• johjen

Någon som ska göra FET under november?

gammelpysen skrev 2016-11-27 20:09:03 följande:

Hej alla,

Har tagit en liten familjelivspaus för att koppla av efter vårt misslyckade IVF i oktober. Nu är jag här igen, fick mens i onsdags (4 veckor efter haft slutade med progesteronet) och började med letrozole i fredags. Om jag räknar rätt så blir det återföring runt Lucia.

Såg att vissa plussat här inne - stort stort grattis!

Välkommen hit! Trist att det inte lyckades sist, håller tummarna för dig att det kommer gå hela vägen denna gång!
  • johjen
    Bimbim79 skrev 2016-11-28 06:54:22 följande:

Välkommen gammelpysen!
    Svullen efter återföringen va jag med. Det verkar tillhöra :) sitter o kämpar med morgon illamående, mår som jag vore lite lätt åksjuk/sjösjuk hela tiden. Hoppas det ger sig samtidigt är det ju egentligen det enda förutom obeskrivlig trötthet som är symtom på att det gick vägen.

Vilken vecka är du i nu?
  • johjen
    Bimbim79 skrev 2016-11-28 12:00:12 följande:

7 enligt min lilla app! :) 6+0 känns jättekul och periodvis fattar jag inte. Nu ska plutten bara stanna där inne med :)

När ska du göra ultraljud? Jag hoppas vi får göra vårt innan jul..
  • johjen
    Rosa98 skrev 2016-11-28 19:21:45 följande:

Hoppas nu på ett plus :) Skulle haft min mens igår och den lyser ffa med sin frånvaro. Har testdag på onsdag så då får vi se. Har inga dessvärre inga symptom än och hoppas bara på att det inte är Lutinuset som gör att mensen inte kommit än.

Spännande, håller tummarna!
  • johjen

Nu börjar nojorna komma.. Har inte känt mig gravid de senaste dagarna, knappt några ömma bröst och värken bakom blygdbenet har försvunnit nästan helt. Tog ett test igår kväll som fortfarande visar plus så försöker lugna mig med det. Förra gången kände jag av mer men tog progesteron fram till testdag då. Jag har varit gravid en gång när jag var 20 och då upptäckte jag det inte förrän vecka 6-7 och hade knappt några symptom alls så kan ju bero på att jag är ostimulerad.

Sen har sambo fått influensan! Sonen och jag har klarat oss än så länge men livrädd att jag ska bli smittad och att det ska påverka fostret på något sätt.. Någon som haft influensa som gravid?

• johjen
    A S E skrev 2016-11-29 11:48:02 följande:

Fick blödning igår på rd10 och negativt gravtest. Idag kom mensen igång så nu laddar vi för nytt äggplock i början på nästa år istället. Lycka till ni andra som fortfarande hänger kvar o grattis till er som plussat

Å vad trist! Kram till dig!! Hoppas på en plus för dig i början av 2017!
  • johjen

Tack alla snälla för era kommentarer om oro.. Jag har faktiskt köpt ett nytt gravtest med veckoindikator för att se att det slår om. Från när räknar man, från äl eller? Hur är det man räknar veckor nu igen? Har laddat ner en app som säger att jag är i vecka 4, 3+5 vilket skulle vara vecka 5 på torsdag?

• johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-29 09:46:19 följande:

Jag kör också med digitalt. Testar ett par dagar efter att den "borde" slå om för att undvika att den visar fel och jag blir orolig.

Ska förhoppningsvis testa 3+ på söndag. (5+2) sen är det ingen mening att testa mer vilket känns läskigt. Testen är ändå en sorts tröst.. har bokat vul om några veckor. Är fullkomligt livräd för att det inte ska se bra ut..

Vågar inte gå med i ngn gravid grupp eller skaffa ngn gravid app..

Gravid grupp vågar jag inte heller men gravidapp skaffade jag då jag underade vilken vecka jag var i..
  • johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-29 17:20:35 följande:

Ja man räknar från ägglossning. Så 3+ på veckoindikatorn innebär 5+ Graviditetsmässigt.

Tack för infon!
  • johjen

Shit nu testade jag igen med veckoindikatorn och det stod gravid 1-2 när det borde stå gravid 3-4.. Fick stundtals illamående igår men kam bero på att jag hade en väldigt stressigt dag. Veckoindikatorn borde slått om som igår men vi får väl hoppas att det inte gett utslag än. Som sagt, hade mer symptom med sonen i början och därför jag nojar nu. Försöker tänka, det blir som det blir, jag kan ändå inte påverka något men mycket står på spel...

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?