ivf / äd 2016/ 2017?
Herregud flickor, vad ni skriver :) , hinner knappt läsa allt! Men kul.
Jessy, amh på 1.5 är riktigt bra vid 42. Jag hade 1.1 nu i december. Det där med immun har jag också funderat på...enda gång jag starkt misstänker att jag blev gravid var när jag blev förkyld vid äl. Dessvärre blev det också isf tidigt mf, så hann inte testa. Jag tar knappt ipren annars, men för kort tid med medicin som kan hjälpa bli gravid, ja helt ok. Trombyl är många som får har jag läst, som du. Ok, tre befruktade, försöker ju fundera på vad jag kommer producera, men alla är vi ju individuella.
Går du på Carlanderska? Ivf Nordic? Jag bor också i Göteborg, skulle gjort på Carlanderska, men är inte alls nöjd med dom, missat flera viktiga grejer mm. Carlanderska ska ju ha en studie på pgs, men tror det går segt.
Och ja, pgs kostar extra, min klinik, Dextra tar 2000 Euro för upp till att kolla 5 embryon.Lite olika hur kliniker tar betalt för det. Precis som Maran säger, helt otroligt Sverige är så långt bakom med sånt här.
Maran, vi får nog blanda ny Menopur imorgon så ska nog gå bra? Ok, små blåsor som inte tar upp hela, ok, jo så har det sett ut, så borde vara ok då. Även kliniken sa det, och hon trodde inte lite vätska utanför skulle spela roll. Fick bubblor igår kväll med, men orkade inte hålla på så stack in ändå.
Så har du fått lingonveckan än?
Superfurry, bra du känner dig ok att jobba, ibland hjälper det inte sitta hemma, man funderar ju ihjäl sig då:(
Du läste säkert längre upp, men Carlanderska i Göteborg. Men som sagt, för många kockar inblandade i soppan så inget bra...
Triangeln kollade jag lite på innan vi bestämde oss för Finland, stämmer nog de gör lite extra där också. Tyckte också det var bra de odlade i fem dagar, då ser man ju bättre vilka som överlever dit. För mig de inte var så fasligt dyra heller? Än så länge känns inte Dextrakliniken som rullande band, och de svarar tålmodigt på tusen mejl från mig.
Nope, dessa bubblor, men ska tydligen vara ok, även prolaktinet mejlade jag om till kliniken, men han tyckte inte jag skulle ta prov på det igen.
Allmänt:
Det är egentligen bara 10 dagar kvar till äggplock! Gud så fort det går! Känner ingenting i äggstockar, men kanske för tidigt??
Hur tidigt kände ni av behandling?
Är det bara jag som har typ noll lust att rumla runt i sängen? Förutom vid äl då;)
Ha det gott så länge.