men så brukar jag kunna känna innan mens oxå. Inget mer att göra än att väääänta antar jag!
Tog ett dinglat test precis. Det var ett sådant som jag använde när jag plussade med sonen. Hade lovat mig själv att inte ta något test förrän imorgon men kunde inte hålla mig. Herregud är det sant? Hade nästan ställt in mig på att det inte skulle bli något syskon och googlade på ensambarn hela kvällen igår.. Det lustiga är att jag känner mig mindre gravid idag än vad hag gjort i veckan.. Jaja nu hoppas jag att lilla ärtan stannar där inne!!! <3
Fick blödning igår på rd10 och negativt gravtest. Idag kom mensen igång så nu laddar vi för nytt äggplock i början på nästa år istället. Lycka till ni andra som fortfarande hänger kvar o grattis till er som plussat