• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Sjeldan skrev 2016-11-30 08:38:45 följande:

Jag kunde inte hålla mig längre... Testade imorse och fick "Gravid 2-3 veckor"! Bästa morgonen!

Så kul, stor grattis!
  • johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-30 08:34:59 följande:
    Du menar att det ska stå 2-3? Vilken vecka är du i nu?
    Vecka 5, 4+1..
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-30 09:15:57 följande:

Jag är verkligen glad att jag testade tidigt för annars hade jag nog trott att jag var gravid nu. Jag brukar ALLTID få mens trots Lutinus, men den här gången har det inte riktigt kommit igång än. Nu har jag slutat helt med Lutinus och det har börjat en aning. Segt. Har så klart fortsatt testa och det är helt klart minus.

Konstigt att det varierar så. Men har heller aldrig haft sömnproblem av kortisonet tidigare så kanske är det något som gör att min kropp är känsligare för medicinerna den här gången. Även jämfört med försöket i september.

Jag ska boka ett uppföljningssamtal med kliniken, ska bli intressant att höra varför de tror att det inte har fungerat. Fast de kommer väl bara säga att det är otur. Tänkte även höra om det finns något att göra för att öka chanserna att bli gravid igen utan IVF. Man kan väl få drömma lite... Flört

Bra att du bokar upp ett uppföljningsamtal! Vad tycker du annars om Calenderska? Vi hade lite strul vid vår förra IVF, sköterskan var snurrig och protokollet hon gav var fel samt att hon hade sagt att det skulle bli avdrag på fakturan för utredningen vilket inte stämde osv.. Men bemötande av läkare och framförallt embryloger mm har varit toppen!
  • johjen

Otålig som jag är testade jag nu igen med cb digital med veckoindikator och det stod gravid 2-3!! Phuuuu och jag kan känna mig lugnad en liten stund. Dock har jag inte alls lika mycket symptom som jag hade första veckan och egentligen borde jag väl njuta av det eftersom jag hade mer förra gången och var illamående från vecka 7-8 till vecka 14-15. Just det ja, jag är bara i vecka 5 och tar inget lutinus denna gången så fatta det nu!! (försöker peppa mig själv att jag faktiskt är gravid)

• johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-30 10:41:39 följande:

Jag tycker de har varit bra, men de går väldigt mycket på sina standardprotokoll. Det finns inte mycket utrymme för personlig anpassning. Har inte provat någon annan klinik i Sverige men har gjort IVF utomlands tidigare. Dock har de ändå mycket bra resultat, så något gör de ju rätt.

Men ta det där med ägglossningstester. De säger att man bara ska testa på morgonen. Därför missar jag ägglossningen i augusti och fick vänta en månad. I oktober ville de nästan inte godta att jag fått ägglossning eftersom det bara var utslag på kvällen.

Om du inte hade testat på kvällen så hade du troligen också fått vänta en månad, för visst fick du inte utslag på morgonen?

Eftersom det uppenbarligen inte är helt ovanligt borde de självklart instruera alla att testa två gånger om dagen.

Håller med dig, de är bra men utgår ifrån ett standard förhållningssätt men på något sätt funkar det ju för tror de har rätt bra statistik.

Jag testade äl på kvällen efter din inrådan och när jag inte fick utslag på morgonen så sa jag att jag hade varit uppe och kissat på natten så det var säkert därför. Då dubbelkollade de med ett extra ultraljud och allt såg bra ut så det var ju bra service. Sen tycker jag det var skönt under själva ivfen att slippa spraya och bara köra det korta protokollet och kunna göra återföring eller ögguttag på helgen om det behövs. Men visst det kostar en del. Vi gick till calanderska direkt och aldrig via den offentliga vården, dels för statistiken skull men också att vi inte hade varit skrivna ihop på samma adress tillräckligt länge, hade kvar min lägenhet i gbg när jag flyttade hit några år..
  • johjen
    Sops skrev 2016-12-01 13:28:20 följande:

Grattis till alla plus i tråden!

Och för er som det inte gått lika bra för, stor kram!

Imorgon är det dags för återföringen för oss. Känner mig mycket lugnare än förra gången! Fick ta ovitrelle i fredags och började med lutinus i tisdags. Hade gärna velat slippa lutinus men men :)

Håller tummarna för att det ska gå bra för er imorgon!
  • johjen
    Jullan skrev 2016-12-04 05:47:13 följande:

Herregud jag tror minsann att jag är gravid. Är på RD 7. Testade igår också men då såg jag ingen tillstymmelse till streck. Idag var det ett svagt svagt streck! Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blir starkare men verkar ju som att testet var positivt.

Hoppas alla ni andra i tråden mår bra!

Hur är det man räknar veckor när man gjort FET i naturlig cykel?

Grattis! Tror man räknar från ägglossning men då är det typ vecka 2.
  • johjen

Officiell testdag idag och fick ett fint och starkt plus! Mitt plus har blivit starkare och även om jag inte har några direkta symptom, förutom hunger måste äta varannan timme, så vågar jag nu tro att jag är gravid!

Kliniken ska ringa upp mig på tisdag och hoppas vi får göra ett ultraljud innan jul!

• johjen

PS hade ni skrivit in er på mvc redan nu eller väntat till efter första ultraljudet? Ds

• johjen

Jag är gärna med i en gravidtråd!! Tror det finns en som heter BF vår/sommar 2016 efter IVF men vår kanske kan heta Gravid efter FET, BF 2017 så kan fler ansluta sig? Eller vad tycker ni?

• johjen

Nu startat en ny gravidtråd.. Känns märkligt på något sätt men ändå fantastiskt! Välkommen dit alla ni som vill!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?